وعده‌های آخوندی و سعیدی‌کیا درباره آزادراه تهران – شمال

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه 4 آزادراه تهران ـ شمال تابستان امسال و قطعه یک آن تا پایان سال 95 زیر بار ترافیک می‌رود.
کد خبر: ۸۰۵۳۰۷

به گزارش خبرگزاری‌ها، عباس آخوندی دیروز در حاشیه بازدید از روند احداث ترمینال زیارتی سلام فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: هفته گذشته از مسیر چالوس تا تهران از روند اجرای قطعات مختلف این آزاد راه بازدید کردم و انتظار دارم قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی این است با تامین منابع مالی مورد نیاز روند ساخت قطعات چهارگانه این آزادراه با همکاری بنیاد مستضعفان با سرعت بیشتری دنبال شود.

آخوندی گفت: در طرح ‌آزادراه تهران ـ شمال برای هر قطعه قرارداد مناقصه برگزار شده است و 16 قرارداد داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای قطعه دوم پروژه توافقاتی با رئیس بنیاد مستضعفان داشته‌ایم و در عملیات مهندسی این قطعه با رئیس بنیاد مستضعفان بررسی‌هایی انجام شد.

آخوندی با تأکید بر این‌که ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران - شمال نیاز به تصمیم‌گیری‌های سخت‌تری دارد، بیان کرد: در این قطعه به بخش بسیار سخت «هزار چم» برخورد می‌کنیم و در خصوص این بخش باید کارهای زیادتری انجام شود؛ البته همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه توسعه خوبی در جهت بهبود وضعیت جاده چالوس انجام داده‌اند و در حال چهاربانده کردن حدود ۲۰ کیلومتر قبل از قطعه ۴ در منطقه مرزن‌آباد هستند که اقدام مناسبی محسوب می‌شود و امیدوارم بتوانیم این پروژه را از این وضعیت ناامیدی مردم نسبت به اتمام آن نجات دهیم تا به یک وضعیت امیدواری رسیده و پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به وجود ۲ تونل بسیار بزرگ در قطعه یک آزادراه تهران شمال افزود: یکی از این تونل‌ها، تونل تالون با 4900 متر طول است که حفاری آن تمام شده و تنها بخش لاینینگ آن باقی مانده؛ ضمن این‌که عملیات اجرایی این بخش نیز فعال است و امیدوارم ظرف یک سال آینده لاینینگ این تونل به پایان برسد.

قطعه اول سال آینده تمام می‌شود

در همین حال رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد: قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال سال آینده به اتمام می‌رسد و قطعه دوم نیز تا ابتدای سال 97 آماده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد سعیدی کیا افزود: در آزادراه تهران ـ شمال؛ وزارت راه و بنیاد مستضعفان شریک هستند و قطعه چهارم آزادراه تا تابستان برای عبور آماده می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: با این حال درصدد هستیم به عنوان پیمانکار این آزادراه قطعات مختلف آن بتدریج احداث شود تا مردم برای رفت و آمد در این مسیر مشکلی نداشته باشند.

سعیدی کیا اظهار امیدواری کرد: در ماه‌های آینده قطعات جدیدی از آزادراه تهران شمال برای ساخت تحت عملیات عمرانی قرار گیرد.

قطعه یک این آزاد راه از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد و با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف و مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک ـ پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است، تونل‌های بلند البرز هر یک به طول6350 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج ـ چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال حد فاصل پل زنگوله ـ سه‌راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46 کیلومتر است، مسیر دارای دو خط رفت و دوخط برگشت است و در قسمت‌های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود که به گفته رئیس بنیاد مستضعفان مطالعات اولیه این قطعه انجام نشده و احداث این قسمت از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است.

قطعه چهار آزاد راه تهران ـ شمال حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر ـ چالوس که به طول حدود 20کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت خواهد بود و در قسمت‌های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد و قرار است تابستان امسال به زیر بار ترافیک برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها