تسهیلات در مناطق آزاد بدون رعایت ضوابط مالیاتی ممنوع شد

بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای ابلاغ کرد، اعطای تسهیلات در مناطق آزاد بدون رعایت ضوابط اجرای قانون مالیات‌های مستقیم ممنوع است.
کد خبر: ۸۰۵۲۷۴

به گزارش سایت رسمی بانک مرکزی، در بعضی شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری واقع در مناطق آزاد تجاری، اعطای تسهیلات بدون توجه به ضوابط اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم و با استناد به معافیت‌های مالیاتی صورت می‌گیرد. بر این اساس این بانک با ابلاغ بخشنامه‌ای لزوم رعایت ضوابط اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم را به بانک‌های مناطق آزاد یادآور شده است.

در این بخشنامه آمده است: اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، منوط به اخذ «گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده» و «گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» است.

این گزارش می‌افزاید: بانک مرکزی با ابلاغ مراتب به تمامی بانک‌های دولتی و غیردولتی، شرکت پست‌بانک و موسسات اعتباری غیربانکی از آنها خواسته است تا ضمن نظارت بر حُسن اجرای این بخشنامه، ترتیبات و تمهیدات لازم را به منظور اجرای تکلیف قانونی فوق به نحو مؤثر و دقیق مدنظر قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها