با هرمز شجاعی‌‌مهر، مجری باسابقه تلویزیون

خبر فوت مادرم را پشت در استودیو شنیدم

گفت و گو با همراه قدیمی زنده یاد «مهران دوستی»

هرمز شجاعی مهر: هنوز صدای مهران در گوشم است

خبر درگذشت «مهران دوستی» تهیه کننده، گوینده، مجری، بازیگر و نویسنده همه اهالی هنر و دوستدارانش را غافلگیر کرد. کم تر کسی است که صدای مهران را به واسطه اجراهای احساسی و پر مهرش نشناسد . به سراغ «هرمز شجاعی مهر» یکی از دوستان قدیمی زنده یاد مهران دوستی رفتیم که در رادیو بیش از یک دهه با یکدیگر همکاری داشتند.
کد خبر: ۸۰۳۹۳۵
هرمز شجاعی مهر: هنوز صدای مهران در گوشم است

شجاعی مهر درباره آشنایی اش با مهران دوستی می گوید: ما نخستین نسل گوینده های بعد از انقلاب بودیم. دوستی من و مهران به بیش از 2 دهه قبل بر می‌گردد. در آن مقطع، کلاس گویندگی در رادیو برگزار شد و همان جا با مهران آشنا شدم اما چون یک سال درخوابگاه سازمان صدا و سیما با یکدیگر بودیم رفاقت و دوستی مان بیشتر شد. البته 3 سال هم با او و حمید یاسمین هم خانه شدم.

وی با بیان این که نخستین اجرای مشترک مان برنامه ویژه نوروز بود که 13 روز اجرای مشترک داشتیم، اظهارداشت: من و مهران جزو نخستین گوینده های رادیو بودیم که یکدیگر را با نام کوچک صدا می‌زدیم و سبک جدیدی را آغاز کردیم .شجاعی مهر که از دوستی به نیکی یاد می کند، تصریح می کند: او عاشق کارش بود و من عشق و با جان و دل کار کردن را از مهران آموختم. مهران صدای با صلابتی داشت. معمولاً برنامه های عملیات حمله رزمندگان و جبهه را او اجرا می کرد و پیروزی رزمندگان را به اطلاع مردم می رساند. ضمن این که من 22 سال پیش در ماه مبارک رمضان تهیه برنامه ای را بر عهده و در این ایام متنی نرم و لطیف داشتم که از مهران خواهش کردم آن را بخواند. او آن قدر متن ادبی و لطیف را زیبا اجرا کرد که هنوز صدایش در گوشم است.

وی عنوان کرد: من و مهران برای اجرای برنامه های ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به مدت 10 شب آماده باش بودیم. همان گونه که اشاره کردم مهران کارهای لطیف را خیلی زیبا اجرا می کرد و بارها او مطالبی را در توصیف امام(ره) می گفت که نه تنها من بلکه خیلی از عواملی که در اتاق فرمان بودند از جمله تهیه کننده و صدا بردار اشک از دیدگان شان جاری می شد. (خراسان شمالی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها