رئیس اورژانس اجتماعی هشدار داد

ازدواج 360 دختر زیر 14 سال

جام جم سرا- پسری ۲۴ ساله‌ام که چند وقت پیش با دختری ۱۸ ساله آشنا شده‌ام. قصد داشتم با او ازدواج کنم چون از رفتارش معلوم است خیلی مرا دوست دارد و یکی از شرایطم برای ازدواج هم باوقار بودن و دوری از نامحرم است. با این حال، حس می‌کنم او خیلی زود به من اطمینان کرده است. بیشتر دلم برای او می‌سوزد که نکند ضربه بخورد.
کد خبر: ۸۰۳۸۸۲
تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟

پاسخ مشاور: سوالتان را خیلی کلی مطرح کرده‌اید؛ به همین دلیل برداشتم از سؤالتان این است که در ابتدای آشنایی با این دختر خانم شرایط خود را برای ازدواج با وی در نظر نگرفته‌اید و بعد از مدتی از آشنایی، تصمیم به ازدواج گرفته‌اید اما خانم شرایطی را که مد نظر شماست ندارد. اگر چنین باشد، در ادامه توضیحاتی می‌دهم که امیدوارم پاسختان را دریافت کنید.

به نگرش طرف مقابل برای ازدواج توجه کنید

احتمالاً‌ از اینکه خانم مورد نظر به شما اطمینان کرده احساس نگرانی می‌کنید. بهتر بود در ابتدای آشنایی، قبل از درگیر کردن احساس خود و قبل از اینکه دلبسته یا وابسته به طرف مقابلتان شوید، سعی می‌کردید انتخاب خود را با دلایل منطقی و عقلی بررسی کنید و بعد از انتخاب کردن، مسئولیت انتخاب خود را می‌پذیرفتید. به این دلیل که در اغلب موارد افراد، در ازدواج و رابطه به دنبال تأمین نیازها و کمبودهای خودشان هستند و در انتخاب همسر سعی می‌کنند فردی را برگزینند که نیازهایشان را تأمین کند؛ این نیازها ۵ مورد است که شامل نیاز به بقا، تفریح، قدرت، آزادی و عشق‌ورزی می‌شود. این نیازها در افراد مختلف به میزان متفاوت وجود دارد. افرادی که نیاز عشق‌ورزی بالایی دارند، هم بشدت به همسرشان عشق می‌ورزند و هم نیازمند توجه و محبت فراوان طرف مقابلند و با عشق‌ورزی در همسرشان احساس اطمینان و امنیت ایجاد می‌کنند؛ اما در بسیاری از موارد همسرانی دارند که نیاز به عشق‌ورزی در آن‌ها پایین است و در نتیجه از کم‌توجهی همسرشان شاکی می‌شوند و احساس ناامنی می‌کنند. متاسفانه همسران چنین افرادی به آن‌ها احساس ترحم دارند.

ملاک‌های خود را برای ازدواج بروشنی بیان کنید

توصیه می‌کنم با این دختر خانم در مورد نوع پوشش، معیارهای رفتار با نامحرم و سایر شرایط ازدواجتان صحبت کنید. در صورتی که نمی‌تواند شرایط شما را بپذیرد، از ازدواج با وی صرف نظر کنید و به دلیل این که از ابتدا شرایط خود را به وی نگفته‌اید حتماً از او عذرخواهی کرده، سعی کنید با کمترین آسیب از وی جدا شوید. این را هم در نظر داشته باشید که شما مسئول هیجانات و احساسات دیگران نیستید. به وی حتماً بگویید جدا شدن در حال حاضر بهتر از ازدواجی است که در آن شما احساس خوبی به حجاب و نوع برخورد وی با نامحرم نداشته باشید و مدام مجبور باشید که این مسئله را به وی تذکر دهید و در نتیجه این امر باعث رنجش و اختلافات زناشویی شود. جدایی در حال حاضر بحرانی را برای دختر خانم ایجاد می‌کند که نامش بحران عاطفی است و با کمک گرفتن از مشاور قابل درمان است؛ اما در صورتی که این خانم شرایط شما را پذیرفت، حتماً تاکید کنید که با پذیرش شرایطتان باید مسئولیت انتخابش را نیز بپذیرد. (زهرا وفایی جهان - کارشناس ارشد روان شناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها