تسهیلات بیمه‌ای ارشاد برای اهالی رسانه

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از تهیه یک بسته حمایتی برای جامعه رسانه‌ای کشور در سال ۹۴ خبر داد که براساس آن رسانه‌ها بدون پرداخت هزینه، می‌توانند کارکنان خود را بیمه تکمیلی کنند.
کد خبر: ۸۰۳۲۹۱
تسهیلات بیمه‌ای ارشاد برای اهالی رسانه

به گزارش مهر، حسن محرابی با بیان این‌که خبرنگارانی که بیمه پایه هستند می‌توانند از تسهیلات صندوق اعتباری هنر برای بیمه تکمیلی استفاده کنند، گفت: معاونت مطبوعاتی در بسته حمایتی سال ۹۴ رایزنی‌هایی را درباره پرداخت یارانه بیمه تکمیلی انجام داده تا رسانه‌ها بدون پرداخت هزینه، همکاران خود را تحت‌پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

او خاطرنشان کرد: همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای (حق‌التحریرها، نمایندگی‌های استانی و...) تحت‌پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند و بر این اساس معاونت مطبوعاتی چهار راهکار برای بیمه تمامی فعالان رسانه در نظر گرفته که علاوه بر اقدام رسانه‌ها که با دریافت حق بیمه و یارانه بیمه همراه است، با صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و همچنین ثبت‌نام در سایت صندوق اعتباری هنر با عنوان «فعالان غیرحرفه‌ای» ـ ویژه آنها که به صورت موقت یا پاره‌وقت با رسانه‌ها همکاری می‌کنند ـ این امر امکان‌پذیر است.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیمه سلامت افزود: همچنین با اعلام آمادگی «بیمه سلامت» برای بیمه کردن فعالان مطبوعاتی، آن دسته از افرادی که از طریق رسانه‌هایشان بیمه نشده‌اند، بویژه افرادی که میزان همکاریشان با یک رسانه مشخص به حدی نیست که در زمره همکاران اصلی آن رسانه قرار بگیرند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد بیمه هیچ خبرنگاری قطع نشده و وزارت ارشاد نسبت به فهرست 6000 نفره صندوق اعتباری هنر، پالایشی را آغاز کرده تا افراد غیرمرتبط از این فهرست حذف شوند و تسهیلات ویژه در موارد مختلف تنها به خبرنگاران و فعالان واقعی رسانه‌ها پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها