هشدار وزارت بهداشت در زمینه ورود میوه‌های قاچاق

مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: تعدادی از نمونه‌های دریافتی پرتقال، لیموترش و سیب قاچاق که توسط تعزیرات حکومتی توقیف شده مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته که متاسفانه میزان آفت کش‌های آن بیش از حد مجاز استانداردهای ملی ایران است و این آفت کش‌ها می‌تواند اثرات مضری را بر سلامت مصرف‌کننده ایجاد کند.
کد خبر: ۸۰۲۵۹۹

به گزارش ایسنا، حسین رستگار افزود: حجم بالایی از مرکبات و میوه‌ها به صورت قاچاق وارد کشور شده است که از جنبه سلامت هیچگونه نظارت و کنترلی به علت ورود از مبادی غیرمجاز وجود ندارد. سازمان‌های نظارتی نیز برای نظارت بر این کالاها دسترسی به منابع تولید و وارد‌کننده ندارند.

وی تاکید کرد: در بسیاری از آنها نیز به علت نامشخص بودن شرکت یا شخص وارد کننده امکان برخورد قانونی وجود ندارد و تنها در سطح عرضه می‌توان نظارت‌های متناوبی را از سوی سیستم‌های نظارتی و کنترلی انجام داد.

رستگار خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده نیازمندی به برنامه‌ریزی جدی و نظارت بر ورود و مقابله با کالاهای قاچاق توسط سازمان‌های ذی‌ربط است. مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: کالاهای قاچاق غیر از تهدید جدی سلامت جامعه آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر تولید داخلی که از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی بوده را نیز وارد می‌کند و ورود مرکبات و میوه‌های با سموم بیش از حد مجاز نشانه‌ای از صدمه بر سلامت مصرف‌کننده و از طرفی دیگر صدمه بر تولید داخلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها