وقتی از کار زیاد، درس خواندن و فکر کردن به مسائل زندگی خسته می‌شویم، اولین جایی که برای استراحت کردن چند روزه، به دور از ترافیک و هیاهوی شهر به فکرمان می‌رسد، شمال ایران است.
کد خبر: ۸۰۱۲۵۴
سفری سبز با پرداخت یک میلیون تومان در روز

شهرهای شمالی ایران جزو استان‌هایی است که نه‌تنها در ایام نوروز یا تعطیلات تابستان، بلکه آخر هفته‌ها هم جزو انتخاب مردم است. در واقع شهرهای شمالی هیچ‌وقت از مسافر خالی نمی‌شود. مسافران که وارد شهر می‌شوند برای اسکان به سوئیت یا ویلا برای اقامت چند روزه نیاز دارند؛ معماری زیبای ویلاها، امکانات و تجهیزات همه از مواردی است که موجب لذت سفر می‌شود، به همین علت قیمت ویلاها بسیار متفاوت است.

یک مشاور املاک در بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم با بیان این که نرخ اجاره ویلا در مناطق شمالی دارای قیمتی پایه است که این مبلغ پایه متناسب با امکانات رفاهی و مکانی ویلا افزایش پیدا می‌کند، می‌گوید: برای مثال در منطقه بابلسر و فریدونکنار قیمت پایه اجاره ویلا از شبی 350 یا 400 هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون تومان هم ادامه دارد.

وی می‌افزاید: همان‌طور که گفتم قیمت کرایه ویلا برحسب امکانات رفاهی موجود در ویلا و دید خوب نسبت به دریا متفاوت است و هرچه ویلا موقعیت بهتری داشته باشد قیمت آن نیز متناسب با امکانات افزایش می‌یابد. ضمن این که قیمت ویلا در تابستان نسبت به فصل‌های دیگر گران‌تر است و معمولا افزایش قیمت دارد.

این مشاور املاک همچنین عنوان می‌کند: ویلا‌ها از لحاظ امکانات به درجه یک، 2 و 3 تقسیم می‌شوند؛ اجاره ویلاهای درجه یک از روزی 400 هزار تومان تا 500 هزار تومان است که می‌توان گفت ویلای درجه یک زیر 400 هزار تومان پیدا نمی‌شود، چراکه این ویلاها نزدیک به دریا هستند یا ساحل اختصاصی دارند.

وی در ادامه به قیمت کرایه ویلای درجه 2 اشاره می‌کند و می‌گوید: قیمت این ویلاها بین 280 تا 300 هزار تومان و ویلاهای درجه 3 روزانه 250 هزار تومان است.

این مشاور املاک به قیمت کرایه ویلا در فصل سرما اشاره می‌کند و می‌افزاید: در فصل زمستان معمولا قیمت کمتر از تابستان است، چون در این فصل مسافران به علت سرمای زیاد یا بارندگی و خطرناک شدن جاده‌ها کمتر به شهرهای شمالی سفر می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: معمولا صاحبان ویلاها، افراد بومی همان منطقه هستند که سوئیت یا ویلاهایشان را به گردشگران اجاره می‌دهند.

این مشاور املاک با بیان این که تعداد مسافران با توجه به فصول سال و تعطیلات متفاوت است، خاطرنشان می‌کند: برای مثال در تعطیلات رسمی مسافران بیشتری شهرهای شمالی را برای گذران اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعتی زیبا انتخاب می‌کنند. در فصل تابستان مسافر داریم، اما تعدادشان نسبت به تعطیلات عید خیلی کمتر است.

این مشاور املاک به مسافرگیرها اشاره می‌کند و می‌گوید: مسافرگیرهایی که کنار جاده یا بیرون شهرک‌هایشان با تابلوهای «ویلا و سوئیت اجاره‌ای داریم» می‌ایستند، بیشترین مسافر نصیب‌شان می‌شود، چراکه مسافران با ورود به شهر ابتدا با آنها روبه‌رو می‌شوند و ترجیح می‌دهند دیگر مسافتی برای رفتن به بنگاه طی نکنند. این مسافرگیرها هیچ‌کدام افراد بنگاه‌دار نبوده و اغلب دانشجو یا دانش‌آموز هستند، البته عده‌ای هم برای درآمد موقت یا پر کردن اوقات فراغت خود به این کار مشغول می‌شوند.

وی با اشاره به این که درآمد مسافرگیرها خیلی بیشتر از بنگاه‌دارهاست، خاطرنشان می‌کند: مثلا در شهرک دریاکنار 36 دفتر مشاور املاک داریم، اما دریغ از یک مسافر برای کرایه سوئیت یا ویلا، مگر این که مشتری ثابت باشند که هرسال یا در تعطیلات به ما مراجعه کنند وگرنه مسافرگیرها تمام مسافرها را قلع و قمع می‌کنند. این در حالی است که بنگاه‌ها امنیت بیشتری دارند؛ البته منظورم این نیست که مسافرگیرها افراد موجهی نیستند، اما به مسافران توصیه می‌کنم برای آرامش بیشتر و سفری لذتبخش‌تر، به بنگاه‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان این که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش با 10 سال سابقه مشاور املاک داشتن، مسافرگیرها هستند، اظهار می‌کند: بارها به مسئولان مربوط شکایت و از آنها درخواست کرده‌ایم مسافرگیرها را ساماندهی کنند، اما ساماندهی این افراد تنها برای مدت کوتاهی است وپس از مدتی آنها را کنار جاده‌ها و بیرون شهرک‌ها می‌بینیم.

این مشاور املاک همچنین به خرید و فروش ویلا اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر قیمت‌ها از 800، 900میلیون تومان شروع می‌شود و به بالای 12 میلیارد تومان هم می‌رسد. قیمت‌گذاری برای خرید و فروش ویلا هم به موقعیت مکانی و نوع معماری آن بستگی دارد. اگر کنار ساحل بوده یا دارای ساحل اختصاصی باشد حتما گران‌تر خواهد بود.

وی با بیان این که در حال حاضر هر متر ویلا 10 میلیون تومان به فروش می‌رسد، می‌افزاید: خوشبختانه خرید و فروش ویلا هیچ‌وقت راکد نمی‌شود. خرید و فروش ویلا با خرید و فروش مسکن در شهرها بسیار متفاوت است. ممکن است مدتی خرید و فروش خانه راکد باشد یا در برخی موارد یکباره افزایش قیمت داشته باشد؛ اما خرید و فروش ویلا این گونه نیست. مثلا سال گذشته ویلایی که 2 میلیارد تومان به فروش رفته الان 14 میلیارد تومان برایش قیمت گذاشته‌اند.

این مشاور املاک ادامه می‌دهد: ممکن است در سال 30 ویلا به فروش برسد؛ اما اگر طی یک سال فقط 20 ویلا به فروش برسد، ضرر نمی‌کنیم و می‌توانیم بگوییم به اندازه همان 30 ویلا فروش داشته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
۰
۰
بیابان شدن مازندران نزدیك است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها