نصب درایور سخت‌افزاری با استفاده از فایل‌های INF چگونه است؟
کد خبر: ۸۰۱۰۳۵
پرسش و پاسخ: روش نصب درایورهای دانلود شده از سایت‌ها

ابوالفضل نوری از تهران: در بسیاری از سایت‌ها وقتی برنامه درایور قطعه سخت‌افزاری آن شرکت را دانلود می‌کنیم هیچ برنامه نصبی داخل آن نیست و فقط چند فایل داخل آن است. نمی‌دانم با آن فایل‌ها چه کاری باید انجام دهم.

پاسخ کلیک: به پرسش جالبی اشاره کردید که ممکن است برای بسیاری از کاربران مبتدی نیز مطرح باشد. درایور سخت‌افزاری لزوما یک فایل اجرایی یا نصبی نیست. البته ممکن است برای نصب ساده‌ آن، فایل نصبی تهیه شود اما همیشه این‌طور نیست. برای نصب این فایل‌های غیرنصبی باید از Device Manager کمک بگیرید. روش انجام کار نیز به‌این صورت است که ابتدا فایل درایور را دانلود کرده آن را از حالت فشرده خارج ‌کنید. در ادامه روی آیکون Computer کلیک راست کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب و در ستون سمت چپ پنجره‌ باز شده روی Device manager کلیک ‌کنید. در این بخش روی هریک از قطعاتی که قصد دارید درایو آن را به‌روزرسانی یا درایور را برای آن نصب کنید، 2 بار کلیک کرده و پس از انتخاب تب Driver روی Update Driver کلیک ‌کنید.

در نهایت مراحل کار را ادامه داده و با انتخاب گزینه‌ Browse مسیر فایل دانلود شده در مرحله‌ اول را مشخص و فایل درایور را در بخش موردنظر فراخوانی ‌کنید. در صورت تطابق درایور با قطعه‌ موردنظر، عملیات نصب آغاز و درایور با موفقیت نصب می‌شود.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۳
ابوالقاسم رخشانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
۰
۰
برای من كه بیشتر گوشی ها بودن كه درایور هاشون رو نصب كردم
مهدی معظمی
-
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
سلام.همه كار ها را انجام دادم اما ارور میده كه بهترین درایور اماده نصب نیست هم انلاین زدم هم دانلود شده رو
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
۰
۰
سلام من با driver easy آپدیت کردم نمیدونم الان از کجا نصب رو انجام بدم brows بزنم مسیرش کجاس چون چیزی از مسیر نشون نداد خود نرم افزار
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها