زن جوان در حالی که صدایش می‌لرزید با پلیس 110 تماس گرفت و از قتل شوهرش خبر داد. دقایقی بعد نخستین گشت پلیس خود را به محل حادثه رساند. جسد مرتضی پشت فرمان خودرو قرار داشت و سرش روی صندلی کناری بود. آثار ضربات چاقو روی بدن او مشخص بود. کنار خودرو چند لکه خون دیده می‌شد.
کد خبر: ۸۰۰۰۶۰
جسدی در وانت

سروان با صدای زنگ تلفن همراه از خواب بیدار شد. نگاهی به ساعت انداخت. 5 صبح بود. مطمئن بود قتلی رخ داده و برای بررسی صحنه جنایت باید آماده شود. مامور کلانتری 16 تهران بود و از قتل مردی در خودرویش خبر می‌داد. کارآگاه آدرس را گرفت و راهی محل قتل شد. جنایت در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران رخ داده بود. خیابان‌ها خلوت بود و خیلی زود خود را به محل جنایت رساند.

اهالی هنوز در خواب بودند و تعداد کمی در محل جنایت جمع شده بودند. خودروی وانت در مقابل ساختمانی 6 طبقه پارک بود و ماموران تشخیص هویت در حال اثر برداری از محل بودند. افسر کلانتری با مشاهده سروان خودش را به او رساند و بعد از احترام نظامی گفت: مقتول مرد 35 ساله‌ای به نام مرتضی است که ساعت 4 و 30 دقیقه صبح همسرش جسد او را پیدا کرده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود.

همسر مرتضی به نام «آزیتا» در تحقیقات مدعی شده که همسرش از شب گذشته ناپدید شده و صبح زمانی که قصد داشته موضوع را به پلیس اطلاع دهد، با جسد او روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود. براساس تحقیقات که از چند نفر از اهالی کرده ایم، این زوج با هم اختلافاتی داشتند و بعضی شب‌ها صدای درگیری آنها به گوش می‌رسید. «آزیتا» هم این موضوع را تایید کرده اما گفته که درگیری آنها در حدی نبوده که به خاطرش مرتکب قتل شود.

سروان سپس خود را به جسد رساند. پزشک در حال معاینه آن بود و به نظر می‌رسید چند ساعتی از قتل گذشته است. در حالی که چند ضربه چاقو به بدن مقتول اصابت کرده بود، اما خون کمی روی صندلی ریخته بود.

سروان سپس به تحقیق از آزیتا پرداخت که او درباره جنایت گفت: همسرم دیشب به خانه نیامد و هرچه با تلفن همراهش تماس می‌گرفتم خاموش بود. عادت داشت بعضی شب‌ها دیر به خانه بیاید اما تماس می‌گرفت و اطلاع می‌داد. پاتوقش یک قهوه‌خانه سر کوچه بود . چند بار به آنجا سر زدم اما هیچ خبری از او نبود. آخرین بار ساعت 11 شب رفتم که قهوه خانه تعطیل بود. ساعت 4 و 30 دقیقه صبح تصمیم گرفتم به کلانتری بروم که با خودروی وانت مرتضی مقابل ساختمان روبه‌رو شدم. در را باز کردم که دیدم روی فرمان خوابیده . تکانش دادم که تازه متوجه شدم او را با 4 ضربه چاقو کشته‌اند. خیلی ترسیده بودم به همین خاطر با پلیس تماس گرفتم.

همسرتان با کسی اختلاف نداشت؟

نه او مرد آرامی بود.

همسایه‌ها گفته‌اند که شما با هم درگیری داشتید؟

درگیری در زندگی همه هست اما به خاطر این درگیری‌های ساده کسی آدم نمی‌کشه.

سروان سراغ همسایه‌ها رفت اما هیچ‌کدام صدای درگیری نشنیده بودند. یکی از اهالی ساختمان گفت: ساعت 10 و 30 دقیقه که از محل کارم به خانه آمدم با خودروی مرتضی در مقابل در روبه‌رو شدم. به داخل آن توجهی نکردم. گاهی عادت داشت خودرو را به جای پارکینگ مقابل خانه پارک کند.

کارآگاه خانه این زوج را هم بررسی کرد اما هیچ مورد مشکوکی ندید و وسایل خانه سرجایش قرار داشت.

گزارش اولیه خود را نوشت و منتظر نظر پزشک جنایی ماند. دکتر هم بعد از معاینه اولیه گفت: قتل حدود 7 ساعت قبل رخ داده و مقتول با 4 ضربه چاقو به قتل رسیده و ضربات از پشت سر به او وارد شده است.

کارآگاه با تکمیل تحقیقات، آزیتا را به‌عنوان مظنون به قتل دستگیر کرد تا صبح فردا از او بازجویی کند.

شما خواننده گرامی با اشاره به 2 دلیل کارآگاه برای اثبات قتل مرتضی می‌توانید در مسابقه معمای پلیسی شرکت کنید. پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 پیامک کنید.

وحید شکری / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
برچسب ها: قتل معما تپش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدرضا قاسمی آذر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
۰
۰
باسلام. دلیل اصلی متهم بودن آزیتاتناقص گویی درحرفهای ش.اینكه گفته (23)) شب به دنبال شوهرش رفته . درحالیكه همسایه اش ساعت (22:30) ماشین مرتضی رادرمقابل خانه شان مشاهده كرده است....پس آزیتا ازقتل مرتضی باخبراست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها