وزیر امور خارجه درخصوص اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شرق‌الاوسط گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا صرفا تکرار اتهامات بی‌اساس قبلی و برای آرام‌کردن متحدانشان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۹۷۹۷۱

محمدجواد ظریف با تاکید بر این‌که بی‌اعتباری این ادعاها بارها ثابت شده است، گفت: سیاست‌های ما در منطقه مبتنی بر تقویت دوستی و همکاری و اقدام مسئولانه برای تقویت ثبات و تضمین امنیت در منطقه است. وزیر امور خارجه با مردود دانستن این ادعاها اضافه کرد: آمریکا برای راضی‌کردن متحدان منطقه‌ای‌اش به فرافکنی رو آورده است .

به گزارش ایسنا، باراک اوباما در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط با بیان این‌که ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حزب‌الله لبنان و جنبش حماس حمایت می‌کند، مدعی شد: کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس حق دارند نسبت به برخوردها و اقدامات ایران که موجب برهم زدن ثبات منطقه می‌شود، احساس نگرانی کنند. اوباما اظهار کرد: با این‌که ما برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کنیم اما آمریکا همواره نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات ایران هوشیارانه عمل خواهد کرد. وی درخصوص آینده ایران نیز مدعی شد: اگر توانستیم درخصوص مساله هسته‌ای ایران به توافق فراگیر برسیم و تحریم‌ها علیه ایران کمتر شد این مساله احتمالا به سرمایه‌گذاری‌های اضافی در اقتصاد ایران و فرصت‌های بزرگ‌تر برای مردم ایران منجر می‌شود و احتمالا رهبران میانه‌روتر را در داخل ایران تقویت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها