مرد کلاهبردار که برای سرقت چک و سفته‌هایش از دست مالباختگان، پلیس قلابی اجیرکرده بود، همراه همدستش در شهر اراک دستگیر شد.
کد خبر: ۷۹۶۸۲۱
اجیر کردن پلیس قلابی برای سرقت

به گزارش جام‌جم، عصر پنجشنبه گذشته مامور کلانتری 11 شهر اراک در حال بازگشت به خانه‌اش بود که مشاهده

کرد 5 مرد در حال تعقیب مرد جوانی هستند که لباس پلیس به تن دارد. مامور کلانتری با مشاهده این صحنه به موضوع مشکوک شد و مامور قلابی را دستگیر کرد. او در بازرسی از مامور قلابی یک بی‌سیم و دستبند تقلبی و تعدادی چک و سفته کشف و سپس او را همراه 5 مردی که در تعقیبش بودند برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل کرد.

یکی از شاکیان به پلیس گفت: من و این 4 نفر مدتی پیش با فردی آشنا شدیم که مدعی بود تاجر است. او پس از آن‌که اعتمادمان را جلب کرد، خواست در شرکتش سرمایه‌گذاری کنیم که قبول کردیم. او مبلغ 400 میلیون تومان را که سرمایه هر 5 نفرمان بود گرفت و در قبال آن برای ضمانت اجرایی کارش تعدادی چک و سفته به ارزش همان مبلغ به ما داد. قرار بود او هر ماه سودی از آن سرمایه‌گذاری به حساب ما واریز کند و بعد از 6 ماه اصل پولمان را هم پس دهد. اما او در این مدت هیچ سودی پرداخت نکرد. به موضوع مشکوک شده و به شرکتش رفتیم که متوجه کلاهبرداری او شدیم.

وی ادامه داد: امروز در حال مراجعه به دادسرا برای دریافت حکم جلب متهم فراری بودیم که پلیس قلابی سد راهمان شد و خواست چک و سفته‌های متهم را به وی بدهیم تا ضمیمه پرونده کند و بتواند با حکم جلبی که می‌گیرد متهم را زودتر دستگیر کند. با اعتماد به وی چک و سفته‌ها را به او دادیم که بسرعت متواری شد. همان جا پی بردیم او پلیس قلابی است.

با ثبت اظهارات وی و 4 مالباخته دیگر، متهم بازجویی شد و اعتراف کرد: چندی پیش مردی که مالباختگان از او شکایت دارند سراغم آمد و خواست در قبال دریافت یک فقره چک 30 میلیون تومانی چک و سفته‌های ضمانتی شاکیانش را به سرقت ببرم. طبق نقشه او عمل کردم اما به دام پلیس واقعی افتادم و لو رفتم.

سرهنگ مصطفی ویسمه‌ای، فرمانده انتظامی شهرستان اراک در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، کلاهبردار فراری نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها