نگرانی اروپایی‌ها پس از پیروزی محافظه‌کاران در انگلیس

پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس و پیروزی قاطع محافظه‌کاران در این انتخابات، حال بسیاری از کارشناسان و مقامات اروپایی نگران وعده‌ای هستند که دیوید کامرون، رهبر محافظه‌کاران و نخست‌وزیر انگلیس در زمان مبارزات انتخاباتی به مردم داد. وی گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات، تا پایان سال 2017 همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۷۹۶۳۱۴

ژان کلود یونکر، رئیس اتحادیه اروپا از اولین مقامات اروپایی بود که در بیانیه‌ای انتخاب مجدد دیوید کامرون به عنوان نخست‌وزیر انگلیس و پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات پارلمانی را تبریک گفت. وی در این بیانیه با اشاره به تصمیم کامرون در مورد همه‌پرسی، گفت: من آماده همکاری با دیوید کامرون برای دستیابی به توافقی عادلانه به منظور ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستم و به ایده‌های او و پیشنهادهایش در مورد این مساله چشم می‌دوزم. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در واکنش به ابراز تمایل دیوید کامرون برای برگزاری همه‌پرسی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا، خواستار رعایت قوانین اروپا توسط کامرون شد. وی در گفت‌وگویی تلفنی خطاب به کامرون اعلام کرد: در نظر گرفتن و توجه به آرمان‌های انگلیس مشروع است، اما در اروپا نیز قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود و از جمله این قوانین می‌توان به اصل مشورت اشاره کرد.

از سوی دیگر، پس از قطعی‌شدن پیروزی کامرون، وی تعدادی از وزرای کلیدی کابینه خود را معرفی کرد. بنا بر اعلام رسانه‌های خبری، نخست‌وزیر انگلیس ترزا می، فیلیپ هاموند، مایکل فالون و جورج آزبورن را بار دیگر به عنوان وزرای کشور، امور خارجه، دفاع و دارایی انگلیس معرفی کرد. هاموند که از ژوئیه 2014 به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس فعال بود به احتمال زیاد در برنامه کامرون در مذاکره مجدد برای روابط لندن با اتحادیه اروپا پیش از برگزاری همه‌پرسی سال 2017 نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها