در مسترکلاس جشنواره «فیلم شهر» عنوان شد؛

مسعود کیمیایی: اعتقادی به بازیگردان ندارم

مسعود کیمیایی در ضیافت جشنواره فیلم شهر بیان کرد که این بزرگداشت به او برای ادامه کار انرژی می دهد.
کد خبر: ۷۹۵۶۴۰
مسعود کیمیایی: هستم تا فیلم بسازم

شب گذشته چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در ضیافت شام پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر که در محل باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا تمدن ۷ هزار ساله ایران در همه دنیا و منطقه بروز کند. پنجمین جشنواره فیلم شهر چند روز آینده در برج میلاد در معرض دید عموم و هنرمندان قرار می گیرد و امیدوارم بتوانیم جشنواره ای مناسب برگزار کنیم.

با فرهنگ و هنر، تمدن ایران نسل به نسل انتقال داده می شود

وی ادامه داد: همه هنرها مکمل هم هستند تا هویت تاریخی یک ملت را حفظ کنند و به نسل بعد انتقال دهند، تا نسل آینده از آن استفاده کرده به آن افتخار کند و به نسل بعد از خود بسپارد.

مسعود کیمیایی: هستم تا فیلم بسازم

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری در این سازمان به صورت بین المللی ادامه دارد، توضیح داد: به زودی جشنواره بین المللی ارتقاء محصولات فرهنگی و هنری در برج میلاد برگزار می شود و از این به بعد برنامه های مختلف بین المللی برای به رخ کشیدن هنر ایران توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برگزار می شود.

صلاحی تاکید کرد: من همین جا از امیر عبدالحسینی معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران می خواهم که از این به بعد در هر فصل از این نوع اجتماعات برگزار کند تا هنرمندان از گروه های مختلف دور هم جمع شوند.

اختلافاتی که وجود ندارد را کنار بگذاریم

سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر نیز در این مراسم گفت: محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از این هم خادم امام رضا (ع) و هم میزبان مردمی بود که برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد می رفتند و امروز به عنوان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در کنار ما حضور دارند.

وی با اشاره به مهمانان حاضر در این مراسم بیان کرد: امشب مهمانان بسیاری در این مراسم حضور دارند و من لازم است از تک تک افراد حاضر در این مراسم که ما را در برگزاری جشنواره فیلم شهر همراهی کردند، تشکر کنم.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر ادامه داد: لازم است از حجت الاسلام مرادی رییس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر کنم که به من و تیم من اعتماد کرد تا بتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم. البته ما از وی برای حضور در این مراسم دعوت کردیم اما کاری برای وی پیش آمد و نتوانست مهمان ما باشد.

حقیقی در پایان صحبت های خود تاکید کرد: امیدوارم سینماگران و هنرمندان در این جشنواره اختلافات خود را که دیگر رنگ باخته و می توان گفت وجود ندارد را کنار گذاشته و در برگزاری این جشنواره ما را همراهی کنند.

سیاوش حقیقی و محمود صلاحی در ادامه از علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر به پاس تلاش های وی در برگزاری این جشنواره تقدیر کردند.

در ادامه مراسم رونمایی از پوستر و بزرگداشت ۳ هنرمند سینما و تلویزیون برگزار شد. اولین مراسم بزگرداشت برای زنده یاد مرتضی احمدی بود که خانواده این هنرمند در مراسم حضور نداشتند. سپس مراسم بزرگداشت زنده یاد رسول ملاقلی پور کارگردان سینمای ایران برگزار شد. همچنین در ادامه مراسم علی جهاندار خواننده موسیقی ایرانی دقایقی را به خواندن تصنیف پرداخت.

متشکرم که به یاد پدر بودید

علی ملاقلی پور فرزند زنده یاد رسول ملاقلی پور به روی صحنه آمد و گفت: از جشنواره فیلم شهر تشکر می کنم که به یاد پدر بودند. پدر علاوه بر توجه به سینمای جنگ به فیلم های شهری نیز توجه زیادی داشت و با توجه به اینکه جشنواره فیلم شهر همزمان با آزادسازی خرمشهر برگزار می شود و پدر چند فیلم درباره آزاد سازی خرمشهر نیز ساخته بود، فکر می کنم مناسب خوبی برای بزرگداشت زنده یاد رسول ملاقلی پور بود.

در این بخش پوستر زنده یاد رسول ملاقلی پور توسط محمود صلای رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و محمد نوربخش رییس خانه موسیقی امضا شد.

آخرین بخش از این مراسم، بزرگداشت مسعود کیمیایی کارگردان سینمای ایران بود. کیمیایی بعد برگزاری مراسم بزرگداشت خود، گفت: خیلی شعف دارم که در این مجلس جشنواره ای شرکت دارم و دوستان لطف کردند که به یاد من بودند. هستم تا فیلم دیگری را شروع کنم و این کارها باعث می‌شود تا قدرت بیشتری برای ادامه کار در عرصه سینما در من ایجاد شود.

از دیگر هنرمندان حاضر در مراسم می توان به فرهاد توحیدی، محمد مهدی عسگرپور، امیر اسفندیاری، سیمون سیمونیان، علیرضا تابش، محمد زرین دست، علیرضا امینی، علی نیک رفتار، حافظ احمدی، مرتضی رزاق کریمی، مصطفی رزاق کریمی، بهروز شعیبی، محمد حسین لطیفی، اصغر همت، مسعود رایگان، رویا تیموریان، محمد احسانی، علیرضا انصاریان، علیرضا رضاداد، مقصود جباری، فرامرز روشنایی، مرجان اشرفی زاده، جمال ساداتیان، غلامرضا موسوی، کامران ملکی، حمیدرضا نوربخش، محمد سریر، امیر عبدالحسینی، مصطفی کیایی، محمد لشکری قوچانی، بهروز افخمی، حسین فرح بخش، ساعد سهیلی، سعید سهیلی، رضا صنعت گر، عبدالجبار کاکایی و ... اشاره کرد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها