مرد تبهکار که کلکسیونی از جرائم را در پرونده خود دارد، پس از آزادی از زندان با معرفی خود به عنوان مدیر پروژه‌های نفتی، دختران جوان را فریب داده و به بهانه ازدواج یا استخدام، آنها را سرکیسه می‌کرد.
کد خبر: ۷۹۵۰۷۸

زن جوان وقتی در بلوار ارتش با «ونداد» آشنا شد، تصور نمی‌کرد در دام مرد کلاهبرداری گرفتار شده است. ونداد خود را از مدیران ارشد پروژه‌های نفتی معرفی و ادعا کرد می‌تواند برای این زن شغل مدیریتی پیدا کند. مرد جوان طوری رفتار می‌کرد که طعمه‌اش هیچ شکی به ادعاهای او نکرد و حاضر شد برای استخدام از ونداد کمک بگیرد.

مرد کلاهبردار در هر ملاقات به بهانه این ‌که باید به مدیران شرکت‌های نفتی برای استخدام هدیه بدهد، زن جوان را سرکیسه می‌کرد و هر وقت طعمه‌اش از او درباره استخدام می‌پرسید، ماموریت‌های خارجی خود و مدیران را بهانه می‌کرد.

این زن وقتی متوجه غیبت طولانی ونداد شد، راهی خانه او در بلوار ارتش شد و در آنجا دریافت مرد جوان مدتی است خانه خود را تغییر داده و به این روش از او کلاهبرداری کرده است. به همین دلیل با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی به طرح شکایت پرداخت و گفت: متهم به من قول داده بود که شغلی مدیریتی با حقوق میلیونی برایم در شرکت‌های نفتی پیدا می‌کند. در این مدت 49 بار با هم درباره کار صحبت کردیم و او هر بار به بهانه‌ای از من پول گرفت که در مجموع 157 میلیون تومان به او دادم.

پس از این شکایت کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و متوجه شدند، ونداد به این شیوه از زنان دیگری نیز کلاهبرداری کرده است. مرد کلاهبردار خود را به عنوان یکی از مدیران ارشد نفتی به طعمه‌ها معرفی کرده بود.

یکی از مالباختگان در شکایت خود به کارآگاهان گفت: در یکی از شرکت‌های خدمات اجتماعی مشغول به کار هستم که پس از مراجعه ونداد به این شرکت، با او آشنا شدم. او پس از مدتی مدعی شد به من علاقه‌مند شده و پیشنهاد ازدواج داد. مرد جوان خود را به عنوان یکی از مدیران ارشد پروژه‌های نفتی معرفی کرده بود تا این‌که پیشنهاد تاسیس نمایندگی یکی از دفاتر بیمه را مطرح و به این بهانه چندین میلیون تومان از من دریافت کرد و پس از آن ناپدید شد.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در معرفی خود به عنوان یکی از مدیران شرکت‌های نفتی و کلاهبرداری به بهانه استخدام در شرکت‌های نفتی، تأسیس دفاتر بیمه و پیشنهاد ازدواج، کارآگاهان اطمینان یافتند این شخص باید یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری باشد. به همین دلیل با چهره‌نگاری از متهم و بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای هویت مرد کلاهبردار به نام رضا 42 ساله شناسایی شد.

بررسی سوابق رضا نشان داد وی از سال 1379 تاکنون بیش از 15 بار به اتهام ارتکاب جرائم مختلف بویژه کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع، سرقت، خیانت در امانت و... در شهرهای تهران، اهواز، بوشهر، شیراز و دشت آزادگان دستگیر و زندانی شده است.

با شناسایی هویت متهم و اقدامات پلیسی، آخرین مخفیگاه رضا در منطقه نارمک، میدان 16 شناسایی شد و این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت. سرانجام سی و یکم فروردین متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

رضا ابتدا منکر هر گونه جرمی شد، اما دیروز پس از روبه‌رو شدن با شاکیان، لب به اعتراف گشود و گفت: پس از آشنایی با دختران جوان خود را فردی پولدار و از مدیران نفتی معرفی می‌کردم. دختران را به بهانه ازدواج یا استخدام با حقوق بالا فریب می‌دادم و پس از جلب اعتماد آنها، شروع به کلاهبرداری می‌کردم. در این مدت از سیمکارت‌های اعتباری استفاده کرده و بعد از هر کلاهبرداری شماره خود را تغییر می‌دادم.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از شاکیان پرونده و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری مشابه از زنان جوان، قرار قانونی صادر شده و متهم برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. افرادی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده است، برای طرح شکایت می‌توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها