عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما در تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری گفت: شهید مطهری در طرح بی‌طرفانه و جامع نظرات طرف مقابل و حتی پذیرش برخی اشکالات، شجاعت کم نظیری داشت و همین عامل باعث شد که پاسخ‌های متین، مستدل و عالمانه او تکلیف را برای شنونده بی‌طرف روشن کند.
کد خبر: ۷۹۴۶۱۶

به گزارش فارس، ضرغامی در سی‌و ششمین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری که با حضور خانواده و همسر ایشان در دانشگاه الهیات دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: شهید مطهری در یادداشت‌های خود می‌گوید «بلوغ اجتماعی یک ملت، آن است که افراد آن ملت حالات روحی یکدیگر را بخوانند و درک کنند و بشناسند و بفهمند که دیگری که فلان حرکت را کرد، در چه حالی و در چه وضعی قرار گرفته و خودش را به جای او بگذارد.»

ضرغامی گفت: این نگاه شهید مطهری گمشده‌ امروز جامعه ماست. بسیاری از تریبون‌های بی‌مسئولیت در کمین هستند تا بدون توجه به بستر و جایگاه و مخاطب خاص یک اظهار نظر یا سخنرانی، صرفا با تمسک به یک جمله خاص یا تحریف آن؛ باب گفت‌وگو و آزاد اندیشی را ببندند.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با اشاره به جمله دیگری از شهید مطهری که می‌گوید: «اصلاح‌طلبی یک روحیه اسلامی است. هر مسلمانی به حکم این‌که مسلمان است خواه ناخواه اصلاح‌طلب و لااقل طرفدار اصلاح‌طلبی است»، تصریح کرد: اصلاح‌طلبی و پاک کردن زنگارهایی که آیینه صاف معارف اسلامی را چرکین می‌کند، از وظایف اصلی هر مسلمانی است.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبی به معنای خاص سیاسی نیز مورد اتفاق همه است. متاسفانه حوادث فتنه 88 باعث شد مرزهای بین فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان رقیق شود. در حالی که اکثر افراد و گروه‌های اصلاح طلب به عنوان نیروهای درون نظام در خدمت انقلاب و رهبری هستند و بیشترین ضربه را از اقلیتی فتنه‌گر دریافت کردند که در مقابل جمهوریت نظام ایستادند و با دشمن همنوا شدند.عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روش نقد شهید مطهری گفت: دلسوزی و پرهیز از کینه‌توزی و تخریب حریف، در گفته‌ها و نوشته‌های شهید مطهری موج می‌زند و این ویژگی از شروط اصلی نقد سازنده و اثرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها