برنامه تلویزیونی مناظره با حضور موافقان و مخالفان، به بررسی این طرح پرداخت

استانی شدن انتخابات در بوته نقد کارشناسان

طرح استانی شدن انتخابات که در روزهای گذشته، توجه بسیاری از محافل رسانه‌ای و کارشناسی را به خود جلب کرده، موضوع برنامه اخیر مناظره بود که روز جمعه از شبکه یک سیما پخش شد و نمایندگان موافق و مخالف این طرح به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.
کد خبر: ۷۹۳۸۰۸

به گزارش روابط عمومی برنامه مناظره، اسماعیل جلیلی، نماینده مسجدسلیمان در مجلس در مخالفت با این طرح گفت: رویکردی که در طرح مجلس درخصوص انتخابات استانی اعلام شده است ایرادات و ابهاماتی جدی دارد که ارتباط مردم و وکلای آنها را با اشکال مواجه خواهد کرد. وی گفت: متاسفانه اگر در حال حاضر لابی‌هایی وجود دارد و اقدامات نادرستی صورت می‌گیرد، از نظر من با اجرای این طرح زمینه برای این‌گونه روابط و لابی‌ها به مراتب بیش از گذشته خواهد شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر نیز به‌عنوان مخالف دیگر این طرح گفت: یکی از وظایف نمایندگان مجلس ایجاد ارتباط بین مردم و مجلس شورای اسلامی است که با این طرح مطمئنا به آن خدشه وارد خواهد شد.

وی اظهار کرد: برداشت ما این است که با اجرایی شدن این طرح نقاط محروم و افراد ضعیف جامعه به وکلای خود دسترسی کمی خواهند داشت و علاوه بر این در حال حاضر امکان حضور افراد نخبه در مجلس وجود دارد که با اجرایی شدن این طرح از بین خواهد رفت، زیرا به سمت اشرافی‌گری پیش می‌رویم و مردم دیگر علاقه‌ای به انتخاب نمایندگان خود ندارند.

امیر خجسته، نماینده همدان در مجلس به عنوان موافق این طرح با انتقاد از وضع فعلی نمایندگان عنوان کرد: وظایف شورای شهر را نباید نمایندگان مجلس انجام دهند و متاسفانه نمایندگان پیگیر انجام مسائلی هستند که باید بر آن نظارت کنند.وی اظهار کرد: از نظر من با اجرای این طرح نگاه بخشی از بین خواهد رفت و نمایندگان به صورت جمعی برای مشکلات استانی خاص تلاش خواهند کرد.

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود هم گفت: در هر حوزه انتخابیه نماینده همان حوزه انتخابیه هست اما علاوه بر حضور در حوزه انتخابیه، از استان هم می‌تواند رای بگیرد چه بسا که در استان مذکور از حوزه انتخابیه هم افرادی باشند. وی اظهار کرد: ما سه وظیفه نگاه ملی، استانی و منطقه‌ای را داریم که متاسفانه نگاه ملی ما در طرح فعلی غافل مانده است.

اما سوال نظرسنجی برنامه مناظره به این شرح بود: به نظر شما کدام عامل باعث جلب رای بیشتر برای نامزدهای نمایندگی مجلس می‌شود؟1ـ سوابق کاری 2ـ خوشنامی در منطقه 3ـ حضور در فهرست‌های جناحی 4ـ هزینه‌های تبلیغاتی.

بینندگان در پاسخ به این سوال با 48.83 درصدآ را گزینه اول را به عنوان مهم‌ترین گزینه برگزیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها