jamejamonline
گوناگون فیلم کد خبر: ۷۹۳۷۵۵   ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۸:۰۰

آیا مرسدس S 63 AMG کوپه پر زرق‌وبرق، می‌تواند قوی‌ترین مدل پورشه پانامرا یعنی توربو S را پشت سر بگذارد و نگاه عموم را به سمت خود جلب کند؟

رقابت بنز کوپه با پورشه پانامرا توربو + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، مرسدس بنز دارای یک سنت طولانی در ساخت اتومبیل های زیبا، مجلل، دو در و قدرتمند است.

«S» کلاس کوپه هم از این قاعده مستثنی نبوده و با هدف یک کوپهٔ سریع و لوکس که در واقع می‌توان آن را نسخهٔ جدید CL دانست، تولید شده است که کاملاً هم با CL ارزشمند مطابقت دارد و جایگزین مناسبی برای آن به حساب می‌آید.

S کوپه بر اساس یک نسخه کوتاه‌تر از سالن فوق‌العادهٔ S کلاس، ویژگی‌های جدیدی را که پیشگام فن‌آوری است، در چنته دارد.

زیبایی بدنه و کابین چشم‌نواز است و نمای کابین مثل همیشه، لوکس و کاربردی است. تریم AMG هم که تسلط کامل بر S 63 دارد و از موتور توربو دوقلو V8 جدید آن، 577 اسب بخار قدرت خروجی گرفته است.

با این حال، آن را در مقابل پورشه پانامرا توربو S قرار داده‌ایم که ترکیبی از قدرت V8 توئین توربو با سیستم تمام چرخ متحرک و بدنهٔ چهار در کوپه است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را در میان رقبا از خود به نمایش گذاشته است.

حال این دو اتومبیل رده بالا را از نظر بهره‌وری سوخت، راحتی و مجلل بودن، عملکرد فنی و هندلینگ مقایسه می‌کنیم.

فضای کابین و راحتی ردیف عقب

درست است که S کلاس کوپه فاقد فضای مسافری است که نسخهٔ سالن آن دارد اما با وجود سقف منحنی و شیب‌دار با ارتفاع کم و پنجره‌های مخروطی، احساس گرم و نرم و راحتی را در ردیف پشت ارائه می‌کند لذا با وجود بدنهٔ اسپرت و کوپهٔ خود، به لطف فاصلهٔ طولانی دو محور، فضای کابین به اندازه کافی برای یک سفر طولانی وجود دارد و در کمال راحتی می‌توان از ردیف عقب استفاده کرد.

همچنین صندلی‌های عقب کاملاً راحت هستند و به‌خوبی و با زاویهٔ مناسب قرار گرفته‌اند که از تجهیزات عقب هم بهره‌مند هستند.

پس اگر فضای عقب برای شما حائز اهمیت است، S کوپه نیازتان را برطرف می‌سازد، پورشه هم به لطف چهار در بودن، نسبت به مرسدس فقط اندکی فضای پای عقب بیشتری دارد.

رینگ‌های اسپرت

مرسدس S کوپه به صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های 19 اینچی است که اتومبیل تست ما مجهز به رینگ‌های سیاه 20 اینچی به ارزش 1740 پوند می‌باشد.

پانامرا هم یک تایر پهن‌تر نسبت به مرسدس بنز دارد و به صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های 20 اینچی متعلق به مدل 911 است که اتومبیل مورد تست ما مجهز به رینگ‌های 20 اینچی سبک‌وزن کلاسیک به ارزش 258 پوند می‌باشد.

S63 AMG به صورت استاندارد:

سیستم ناوبری
سیستم AM/FM/CD/SiriusXM استریو Burmester®
سانروف پانوراما
تهویه مطبوع فعال
ماساژور صندلی فعال و چند کنترله
گرم‌کن چهار صندلی، سردکن صندلی‌های جلو
پوشش چرم کابین و تجهیزات داخلی
دوربین دید عقب
چراغ‌های بیرونی تماماً LED
نورپردازی مرسدس درون کابین
اتصال بلوتوث
آفتاب‌گیر اتوماتیک و الکترونیکی شیشه‌های عقب
شیشه‌های حرارتی و ضد اشعه UV
سیستم خودکار پارک با سنسورهای فعال
رینگ‌های 20 اینچی ساده
بسته کمک راننده DISTRONIC و ترمز PRE SAFE+
تشخیص نقطه کور فعال
تشخیص خط و نگهداری اتومبیل بین خطوط
کروز کنترل تطبیقی
سیستم مدیریت تجهیزات عقب (از جمله مدیریت سیستم‌های ایمنی)
فرمان گرم شونده
صندلی‌های جلو و عقب حافظه‌دار با تغییر زاویه و تهویه مطبوع
سیستم کنترل چهار منطقه‌ای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
زیر پایی قابل تنظیم الکترونیکی برای صندلی عقب و حرکت 77 میلی‌متری اتوماتیک صندلی جلو جهت فضای بیشتر صندلی عقب
پکیج سرگرمی صندلی عقب مجهز به یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش TFT دوگانه و هدست AKG
در این لیست از آپشن های مفید، سیستم مجیک بادی کنترل، سیستم صوتی 3D با صدای فراگیر Burmester®، سیستم نایت ویژن دید در شب و یخچال عقب از نکات برجسته S63 AMG به حساب می‌آید.

پورشه پانامرا توربو S به صورت استاندارد:

بسته نورپردازی داخلی یکپارچه
تقریباً تمام چراغ‌های بیرونی LED
چراغ مطالعه برای سرنشینان جلو و عقب و چراغ جلوی پاها
کنترل چهار منطقه‌ای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
شیشه‌های تیره و رنگی حرارتی، عایق سر و صدا
شیشه‌های ضد اشعه UV
آفتاب‌گیر الکترونیکی شیشه‌های عقب
رینگ‌های 20 اینچی مدل 911
پوشش چرم کامل کابین و تجهیزات داخلی
سیستم صوتی پریمیوم
ترمز سرامیکی
هشدار خروج از خط
فرمان گرم شونده
کپسول آتش
آپشن های اضافی

هر دو اتومبیل لیست بلند بالایی از آپشن های اختیاری را در هم دسترس دارند. S63 ما با تعداد زیادی از تریم های طراحی مخصوص و محدود سفارشی مرسدس آمده است.

برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: یک بستهٔ 4500 پوندی منحصربه‌فرد که شامل چرم مخصوص ناپا، نورپردازی به سبک AMG بر پنل درب‌ها، پوشش سقف میکروفایبر، و تشخیص نقاط کور الکتریکی می‌باشد، همچنین تریم زیبای پیانو، به رنگ سیاه و سفید به ارزش 1520 پوند نیز در دسترس است.

تریم چرم مشکی در پانامرا 3665 دلار، سیستم صوتی BOSE1990 دلار، سیستم تعلیق بادی انطباقی 3980 دلار، سنسورهای جلو و عقب کمک پارک 600 دلار در دسترس هستند.

جایگاه نخست: مرسدس بنز S 63 AMG کوپه

مرسدس AMG S63 کوپه با راحتی شگفت‌انگیز، پالایش و بهره‌وری سوخت، و کیفیت خارق‌العاده، به‌راستی انتظارات ما را در کلاس S برآورده کرده است.

مرسدس بنز، تکنولوژی جدید و نوآورانه، عملکرد فنی بالا و ویژگی‌های اسپرتی بسیاری را در یک بسته در قالب یک بدنهٔ شیک، اسپرت و جذاب فراهم آورده است.

عملکرد این اتومبیل فوق‌العاده است و اکثر مواقع متوجه این خواهید شد که قدرت و هندلینگ اتومبیل بیش از چیزی است که شما نیاز دارید.

با وجود حجم بیشتر نسبت به پورشه، آلودگی کمتری تولید می‌کند. با مرسدس S63 AMG، قدرت، عملکرد و هندلینگ یک سوپر اسپرت را در کنار راحتی و مجلل بودن یک سوپر لوکس، با هم در اختیار دارید، و این موارد باعث شد که این اتومبیل یکی از بهترین کوپه‌های اسپرت و فوق لوکس در جهان تبدیل باشد.

جایگاه دوم: پورشه پانامرا توربو S

پورشه برای پانامرا تمام تلاش خود را جهت تولید یک سوپر سالن تمام عیار کرده است، این در حالی است که یک کوپه چهار در با شتاب و سرعتی برابر با سوپر اسپرت‌های سبک‌وزن و دو نفره! رسیدن به این دستاورد بسیار سخت است، ولی با این همه، مقابله با رقبای قدرتمندی چون S63 AMG و یا آئودی RS7 هم سخت‌تر از هر چیز دیگری است.

این اتومبیل فوق‌العاده سریع و مجلل است اما برچسب قیمت بیش از 130.000 دلار برای مدل توربو S، گران‌تر از مرسدس S 63 کوپه است و این در حالی است که نسبت به مرسدس پالایش سوخت ضعیف‌تر، استهلاک بیشتر و هزینه‌های جاری بیشتری در برابر آپشن ها در پی دارد و همین عوامل باعث می‌شود پورشه پانامرا توربو S فوق‌العاده، به‌رغم کابین عملی آن، مقام دوم را کسب کند.(پدال)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

نیازمندی ها