در هفته‌های اخیر با توجه به تجاوز عربستان به یمن، حضور ایران در خلیج عدن بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و رسانه‌های غربی، اخبار و شایعاتی در این زمینه مطرح کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۱۷۰۸

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی آخرین وضع حضور ناوگان جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی را تشریح کرد و به شایعات اخیر پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیاری در برنامه «مِن طهران» شبکه خبری العالم با اشاره به حضور ناوگروه البرز که در خلیج عدن به سر می‌برد، در پاسخ به این پرسش که آمریکا و عربستان ادعا می‌کنند ناوگروه ایران جهت ارسال سلاح برای انصارالله اعزام شده است، اظهار کرد: وقتی که من ماموریت ناوگروه را اعلام و منطقه حضور آن را معلوم کردم و کاری که اکنون در حال انجام است، مشخص کردم، اینها جوابی قاطع به همه آنهایی است که این حرف‌ها را می‌زنند.

وی با تکذیب شایعات و با تاکید بر این‌که ماموریت این ناوگروه کاملا مشخص است، اظهار کرد: این‌که بخواهیم به‌ خاطر حرف‌هایی که اینها می‌زنند، منطقه را ترک کنیم و امنیت کشتی‌های تجاری‌مان را از دست بدهیم، قطعا این‌طور نیست. وی گفت: ما با اقتدار در منطقه هستیم و گشتمان را انجام می‌دهیم؛ در بحث برقراری امنیت، نه‌تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه به دیگر کشورهای جهان هم کمک کردیم. وی تاکید کرد: ما ماموریت برقراری امنیت در خلیج عدن را داریم و بی‌دلیل هم به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که از ما بازرسی کند، چون همه چیز مطابق قانون انجام می‌شود و این چنین نیست که کسی از کشتی نظامی ما بازدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها