به گزارش جام جم کلیک: براساس گزارش منتشر شده توسط Korea Herald، گلکسی S6 و گلکسی S6 اجهای این کمپانی توسط دو اپراتور مخابراتی Docomo و au روانهی بازار خواهند شد و این دو اپراتور نام خود را روی گوشیهایهوشمند درج خواهند کرد، بطوریکه این محصولات با عنوان Docomo Galaxy و au Galaxy روانهی بازار خواهند شد. سامسونگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
ما فکر میکنیم که برند گلکسی در ژاپن شناخته شده است.
این موضوع فقط در مورد گوشیهایهوشمند پرچمدار این کمپانی ژاپنی صادق نیست، چراکه سامسونگ نام صفحهی رسمی فیسبوک خود در این کشور را نیز به Galaxy Mobile Japan تغییر داده است. این کمپانی حتی نام خود را از روی شارژرها نیز حذف کرده است.
هرچند سامسونگ در بازار جهانی از وضعیت قابل قبولی برخوردار است، اما این کمپانی موفق به کسب جایگاه درخوری در بازار ژاپن نشده، چراکه ژاپنیها بیشتر به سمت آیفون و برندهای محلی سوق پیدا کردهاند. براساس آمار منتشر شده در نوامبر 2014، سامسونگ تنها 5.6 درصد از بازار ژاپن را در اختیار داشته است. براساس این گزارش، اپل نیز تنها 5.11 درصد از این بازار را در اختیار دارد.
حال باید دید که تغییر برند گوشیهایهوشمند سامسونگ در ژاپن تا چه اندازه میتواند روی فروش این گوشیهوشمند تاثیرگذار باشد.
منبع: زومیت
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد