سریال «میکائیل» که این شب‌ها از شبکه یک در حال پخش است، فارغ از موضوع جذاب و چندلایه پلیسی‌اش و البته کارگردانی حساب شده سیروس مقدم و بازی‌های سنجیده اغلب بازیگرانش، خانواده را در کانون توجه و تمرکز خود قرار داده است.
کد خبر: ۷۸۹۰۳۵
سریال میکائیل احترام به اصالت خانواده

اهمیت خانواده و نقش بی‌بدیلش در مناسبات فردی و جمعی افراد یک جامعه بر کسی پوشیده نیست و شرع مقدس اسلام هم بر حفظ، تقویت و صیانت از آن تاکید موکد دارد، اما آنچه سریال میکائیل را در این زمینه شاخص و ممتاز می‌کند، پرداخت غیرمستقیم و غیردستوری به این موضوع مهم، آن هم در ورای روایت یک داستان جذاب پلیسی است. همه شخصیت‌های سریال، حتی آقاخان که ایفاگر نقش بدمن است، به نوعی خانواده را در سرلوحه گفتار و اعمال خود قرار داده و سایر مناسبات را بر اساس آن تعریف و تبیین می‌کند.

میکائیل یک پلیس است، اما بشدت از خواهرش دفاع می‌کند و حاضر می‌شود هر هزینه‌ای، حتی دوری از او را به جان بخرد تا مبادا زندگی مشترک خواهر از هم بپاشد و دچار زخم و ضربه روحی شود.

دایی عبدالله که داغ فرزند دیده و زخم‌خورده، در دفاع از عروس بیوه و راحتی و آسایش او و نوه‌اش تا آنجا پیش می‌رود که پای پسر کوچکش را از خانه می‌برد.

رشید، پسر کوچک او هم که بنای ناسازگاری گذاشته و به‌زعم خود در پی حفظ ناموس برادر، آن هم به بدترین و غیرمنطقی‌ترین روش است، باز هم دغدغه خانواده دارد، گیرم که طرز فکر و رفتارش از اساس اشتباه باشد.

آقاخان، با بازی چیره‌دستانه علیرضا خمسه، یک خلافکار است که از هیچ شیطنتی رویگردان نیست، اما بخش عمده‌ای از شرارت‌ها و بخصوص زاویه‌ای که با قهرمان سریال، میکائیل دارد، به واسطه کینه‌ای است که به‌زعم خودش از مسببان فقدان پسرش به دل گرفته. زندگی برای آقاخان پس از مرگ فرزندش به اذعان خودش بی‌معنی و پوچ است. با این حال چیزی که ورای انتقام فرزند او را دلخوش می‌کند به زندگی، و کورسوی امیدی در دلش می‌تاباند مهر و محبت قدیمی است که با همسرش داشته و امیدواری به این‌که این عشق قدیمی زائل شده به واسطه مرگ فرزند، دوباره احیا شود.

این‌گونه است که خانواده در همه ارکان میکائیل، سریالی که در ظاهر شکل پلیسی و معمایی دارد نقش ممتاز و بی‌بدیلی پیدا می‌کند و تمام رویدادها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

محسن محمدی / گروه رادیو و تلویزیون جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها