پیش به سوی غذاهای خیابانی!

در خیابان‌های شلوغ در حال قدم زدن هستید، چند ساعتی از زمان معمول ناهار یا شام گذشته است و شما هنوز نتوانسته‌اید پاسخگوی شکم گرسنه خود باشید. ناگهان چشم‌تان به فلافل‌فروشی و پیراشکی‌های متنوع در کنار خیابان می‌افتد. فقط کافی است دست در جیبتان کنید و بدون از دست دادن حتی یک لحظه از زمان باارزش‌تان، غذایی نوش جان کنید. به دنیای غذاهای خیابانی خوش ‌آمدید.
کد خبر: ۷۸۸۶۵۹

پیش به سوی غذاهای خیابانی!

غذاهای خیابانی در بسیاری از مناطق جهان مصرف می‌شوند. این مواد معمولا توسط دوره‌گردان یا فروشندگانی که دارای غرفه‌های قابل حمل هستند یا در بازار کار می‌کنند، فروخته می‌شوند. انواع نوشیدنی و حتی دسر نیز در این دسته از غذاها وجود دارد. هر کشور دارای غذای خیابانی مخصوص به خود است.

بدون شک در قاره آسیا، تایلند و چین در این حوزه پیشتاز هستند. گرچه بیشتر غذاهای خیابانی طبخ شده در این کشورها باب طبع گردشگران خارجی نیست، اما تنوع چشمگیری دارد. صرف‌نظر از غذاهای عجیب مانند حشرات، نودل‌های تایلندی نماینده خوبی برای این دسته از غذاها هستند و می‌توانند مردم را به سمت خود جذب کنند.

غذای سنتی مکزیک، تاکو که از نان تورتیا به همراه مخلفات سبزیجات و گوشت تهیه می‌شود از شناخته‌شده‌ترین غذاهای خیابانی در آمریکای جنوبی و حتی کل جهان است. هات داگ با سس مخصوص در آمریکا، ساندویچ بانه‌می ویتنام، پیراشکی شانگهای چین و انواع متنوع دیگر را هم باید به این فهرست بلندبالا از غذاهای خیابانی اضافه کرد. این غذاها شاید در ظاهر از تمیزی و بهداشت چندانی برخوردار نباشند، اما امتحان آنها ضرری ندارد.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها