پایان سفر رئس جمهور به استان گیلان

دستیابی به اهداف با همدلی و همزبانی

رئیس جمهور گفت: مردم می دانند که با ارتباط نزدیک دولت و ملت و با همدلی و همزبانی بیشتر و همچنین همکاری بیشتر، به حول و قوه الهی می توانیم به اهداف بیشتری دست یابیم.
کد خبر: ۷۸۸۶۱۲
دستیابی به اهداف با همدلی و همزبانی

دکتر روحانی امروز پنجشنبه در پایان سفر به استان گیلان در نشست خبری به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره دستاورد سفرش به گیلان گفت: ما باید از این همه لطف، محبت و مهمان نوازی مردم بزرگوار و فهیم استان گیلان به خاطر حضور پرشورشان در فرودگاه و ورزشگاه شهید عضدی رشت قدردانی و سپاسگزاری کنیم.

وی با بیان اینکه این حضور پرشور نشان دهنده عزم مردم برای حمایت ازخادمان شان است ،از مردم به خاطر حضور نداشتن در همه شهرستان ها عذرخواهی کرد و افزود: البته وزرا و معاونین به همه شهرستانها - مراکز و نقاط مهم سفر کردند که گزارش مفصل آن را بعدا خواهم گفت.

اجرای راه آهن رشت به قزوین بسیار مهم است

رییس جمهور در ادامه نشست خبری خود در گیلان بیان اینکه با حضور استاندار در تهران برای تکمیل خط آهن قزوین - رشت – انزلی و بندر در دست ساخت کاسپین در منطقه آزاد انزلی تصیماتی اتخاذ شده است گفت : اجرای راه آهن رشت به قزوین بسیار حائض اهمیت است و کارهای خوبی دراین زمینه صورت گرفته است .

روحانی با ابراز امیدواری در خصوص بهره مندی مردم از این طرح تا سال آینده افزود : امیدواریم طرح اول راه آهن قزوین - رشت - انزلی زودتر به پایان برسد و درمسیر بعدی به آستارا متصل شود .

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این خط آهن ،گیلان به قفقاز وصل میشود گفت : این مسئله برای کشورهای اروپای شرقی حائض اهمیت است و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح بتوانیم با اختصاص بودجه لازم و ازطریق فاینانس این طرح عملیاتی شود .

رییس جمهور در ادامه به 11 کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت - قزوین اشاره کرد و گفت : این قسمت آزادراه گلوگاهی شده و برای مردم مشکلاتی به وجود اورده است و اگرچه تکمیلش پرهزینه است و به اعتباری 900 تا1000 میلیارد تومانی نیاز دارد اما انشاالله بزودی اجرایی و عملیاتی خواهدشد.

روحانی به اهمیت منطقه آزاد انزلی هم اشاره کرد و گفت: انشاالله تا سال آینده 4 پست اسکله در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید که این طرح می تواند برای توسعه و پیشرفت منطقه واستان موثر باشد .

وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی گیلان تلاشهایی شده و خواهد شد خاطرنشان کرد : توسعه صنعت نوغانداری برای اشتغال ضروریست که توجه به این بخش اهمیت بسزایی دارد .

رئیس جمهور افزود : در زمینه چای اقدامات و تلاشهایی انجام شد و ادامه دارد .دکتر حسن روحانی با بیان اینکه امروزه در کشاورزی در دنیا ، دیگر زمینهای کوچک کاربرد ندارد گفت: باید به توسعه زمینهای کشاورزی توجه بیشتری شود.

یکپارچه سازی سالانه 10 هزارهکتار اززمینهای کشاورزی گیلان

رییس جمهور با بیان اینکه تسطیح و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی گیلان یکی از برنامه های دولت است خاطرنشان کرد:تلاش می شود سالانه 10 هزارهکتار از زمینهای کشاورزی گیلان تسطیح و یکپارچه سازی شود.

روحانی با اشاره به کمبود منابع آبی گفت: اقدامات زیادی دراین زمینه باید انجام بگیرد که برخی ازآنها امسال و برخی درسالهای آینده انجام می شود.

وی با بیان اینکه گیلان استعداد زیادی در زمینه گردشگری دارد گفت :گیلان دیدنیها - طبیعت زیبا ومردم مهربان دارد ومنطقه ایست که ازیک طرف به آبهای خزر و از طرف دیگربه جنگلهای سرسبزمنتهی می شود که این امر جاذبه زیادی برای گردشگری دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امکانات گیلان دربخش گردشگری زیاد نیست افزود: باید حتما فضا برای ساختن هتل فراهم شود که دولت مصمم است دراین زمینه تسهیلات لازم رابرای بخش خصوصی فراهم کند.

حسن روحانی گفت: من معتقد نیستم که دولت همه کارها را به تنهایی انجام دهد اما می تواند تسهیلات لازم را دراختیارسرمایه گذاران قراردهد .

وی با اشاره به اینکه گردشگری باید در گیلان مورد توجه قرارگیرد خاطرنشان کرد: با توسعه گردشگری زمینه اشتغال بیشتری در این استان فراهم می شود.رییس جمهور باتاکید برلزوم حفظ میراث فرهنگی گفت: باید جلوی تخریب ساختمانهای قدیمی وآثار باستانی گرفته شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها