دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش «اقتدار ملی»:

فساد اقتصادی مثل موریانه انقلاب را می‌خورد

روحانی در مراسم بزرگداشت روز ارتش:

حمله به مظلومین یمن افتخار نمی آفریند

رئیس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش را مظهر اقتدار ملی، نظم و انضباط، مدنیت، سلامت اداری و اقتصادی، فراجناحی و فراحزبی بودن، اسلامی و ملی بودن دانست و تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران در خط رهبری فرمانده معظم کل قوا، در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند.
کد خبر: ۷۸۸۹۹۵
حمله به مظلومین یمن افتخار نمی آفریند

به گزرش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی امروز شنبه گفت: دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست بلکه دکترین دفاعی است و استراتژی ایران اسلامی ، استراتژی بازدارندگی فعال برای استقرار صلح و امنیت در کشور و سراسر منطقه است.

روحانی، ۲۹ فروردین را روز اقتدار ملی، پاسداشت از امیران، افسران، درجه‌داران، سربازان و همه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و این روز را به ملت بزرگ ایران، فرماندهی معظم کل قوا و همه خانواده‌های ایثارگران ارتش، سپاه، ناجا و بسیج تبریک گفت.

رییس جمهوری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغازروزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همواره در همه صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در راه ارزش‌ها، اسلام و ایران نشان داده است، افزود: اگر آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم، ارتش به ندای امام پاسخ مثبت نمی‌داد، انقلاب اسلامی به این سادگی‌ها به پیروزی نمی‌رسید.

وی ادامه داد: ارتش در دو راهی خواست یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم در کشور و استعمارگران بویژه آمریکا از یکسو و خواست ملت و رهبری انقلاب از سوی دیگر، راه دوم را برگزید و از همین‌رو مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای بعد از انقلاب اسلامی نیز همواره برای دفاع از نظام و کشور در عرصه ایستاد و مقاومت کرد، اظهار داشت: یادمان نخواهد رفت در روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه گروهک‌ها در غرب کشور، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و پایگاه هوایی تبریز و فرماندهان قهرمانی چون، کشوری، شیرودی و فکوری در صف اول ایستادگی بودند و نگذاشتند امام و ملت، تنها بمانند.

روحانی تصریح کرد: یادمان نمی‌رود در آن روزی که توطئه‌ای منطقه‌ای و بلکه جهانی علیه ایران اسلامی تدارک دیده شد و این کشور، مورد تهاجم عفلقیان قرار گرفت، این نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی و بسیج قهرمان مردمی بودند که در برابر تهاجم ایستادگی کردند.

رییس جمهوری اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در علمیات‌های بزرگ ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان، عملیات بزرگ بستان، فتح‌المبین و آزادسازی خرمشهر، قهرمانی‌های بزرگی از خود خلق کرده است و ما به همه آن جوانمردی‌ها درود می‌فرستیم و به همه کسانی که در عرصه جنگ و دفاع از جمهوری اسلامی ایستادگی کردند، از جمله شهیدان صیادها، فلاحی‌ها، نامجوها، ستاری‌ها و بابایی‌ها، درود می‌فرستیم و دلاوری‌های آنان و ایثار و صبر خانواده آنان را ارج می‌نهیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه هرجا امام راحل و مقام معظم رهبری، مسیری را برگزیدند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بوده است، خاطر نشان کرد: آن گاه که امام راحل در وصیتنامه خود نیروهای مسلح را از عضویت در احزاب، گروه‌ها و حضور در بازی‌های سیاسی منع کرد، ارتش نیز امتحان بسیار خوبی در تاریخ انقلاب، ثبت کرد.

رییس جمهوری گفت: ارتش نه تنها مظهراقتدار ملی است، بلکه مظهر نظم و انضباط، مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی و مظهر فراجناحی و فراحزبی بودن و اسلامی، دینی و ملی بودن است. هر مقدار که نیروهای مسلح از گروه، جناح و حزب بیشتر فاصله بگیرند، بهتر بر قلب مردم جا گرفته و اعتماد ملی بیشتر خواهد شد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه آرامش ملت ایران است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشورمان امروز علاوه بر اینکه مایه آرامش ملت ایران هستند، مایه آرامش ملت‌های منطقه می‌باشند و نیروی دریایی ارتش از خلیج فارس تا خلیج عدن و از آب‌های دریای عمان و تا دریای مدیترانه و در همه آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی دلاورانه حضور امنیت‌بخش خود را ثبت کردند.

وی حضور نیروهای دریایی جمهوری اسلامی را مایه امنیت کشورهای ساحلی، راه‌های دریایی، آب‌های آزاد و خطوط کشتیرانی دانست و تصریح کرد: هیچ‌‌کس از حضور نیروهای دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نگرانی ندارد و حضور و رزمایش‌های آنان مایه آرامش و امنیت برای همگان است.

روحانی با اشاره به اینکه دکترین جمهوری اسلامی در عرصه نظامی، دفاعی است، خاطر نشان کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی همواره دفاعی و بازدارندگی فعال است؛ بازدارندگی با هدف استقرار صلح و امنیت در منطقه.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری و خوداتکایی و نوآوری، بزرگترین و مقتدرترین نیروهای مسلح منطقه هستند، ‌گفت: در عین حال این قدرت بزرگ نظامی، تنها به دنبال صلح و امنیت است و نه ظلم به زنان و کودکان و سالمندان، بلکه همواره به دنبال دفاع از مظلومین است.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش ما نمونه‌ای عالی از یک ارتش مقتدر و نیروی مسلح صلح‌خواه در منطقه هستند و دیگران باید از این ارتش درس بیاموزند که دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه و حمله به کودکان مظلوم و پیرمردان و پیرزنان بی‌دفاع در کشوری مثل یمن نیستند.

رییس جمهوری اظهار داشت: حمله به مظلومین برای هیچ‌کس افتخار نمی‌آفریند، بلکه حمله به مردم مظلوم ننگ دو جهان را برای متجاوزان به ارمغان خواهد آورد.

روحانی با طرح این سوال که چرا از فرصتی که برای صلح‌آفرینی و برقراری امنیت و آرامش در منطقه از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است، استفاده نمی‌کنید، تصریح کرد: چرا دست دوستی به سوی ملت‌های دیگر دراز نمی‌کنید؟ کمک‌های مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها در سوریه، عراق و لبنان به چه منظور صورت می‌گیرد؟ بمباران ملت‌ها با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ آیا بمباران کودکان برای شما قدرت و اقتدار به ارمغان می‌آورد یا بذر کینه را در دل مردم می‌ فشاند؟ پاسخ آن دیر یا زود به شما باز خواهد گشت.

وی خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشورمان برغم قدرت و اقتدار تنها به دنبال تحقق صلح و امنیت در سراسر منطقه هستند و ارتش قهرمان، سپاه جان برکف و بسیج قهرمان ما، همه در خط فرماندهی کل قوا به دنبال استقرار آرامش برای مردم خود و منطقه می‌باشند.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود برخورداری از قدرتمندی و اقتدار، تابع قانون است، گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود، راه مذاکره را انتخاب کرد برای آن بود که می‌خواستیم به منطقه و دنیا اعلام کنیم و نشان دهیم که هیچ مشکلی نیست که پای میز مذاکره و با منطق حل و فصل نشود و برای آن بود که به دنیا بگوییم یک ملت مقتدر اجرای قانون را افتخار خود می‌داند.

رییس جمهوری با تصریح به اینکه جمهوری اسلامی ایران همه مقررات بین‌المللی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را رعایت کرده و خواهد کرد، گفت: ملت ایران ، نیروهای مسلح و توانمندی و اقتدار ما برای تجاوز نیست و البته این ملت تجاوز را نیز نخواهد پذیرفت. جمهوری اسلامی ایران راه توسعه و پیشرفت خود را در سالی که سال همدلی، همزبانی، همکاری و هماهنگی است، با قدرت ادامه خواهد داد.

روحانی اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با ملت و دولت همدل و همزبان بودند و امسال این همدلی و همزبانی بیشتر خواهد بود و با وحدت و انسجام از منافع ملی خودمان دفاع خواهیم کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: هدف همه دلاوران ایران و سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی کشورمان یکی است و آن هدف، صلح و امنیت، اقتدار مشروع و دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و عالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها