جام جم کلیک: ساعت هوشمند اپل و عرضه آن بهعنوان یک زنگ خطر بسیار بزرگ برای شرکتهایی بود که ساعتهای هوشمند اندرویدی را تولید میکنند ولی یک قانون مهم در کسب موفقیت در تجارت میگوید که افراد بزرگ، چالشها را به فرصت تبدیل خواهند کرد و در همین راستا نیز شرکت موتورولا در اقدامی هوشمندانه از عرضه ساعت اپل برای سرنام انداختن ساعت هوشمند خود استفاده کرده است و موجب شده است تا ساعت هوشمند اپل بدون اینکه قصد آن را داشته باشد، یک هدیه با دوستداران ساعتهای اندرویدی داده باشد.
ماجرا از این قرار است که ساعت هوشمند موتورولا که موتو 360 نام دارد، تا پیش از این 250 دلار قیمت داشت ولی درست پس از عرضه ساعت هوشمند اپل، قیمت این ساعت با افت قیمت 70 دلاری به 180 دلار رسید. به این ترتیب در بسیاری از رسانهها، همزمانی انجام این کار با عرضه ساعت هوشمند اپل نیز مورد توجه قرار گرفت و موجب شد تا در تگ خبرهای مربوطه، نام ساعت هوشمند اپل در کنار نام این ساعت آورده شود و به صورت ناخودآگاه افراد بیشتری از وجود این ساعت مطلع شده و به واسطه کاهش قیمت آن نیز به فکر خرید این محصول بیفتند.
به این ترتیب موتورولا با قربانی کردن 28 درصد از قیمت ساعت خود، تبلیغات گستردهای را به صورت رایگان دریافت کرده است. البته کاهش قیمت این محصول برای بسیاری آشکار بود زیرا موتورولا برای عرضه نسل بعدی موتو 360 آماده میشود ولی این امر که موتورولا درست در زمان مناسب برای این کار اقدام کرده است را باید نشانهای از هوشمندی مدیران این شرکت دانست.
احمد محمدحسینی
جام جم کلیک
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد