سیستم تفکیک نمایشگر ا‌ل‌جی تمامی سیستم‌های امنیتی کامپیوتر شما را مختل می‌کند

خطر درکمین دارندگان نمایشگرهای ال‌جی

شرکت ال‌جی با عرضه ساختار تفکیک تصویر در نمایشگرهای خود سعی در ارائه خدماتی ویژه به مشتریان داشته است ولی این امر به نتیجه معکوس بدل شده است و موجب شده است تا امنیت کامپیوتر میزبان این امکانات، زیر سوال برود.
کد خبر: ۷۸۶۲۲۰
خطر درکمین دارندگان نمایشگرهای ال‌جی

جام جم کلیک: فرایند تفکیک تصویر خروجی یک دستگاه در بین چند نمایشگر، بیشترین کاربرد خود را در امور تبلیغاتی و بازی‌های کامپیوتری دارد ولی این امر موجب نشد تا شرکت‌های بزرگ سازنده نمایشگر از عرضه نسخه‌های معقول و خانگی آن بازبمانند. در راستای عرضه چنین محصولاتی نیز شرکت ال‌جی به عرضه ساختاری ویژه برای نمایشگرهای سری پهن خود دست زد که موجب می‌شد تا بتوان از این نمایشگرها برای امکانات مربوط به تفکیک تصویر نیز استفاده کرد.

در این میان این ساختار برای مشتریان این محصولات با نتیجه‌ای معکوس همراه شده است زیرا برقراری این نوع از ارتباط تصویری بین نمایشگرها عملا می‌تواند تمامی پروتکل‌های امنیتی سیستم شما را زیر سوال ببرد و در نتیجه از نظر امنیتی کامپیوتر شما را در برابر بالاترین حد ممکن از ریسک قرار بدهد.

مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که نمایشگرهای ال‌جی برای آغاز این امکان ویژه خود، ساختار یکی از ابزارهای امنیتی موجود بر روی سیستم‌عامل ویندوز که UAC نام دارد را دستخوش تغییر می‌کند. سیستم UAC در حقیقت یکی از مهم‌ترین ابزارهای ویندوز است که جلوی بسیاری از راه‌های ورود هکرها به سیستم شما را مسدود می‌کند و به همین دلیل نیز از کار افتادن آن به معنی بازشدن راه برای ورود هکرها به سیستم خواهد بود.

شرکت ال‌جی اعلام کرده است که از این مشکل آگاه است و در یک بیانیه رسمی ضمن عذرخواهی از کاربران محصولات خود، اعلام کرده است که متخصصان این شرکت در حال تلاش برای رفع سریع این مشکل هستند تا بتوانند امنیت کاربران نمایشگرهای ال‌جی را به آ‌ن‌ها بازگردانند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها