گفت‌وگوی اختصاصی جام‌جم آنلاین با همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی که در معرکه خان‌طومان آسمانی شد

مدافعان حرم، گلچین می‌شوند

بهشت زیر پای این مادران است

مادران آسمانی دیار همیشه بهار + عکس

میم مثل مادر سرزمین همیشه بهار، قصه مادران و شیرزنانی است که باید به احترامشان ایستاد، چرا بهشت زیر پای این مادران است.
کد خبر: ۷۸۶۱۳۲
مادران آسمانی دیار همیشه بهار + عکس

مادرانه هایی برای مادران تاریخ باید نوشت و سرود، آنانی که صبر و ایثار را به زانو درآورده اند، مادرانی از جنس و پیرو راه حضرت فاطمه.

روز مادر به سراغشان می رویم، اما این مادران سرزمین همیشه بهار، امسال در جمع خاکی ما نیستند و به خیل فرزندانش شهیدشان پیوستند.

مادری با نام فاطمه سیلاخوری، شهربانو حسین شیرودی، جان ماری یزدانی، شمسیه یخکشی و همه مادران پاک این سرزمین که اینک در خاک آرمیده اند و آسمانی شده اند.

حاجیه خانم فاطمه سیلاخوری را همه می شناسند، مادری که عقاب تیرپرواز و سیمرغ جبهه های جنگ را همانند مادر وهب در راه دین و اسلام تقدیم کرد و در این بهار طبیعت، او دیگر دلتنگ عقابش نیست و برای احمد قصه سالها دوری و دلتنگی را می سراید.

حاجیه خانم سیلاخوری در زمان حیاتش، از دل گویه هایش، خاطرات کودکی شهید احمد کشوری، علاقه اش به خلبانی و جبهه و جنگ تعریف کرده بود.

حیف است از مادری دیگر که سالها قبل آسمانی شد در آستانه روز مادر یادی نشود، مادر خلبان شهید شیرودی که به اتفاق شهید کشوری، سیمرغ جبهه های جنگ لقب گرفتند.

شهید شیرودی، به گفته خواهرش زهرا شیرودی، روستا زاده‌ای است که از روستای بالا شیرود تنکابن تا اوج آسمان ها به پرواز درآمد و از اهالی آسمان شد، او مرد لحظه‌‌‌های آسمانی بود تا آنجا که به اقرار تمامی دوستان، رکورد پرواز با بالگرد را به خود اختصاص داد، شیرودی بیشترین ساعاتش را بر فراز آسمان و بالای سر دشمن بود.

همچنین در آستانه روز مادر، باید به احترام مادری ایستاد که سالهاست همانند الفت سرزمین من، چشم انتظار فرزند شهیدش غلامعلی است و لحظه شماری می کند تا پیکر قطعه قطعه شده شهیدش را در آغوش کشد. مادر روزت مبارک.

حاجیه خانم کبری بابکی مادر شهید گرانقدر منوچهر بلباسی از دیگر مادران آسمانی سرزمین همیشه بهار است که پس از سالها انتظار بدلیل کهولت سن آسمانی شد و پس از تشییع در جوار منور فرزند شهیدش آرام گرفت.

میم مثل مادر مثل حاجیه خانم جان ماری یزدانی مادر صبور شهیدان والامقام حمیدرضا و علیرضا رنجبر است که پس از سالها انتظار بدلیل کهولت سن و بیماری به فرزندان شهیدش پیوست و روز مادر امسال در جوار فرزندان آسمانی اش است و حاجیه خانم شمسیه یخکشی از دیگر مادران شهید سرزمین همیشه بهار مازندارن است که در بهشت فاطمه(س) بهشهر در جوار فرزند شهیدش آرام گرفته و روز مادر امسال جایش در میان ما خاکیان خالی است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ آلاله آسمانی تقدیم نظام اسلامی کرده است.

عباسعلی رضایی، مدیرکل بنیاد شهید مازندران گفت:۲۰ خانواده سه شهید، دو خانواده چهار شهید، ۱۷۷ خانواده تک فرزند ذکور شهید، هشت خانواده دارای یک فرزند، ۳۴۲ خانواده دو شهید و ۸۷ شهیده در استان داریم.

وی با بیان اینکه در هفته زن از مادران و همسران معظم شهدای استان تجلیل می شود، افزود: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) مکتبی را در عالم پایه گذاری کرده که امروز زنان جامعه ما با تاسی به این الگوی برتر می توانند نسل هایی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از تجلیل مادران و همسران معظم شهدا در هفته زن خبر داد و افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته زن، مراسم تجلیل از ۱۳۰ تن از مادران، همسران و فرزندان اناث شاهد تحت عنوان «جشنواره اسوه های صبر و ایثار» با مشارکت تعدادی از دستگاههای اجرایی استان در ساری برگزار می شود.

رضایی تصریح کرد: به همین مناسبت و براساس هماهنگی صورت گرفته با کمیسیون امور بانوان و خانواده استانداری، از مادران و همسران شهدا و نیز خانواده های شهیده استان دیدار و از آنان تجلیل به عمل می آید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود:هفته زن فرصت مناسبی است تا از مقام والای مادران و همسران شهدا تکریم کرده و از آنها تجلیل و سپاسگزاری کنیم.

همچنین مریم جمشیدی، مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه، شجاعت شهیدان از مادران ایثارگری است که زینب‌گونه تربیت چنین فرزندانی را با معیارهای اسلامی به بهترین نحو انجام داده‌اند، افزود: پیروزی‌های بزرگ ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون ایثار شهیدان، فداکاری جانبازان، پایداری آزادگان و مقاومت و صبوری خانواده معظم شهداست که زینب‌وار، حامل پیام رهایی‌بخش و عزت‌آفرین شهیدان بوده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: امروز مادران و همسران شهداء در پیروی از حضرت فاطمه (س) و حضرت ام‌البنین (س) طلایه‌داران عفاف و حجاب، پاسداران عزت و شرف زن ایرانی و ادامه‌دهندگان خط سرخ شهیدان انقلاب اسلامی هستند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: همسران صبور و مقاوم شهیدان به عنوان الگوهای شایسته جامعه و با تربیت یادگاران عزیز شهدا، آرمان مقدس آنان را با صلابت و افتخار به نسل‌های آینده منتقل و زنده نگه داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، در برابر عظمت ایثار و مجاهدت پرورندگان عشق و سالکان صبر، سر تعظیم و ارادت فرود آورده و بر تمامی آنها که در این سودای عاشقانه چون کوه استوار ایستادند و ایستادگی آموختند، درود می‌فرستیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها