بهشت زیر پای این مادران است

مادران آسمانی دیار همیشه بهار + عکس

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامهای جداگانه ای ، درگذشت بانو « فاطمه سیلاخوری » مادر شهیدان احمد و محمد کشوری را به خانواده، بستگان و مردم استان مازندران تسلیت گفتند.
کد خبر: ۷۷۵۰۶۳
رییس جمهوری  درگذشت مادر شهیدان کشوری را تسلیت گفت

فاطمه سیلاخوری مادر سرلشگر خلبان شهید احمد کشوری و محمد کشوری روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم «فاطمه سیلاخوری» مادری فداکار و پاکدامن که فرزندان بزرگی همچون شهیدان «احمد و محمد کشوری» را تربیت نمود؛ موجب تاثر و تالم گردید. فقدان آن بانوی صابره و مومنه را به خانواده و بستگان محترم ایشان و همچنین مردم شریف استان مازندران تسلیت می گویم و از خداوند متعال، علو درجات آن مرحومه را توام با صبر و سلامتی بازماندگان معزز مسئلت می نمایم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت رییس مجلس

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس نیز در پیام تسلیت خود با ابراز تاسف از درگذشت « بانوی محترمه حاجیه خانم فاطمه سیلاخوری، مادر گرانقدر شهیدان سرافراز احمد و محمدکشوری»، از خداوند متعال برای «آن بانوی فاضله که پس از سال ها دوری، اینک در جوار فرزندان بزرگوار و رشیدش آرام گرفت»، علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر طلب کرده است.

پیام تسلیت ارتش

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور پیامی در این زمینه تصریح کرد: « هیچ چیز شایسته تر از آن نیست که یاد و نام شهیدان و فداکاران راه خدا گرامی داشته شود. آنان که به عهد و پیمان خود با خدا و با امام عزیز وفا کردند و هستی خود را به میدان آورده، صادقانه از حریم اسلام و نظام اسلامی دفاع کردند و به بهای نثار جان خود، خطر دشمن را از انقلاب و میهن اسلامی مان دور ساختند.

اینها جاودانگان تاریخ و ستارگان اسلام اند که روز به روز در چشم اهل دل و در متن تاریخ، برجسته تر و درخشان تر می گردند.

خانواده های این شهیدان به ویژه مادران شهدا که انواع رنجها را در راه خدا به جان خریدند و با نثار پاره تن خویش در صفوف مقدم این جایگاه ارزشمند قرارگرفتند، دارای شأن و مقامی در خور تحسین و پشت سر شهیدان والامقام قرار دارند.

مرحومه، ام الشهدا 'فاطمه سیلاخوری' مادر شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری، الگویی برای زنان وارسته و آزادی خواه جهان بود که توانست با تربیت فرزندانی برومند و سلحشور، اسلام را سربلند و دست بیگانگان را از میهن عزیزمان کوتاه سازد.

رحلت مادر بزرگوار شهید سرلشکر خلبان کشوری تنها داغ از دست رفتن او را در یادها زنده نمی­ کند، بلکه تجدید خاطره همه نیکی ها و فضائل والای آن شهید بزرگوار است که از چنین مادری به ارث برده بود.»

احمد کشوری زاده ۱۳۳۲ در کیاکلا از توابع تنکابن از خلبانان شجاع هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در ۱۵ آذر ۱۳۵۹ در تنگه بینا در استان ایلام (منطقه عمومی میمک) هنگام بازگشت از ماموریت علیه نیروهای دشمن بعثی فیض شهادت نائل شد.

کشوری نقش مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد. او در سال ۱۳۵۱ وارد ارتش شد و دوره آموزشی هلیکوپتر را با موفقیت پشت سر گذاشت. کمک به فقرا و مبارزه با فساد از جمله ویژگی های شهید کشوری بود.

فردا، شنبه مراسم تشییع جنازه مادر شهیدان کشوری

فاطمه سیلاخوری مادر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری و محمد کشوری روز پنجشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

این مادر شهید که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو تن از فرزندان خود را در راه اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و آنان را در راه اعتلای ارزش های اسلامی تقدیم قرآن نمود، پس از سال ها پرچمداری ادامه راه شهیدان دعوت حق را لبیک گفت.

او که از دوم اسفندماه امسال بدلیل عارضه مغزی در بیمارستان شفای ساری بستری بود، شامگاه پنجشنبه در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت .

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم تشییع جنازه بانو سیلاخوری ساعت 10 صبح شنبه نهم اسفندماه برگزار می شود .

'علی خداشناس' ادامه داد: پیکر ایشان از میدان شهید کشوری تا مزار شهدای سیمرغ قائمشهر تشییع و در آنجا به خاک سپرده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها