عجیب‌ترین هک تاریخ

کاخ سفید هک شد + جزییات

دیروز اخباری از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر شد که بر اساس آن مشخص شد که هکرها با نفوذ به شبکه کامپیوتری محل زندگی رییس‌جمهور آمریکا، موفق به هک شدن کاخ سفید شده‌اند.
کد خبر: ۷۸۵۶۰۱
کاخ سفید هک شد + جزییات

جام جم کلیک: فیلم‌های هالیوودی به اندازه‌ای بر روی اذهان عمومی تاثیر داشته‌اند که شاید همه ما امن‌ترین ساختمان‌های دنیا را ساختمان‌هایی مانند پنتاگون و کاخ سفید بدانیم ولی برای برخی از هکرها این دو ساختمان نیز مانند هر موجودیت دیگری هستند و در صورتی که به کامپیوتر و شبکه مجهز باشند، قابل هک فرض می‌شوند.

اثبات این مدعا نیز گزارشی است که سازمان امنیت ملی آمریکا آن را منتشر کرده است، در این گزارش مشخص شده است که هکرها به سیستم‌های کاخ سفید نفوذ کرده‌اند و موفق به اعمال یکی از جالب‌ترین هک‌های تاریخ شده‌اند.

سازمان امنیت ملی آمریکا نحوه وقوع این هک را به این ترتیب توضیح داده است:

احتمالا یکی از کارمندان در کاخ سفید از نظر امنیتی به پروتکل‌های اعمال شده پایبند نبوده است و به همین دلیل نیز هکرها با نفوذ به حساب کاربری او از حملات فیشینگ استفاده کرده و با استفاده از یک حساب کاربری آشنا، به راحتی به سایر قسمت‌های سیستم نفوذ کرده‌اند.

ولی سوال مهم اینجاست که چه اطلاعاتی در اختیار هکرها قرار گرفته است، ساختار خاص نگهداری از اطلاعات در کاخ سفید به نحوی بوده است که بخشی از اطلاعات بسیار مهم، در یک مرکز نگهداری نخواهند شد و با تلفیقی از نگهداری در انباره‌های آنلاین، ابزارهای همراه و کامپیوترها شاهد امنیت سطح بالایی هستیم ولی بازهم اطلاعات بسیار مهمی مانند ریز جزئیات برنامه روزانه رییس‌جمهور آمریکا در دسترس هکرها قرار دارد که شانس وقوع عملیات‌های ترور را افزایش می‌دهد. سازمان امنیت ملی آمریکا هکرهای روسیه را مقصر این رخداد می‌داند و به این ترتیب به احتمال زیاد شاهد شروع جنگ سرد در دنیای کامپیوتر خواهیم بود.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها