بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح:

۱۲ فروردین روز تثبیت انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت اصفهان:

همه‌ پرسی ۱۲ فروردین اجرای دموکراسی اسلامی بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در دوران بعد از انقلاب برخی جریان‌های سیاسی عناوینی چون "جمهوری دموکراتیک" و یا عناوین دیگر را به نظام جمهوری اسلامی نسبت می‌دادند اما امام(ره) با برگزاری همه‌پرسی روز ۱۲ فروردین، همه توطئه‌ها را خنثی کردند.
کد خبر: ۷۸۳۴۶۵
همه‌ پرسی ۱۲ فروردین اجرای دموکراسی اسلامی بود

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به حماسه تاریخی مردم ایران در روز 12 فروردین سال 58 و سالروز این جشن مهم کشور اظهار داشت: در روز 12 فروردین‌ماه نظام جمهوری اسلامی ایران با رأی گذاشتن ملت ایران به اثبات جهانیان رسید.

وی افزود: این روز یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران به شمار می‌رود زیرا پس از آنکه رژیم شاهنشاهی سقوط کرد مردم ایران انقلاب کرده و سپس دراین همه‌پرسی بزرگ شرکت کردند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: با وجود اینکه این انقلاب را مردم ایجاد کرده بودند و نیازی به آن همه‌پرسی نبود، اما با این حال امام خمینی (ره) به ملت احترام گذاشت و این همه‌پرسی را برگزار کرد، زیرا هدف ایشان جاری کردن دموکراسی دینی و اسلامی در جامعه بود.

وی خاطرنشان کرد: در روز 12 فروردین دموکراسی مردم سالاری و دینی به بهترین شکل ممکن نشان داده شد و این نهایت مردم سالاری دینی بود.

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: بار دیگر مردم ایران حضور پر رنگ خود را در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران به تمام دنیا نشان دادند و در واقع این نظام الگوی بسیار ارزشمند و ستوده‌ای است.

وی درباره رأی 98 درصدی آری مردم به نظام جمهوری اسلامی در روز 12 فروردین اظهار داشت: در این راستا برخی جریان‌های سیاسی عناوینی چون "جمهوری دموکراتیک" و یا عناوین دیگر را به نظام جمهوری اسلامی نسبت می‌دادند اما امام خمینی(ره) فقط به نظام جمهوری اسلامی نه بیشتر و نه کمتر تاکید داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: روز 12 فروردین افتخار بزرگ نظام و ملت ایران است زیرا به رای مردم احترام گذاشته شد و نشان داد مردم ایران در تمامی صحنه‌ها با نظام همراه هستند.

وی با بیان اینکه در12 فروردین سال 53 مردم اشتیاق فراوانی داشتند، گفت: در آن روز همه خوشحال بودند و تلاقی بهار طبیعت و نظام جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین انعکاس حضور پر شکوه مردم در این روز یک روز سرافراز و سرشار از شاید را ایجاد کرده بود.

حجت‌الاسلام رهبر بیان کرد: در هیچ‌جای دنیا چنین سابقه‌ای نبوده که مردم با حضور پر رنگ خود و با آرای 98 درصدی رای دهند، همه کشورها بیشترین حضور و رای آنها 60، 65 درصد بوده و این در دنیا بی‌سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: 12 فروردین جدای از رای‌گیری یک ارزش سیاسی و اجتماعی برای مردم ایران در دنیا نیز محسوب می‌شود و همین پشتوانگی مردم به نظام به دشمنان جسارت نمی‌دهد که به ملت تعرض کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها