نتیجه خوردن سالاد پر سُس: سوء هاضمه و نفخ

توصیه‌های غذایی مفید برای حفظ سلامتی

جام جم سرا- مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران ضمن برشمردن برخی از اصول تغذیه گفت: خوردن سالادهایی که در آنها از سُس فراوان استفاده شده توصیه نمی‌شود زیرا این گونه سالادها معمولاً باعث بروز سوءهاضمه و نفخ می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۳۲۲۲
توصیه‌های غذایی مفید برای حفظ سلامتی

محمد احمدی درباره تغذیه‌ در فصل بهار اظهار داشت: در مهمانی‌های خانگی بهتر است به‌ جای تزئین سفره با نوشابه‌های گازدار، از نوشیدنی‌های اصیل ایرانی مثل دوغ، شربت سکنجبین و زعفران و... استفاده شود. البته در خوردن همین نوشیدنی‌های مفید نیز بخصوص اگر خیلی سرد باشند، نباید افراط کرد چرا که اینها هم باعث بروز سوءهاضمه خواهد شد.

مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی افزود: اکثر سالادهایی که امروزه در مهمانی‌ها سرو می‌شود به خاطر استفاده از سُس فراوان قابل توصیه نیستند و معمولاً باعث بروز سوءهاضمه و نفخ می‌شوند. جای این گونه سالادها می‌توان سبزی‌ها را همراه با غذا خورد.
وی همچنین بیان داشت: به تداخلات غذایی هم باید دقّت شود، مثلا مصرف همزمان لبنیات (مثل ماست و دوغ) با گوشت‌ها (به ویژه گوشت پرندگان و ماهی) می‌تواند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله درد مفاصل و مشکلات پوستی شود. اگر تُرشی مصرف کردید، در کنار آن ماست و دوغ نخورید. مصرف همزمان میوه‌ها (مثل شیرموز) با لبنیات هم ناسازگار است. برای کودکانی که شیر خالی نمی‌خورند، شیربادام، شیرپسته و شیرخرما گزینه مناسب‌تری است. مصرف شیرکاکائو به میزان زیاد خوب نیست؛ چرا که اگزالات موجود در کاکائو باعث تداخل در جذب کلسیم شیر می‌شود.

مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی گفت: مصرف مایعات بعد از میوه‌ها نیز باعث فساد هضم می‌شود. بنابراین اگر میوه می‌خورید، بلافاصله بعد از آن آب یا چای یا قهوه ننوشید.
احمدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که به همراه نوشیدن بیش از حد چای و قهوه وجود دارد، دریافت بیش از حد قند و شکر و شیرینی و شکلات است. سعی شود چای خیلی داغ نوشیده نشود که مجبور شوید، چند حبه قند یا چند تا شکلات همراه آن استفاده کنید. همچنین اگر قند و شکر را با یک عدد خرما یا 5-6 عدد توت خشک یا کشمش جایگزین کنید، مناسب خواهد بود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها