شبکه‌های سیما رخت عزا بر تن می‌کنند

اقامه عزای فاطمیه در تلویزیون

برنامه های شبکه های مختلف سیما از امروز دوشنبه تا پایان روز سه شنبه رنگ و بوی عزای صدیقه طاهره (س) را به خود می گیرد.
کد خبر: ۷۸۲۵۹۰
اقامه عزای فاطمیه در تلویزیون

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ویژه برنامه های مختلفی برای پخش از شبکه های سیما تدارک دیده شده است .

در این شبکه ها علاوه بر پخش میان برنامه هایی نظیر مداحی و سوگواری برای حضرت زهرا(س) ،نماهنگ هایی با صدای مداحان اهل بیت و پخش احادیثی در رثای فاطمه زهرا (س) ، ویژه برنامه هایی برای تبیین سیره عملی آن حضرت و ارائه الگویی مناسب برای زندگی از رفتار های اخلاقی و اجتماعی حضرت زهرا(س) پخش می شود .

در شبکه یک سیما سخنرانی بامدادی این شبکه و موضوع برنامه آفتاب شرقی به همین مناسبت ارتباط دارد و میهمان برنامه آفتاب شرقی در باره ویژگی های حضرت صدیقه (س) سخن خواهد گفت.

در شبکه دو سیما برنامه کوی محبت، راه آرامش و چند ویژه برنامه مناسبتی و دو مجموعه تلویزیونی به مناسبت ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است . مجموعه "بزم آخر"سریالی است که این شبکه در این روزها و به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) برای پخش انتخاب کرده است .

برنامه‌ دیگری که در ارتباط با شهادت حضرت زهرا(س) در ایام نوروز از شبکه دو به نمایش درمی‌آید، «شکوفه» نام دارد. این برنامه کودکان و نوجوانان را با ویژگی‌های اخلاقی و زندگی حضرت فاطمه(س) آشنا می‌کند . بخشی از برنامه «شکوفه» هم به شعرخوانی شاعران در مدح حضرت فاطمه(س) اختصاص داده شده است و بخش «ریحانه» در این برنامه دختران را با حضرت فاطمه (س) به عنوان کامل‌ترین الگوی افکار و رفتار در زندگی فردی و اجتماعی آشنا می‌کند.

شبکه سه نیز با مینی سریال "مهر طوبی" مخاطبان خود را در ایام فاطمیه همراهی می کند . این شبکه در برنامه های چشمه کوثر ، سمت خدا ، مصباح ، ارغوان و آب و آئینه نیز به طور ویژه به سیره فاطمی می پردازد . در بین همه برنامه های این شبکه نیز میان برنامه مناسبتی و کلیپ های عزاداری نمایش داده می شود.
شبکه آموزش ویژه برنامه ادبی "باغ یاس" را تقدیم بینندگان خود می کند . در این ویژه برنامه شاعران با ارائه اشعاری درباره حضرت زهرا (س) ارادت خود را به ساحت مقدس آن بانوی مکرم اسلام عرضه می دارند . این مشاعره فاطمی را هرشب ساعت 20 اسماعیل آذر هدایت و داوری می کند.

شبکه 5 در ویژه برنامه های " تا نیایش " ، "عطر عاشقی" و "سلاله های نور" با حضور کارشناسان مذهبی به ساخت مقدس صدیقه کبری عرض ارادت خواهد کرد . این شبکه همچنین بخش هایی از عزاداری ها و مداحی ها در هیئت های مذهبی را در ساعات مختلف روز های دوشنبه و سه شنبه در جدول پخش خود قرار داده است .

در شبکه قرآن برنامه های " یاد خدا" ، " دردانه " ، "شب شعر فاطمی" ،" چشمه کوثر" و "گل باغ خورشید " در باره شخصیت و منش حضرت زهرا(س) مطالبی را به مخاطبانشان ارائه می کنند . این شبکه در چندین بخش مرثیه سرایی دخت گرامی پیامبر (ص) را در جدول پخش برنامه هایش قرار داده است.

روز سه شنبه همچنین برخی شبکه ها از جمله شبکه سه سیما بخش هایی از تجمع بزرگ فاطمی در میدان هفت تیر را برای مخاطبان به طور زنده پخش خواهند کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها