فرمانده انتظامی گیلان خبر داد

عامل هتک حرمت روحانی کیاشهری دستگیر شد

حضور کارلوس کی‌روش، محسن تنابنده، خانواده پاشایی، مادر دو شهید گمنام، آزادی یک زندانی بی‌گناه و نمایش بخشهایی از فیلم محمد رسول‌الله به همراه پشت صحنه‌اش، از بخش‌های ویژه برنامه «بهار نارنج» شب گذشته به مناسبت تحویل نوروز 94 با اجرای احسان علیخانی بود.
کد خبر: ۷۸۲۳۸۳
عذرخواهی احسان علیخانی از آذری‌ها و درآوردن اشک «کی‌روش»

ویژه برنامه «بهار نارنج» به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی همچون روال ویژه برنامه‌های تحویل سال این تهیه کننده با نمایش دکلمه و تصاویری از حرم امام رضا (ع) شروع شد با دیده شدن دکور این برنامه و طراحی زیبا و منحصر بفردش همچنین سفره هفت‌سین با سبزه‌ای به شکل خانه خدا مخاطبان را منتظر دیدن برنامه‌ای جالب از علیخانی کرد.

طبق روال گذشته احسان علیخانی همیشه به دنبال سوژه‌های ناب و ویژه برای برنامه خود بوده است و امسال نیز با دعوت از مهمانان خاص به رویه سابق خود ادامه داد. مهم ترین بخش برنامه بهار نارنج به گفته احسان علیخانی حضور چهره ای ناشناس به اسم «بی‍ژن» بود.
بیژن در کودکی هنگام پاسخگویی به سوالهای معلمش جوابهای نادرستی داده بود و این معلم پس از چند سال فیلم او را در فضای مجازی پخش کرد به دنبال این موضوع همکلاسی‌ها بچه‌محل‌ها و دوستان «بیژن»به مسخره کردن او و گفتن الفاضی چون شیپ، سبب ترک تحصیل او شدند و اکنون این نوجوان به بنایی در ساختمان‌ها می‌پردازد محسن تنابنده با شنیدن قصه زندگی بیژن گفت: این موضوع شاید در ابتدا با نمک باشد اما عواقب تلخی را به دنبال دارد من به خاطر جبران این تلخی هایی که «بیژن» تا به امروز کشیده پیشنهاد بازی در نقش پسر سرباز بهبود فریبا در «پایتخت 4» را به او می‌دهم.
علیخانی در حضور پدر و مادر خواهر بیژن از او قول گرفت که درسش را ادامه دهد.
این مجری برای دعوت از مهمان خود گفت: من اکنون میزبان کسی هستم که بازیگر فیلمنامه نویس و کارگردان است و سالهای زیادی زمان سال تحویل دور از خانواده تاریخ‌ ساز برنامه‌های نوروز بوده است پس از این صحبت‌ها محسن تنابنده وارد صحنه شد و گفت: من سال گذشته مشغول بازی در «پایتخت» بودم اما امسال به دلایلی این اتفاق نیافتاد و از این بابت ناراحتم و قرار است برای ماه رمضان سری چهارم این سریال ساخته شود.
وی ادامه داد: سال 93 به جز مرگ دو دوست تئاتری‌ام برایم سال خوبی بود من در این سال کارگردانی‌ کردم که برایم جذابیت‌های خاص خودش را داشت و امیدوارم «گینس» خوب از کار در بیاید. کار با «رضا عطاران» فوق‌العاده است وی بازیگری شیرین و مهربان و مورد علاقه من است و چون بازیگری و کارگردانی را با هم می‌داند و من با کمک‌های وی از تجربیاتش استفاده زیادی کردم؛ من و رضا شباهت‌های زیادی به هم داریم که مهمترین آنها شکل کله‌مان است.
تنابنده تصریح کرد: ما در این فیلم سه برادر هستیم که برادر «عبدالله اسکندری» نقش برادر سوم من و رضا عطاران را بازی می‌کند.
بازیگر فیلم «محمد رسول الله» در خصوص بازی خود در فیلم مجیدی مجیدی اظهار داشت: طرفدار سبک خاص بازیگری مثل مدرن یا کلاسیک نیستم و نوع بازیگری‌ام بستگی به کارم دارم. اکران فیلم «محمد رسول‌الله» درسال 93 برایم بسیار خوش‌آیند بود. مجید مجیدی زحمات زیادی را برای این فیلم کشید و ما در زمان آماده بودن همه شرایط تولید به گروه پیوستیم. از این کارگردان تشکر می‌کنم که با اعتماد کردن این نقش را به من داد.
وی ادامه داد: موقع اکران فیلم من و مهدی پاکدل به سالن سینما رفتیم و من استرس زیادی بابت فیلم داشتم اما خوشبختانه «محمد رسول‌الله» کار بسیار خوبی شد و از نظر تکنیک، شکل و ریتم یک سر و گردن از سینمای ایران بالاتر است.
علیخانی در ادامه صحبت های تنابنده اظهار داشت: مجیدی یک کارگردان بین‌المللی است و می‌تواند در طول این ده سال 5 فیلم‌ بسازد حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون مجیدی بود مثلا زمانی که محسن تنابنده پایتخت را می‌نویسد اجازه کار زیادی را دارد اما موضوع پیامبر (ص) که حساسیت‌های زیادی روی آن است بسیار ظریف می‌باشد در سراسر دنیا بعضی وقتها فیلم‌های خنده آوری ساخته می‌شود که صاحبان و مسئولانشان پای آن می‌ایستند اما در شرایط فعلی هتک حرمت پیامبر (ص)، مجیدی فیلمی کم عیب ساخت که اکران محدودی داشت اما تا چند وقت دیگر همه می‌توانند آن را ببینند.
پس از پخش قسمتهایی از فیلم و پشت صحنه «محمد رسول‌الله» تنابنده اظهار داشت: خسته نباشید اصلی را باید به مجید مجیدی گفت و من از همین جا دست او را می‌‌بوسم و امیدوارم این فیلم اکران خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: صحبت کردن به زبان عربی بسیار سخت است اما با کمک معلم لبنانی واژه‌های فارسی ابتدا به عربی و سپس به عربی ترجمه می‌شد و به دلیل تکرار و تمرین زیاد موقع بازی کردن مشکل زیادی نداشتیم. اگر دیالوگ ها فارسی گفته می‌شد جذابیت‌ و پرسوناژ کار از دست می‌رفت.
بازیگر سریال «پایتخت» در مورد شخصیت «نقی» این سریال گفت: این شخصیت کلاژی از پسرخاله‌های من و دوستانشان است من یک خاله‌ای داشتم که در مازندران زندگی می‌کرد و برای ایفای نقش نقی از رفتارهای پسرخاله‌هایم سوژه گرفتم اما این موضوع کمی باعث دلخوری آنها شد.
وی ادامه داد: بهترین واکنشی که از مردم مازندران دیدم این بود که هنگام بازی در فیلم «محمد رسول الله» به مغازه‌ای رفتم که صاحب آن خانمی بود که شوهرش حال خوبی نداشت و پزشکان از او قطع امید کرده بودند این خانم با گریه به من گفت زمانی که به شوهرم می‌گوییم چه می‌خواهی می‌گوید فقط «پایتخت» را برای من بگذارید و من هنگام شنیدن این صحبت دلم قرص شد.
اما سوپرایز دیگر علیخانی حضور «کارلوس کی‌روش» در آخرین لحظات حضورش در ایران به برنامه «بهار نارنج» بود.
کی روش در خصوص اتفاقات اخیر تیم ملی فوتبال عنوان کرد: الان نمی‌خواهم در مورد مسائل پیش آمده صحبت کنم و تمرکز من و بازیکنان تیم ملی روی بازی‌ با شیلی است.
وی خاطر نشان کرد: استقبال خوب هواداران، فدراسیون و بازیکنان از مهم‌ترین دلایل‌آمدنم به ایران بود اما در جلسه‌ای که با آقای کفاشیان گرفته شد تصمیم گرفتیم فصلی تازه در فوتبال ایران شروع شود. امیدوارم در آینده برای فوتبال اتفاقات مثبتی بیفتد زیرا ایران لایق بهترین‌ها در آسیا و جهان است من هیچگاه نمی‌توانم از ایران خداحافظی کنم زیرا حس تعلق نسبت به آن دارم.

احسان علیخانی خطاب به کی‌روش اظهار داشت: «دی‌جی‌کالا» یکی از اسپانسر های برنامه هدیه‌ای به شما می‌دهد که من پیشنهاد می‌کنم آن را به کسی که بیشترین اختلاف را با وی دارید مثل «قلعه نوعی» یا «مایلی کهن» و «حمید درخشان» و ... بدهید.
کی روش اظهار داشت: من با هیچکدام از این افراد مشکل شخصی ندارم و ترجیح می‌دهم این هدیه را به بچه‌های بهشت امام رضا (ع) مخصوصا «بهرام پیکاسو» که تصویر چهره من را کشید بدهم. این بچه‌ها در حقیقت اسپانسرهای معنوی ما بودند.
علیخانی عنوان کرد: یوسف رئیس این موسسه که تابستان در «برنامه» ماه عسل هم آمد گفته بود «کی روش» دو بار قبل از جام جهانی و جام ملتهای آسیا بازیکنان تیم ملی را آورد و آنها را مجبور به بازی چند ساعته با بچه‌های بهشت امام رضا(ع) کرد. من اصلا انتظار این انتخاب را از سوی کی‌روش نداشتم و با این صحبت او کاملا سوپرایز شدم.
در نهایت مجری «بهار نارنج» قول بازگشت «کی‌روش» به ایران را از وی گرفت و با کیسه‌ای آجیل ایرانی سرمربی خارجی را بدرقه کرد و با خنده خطاب به مخاطبانش گفت: بعضی از ایرانیان نخودچی های خانه‌شان را نگه می‌دارند و سفت شده آن که به نوعی به درد مصالح ساختمانی می خورد در آجیل شب عیدشان می‌گذارند اما این آجیل ها درجه یک است.
نکته جالب این بخش اصرارهای احسان علیخانی برای ماندن کی روش در ایران بود که باعث شکسته شدن بغض کی‌روش شد و علیخانی در واکنش به این اتفاق گفت: تنها گریه مربی پرتقالی را ندیده بودیم که امشب دیدیم.

بعد از پخش فیلم کوتاهی از جمشید مشایخی، خانواده مرحوم «مرتضی پاشایی» برای اولین بار پس از مرگ وی به تلویزیون آمدند. پدر پاشایی ضمن تبریک بهار فاطمی به مخاطبان گفت: در سالی که گذشت ما مرتضی را به خاطر بیماری سرطان از دست دادیم و دیگر دوست نداریم کسی به خاطر این بیماری عزیزش را از دست بدهد به همین دلیل یک موسسه خیریه درمانی و یک موسسه خیریه فرهنگی هنری به همت ناصر پاشایی و به نام مرتضی تاسیس کرده‌ایم و تصمیم داریم از افراد دیگر نیز کمک بگیریم تا هزینه درمان اشخاصی که توانایی مالی ندارند تامین شود.
وی ادامه داد: مرتضی و مصطفی از گذشته اهل هنر و موسیقی بودند اما مصطفی پس از مدتی موسیقی را رها و به زبان رو آورد اما پس از آسمانی شدن مرتضی من و مادرش از مصطفی خواستیم حرفه‌ خوانندگی را پیش بگیرد زیرا ته صدای او شبیه مرتضی است و خواندش موجب آرام‌تر شدن دل من و مادرش می‌شود.
مادر پاشایی نیز اظهار داشت: مرتضی بسیار صبور بود و همه ما باید سعی کنیم صبوری را از او یاد بگیریم از بیماران سرطانی خواهش می‌کنم همچون مرتضی در مقابل این بیماری سر فرود نیاورند.
مصطفی پاشایی گفت: من و مرتضی از کودکی عاشق هم بودیم و هیچگاه کلاه سر یکدیگر نمی‌گذاشتیم. احسان علیخانی در این خصوص اظهار داشت: من همیشه ادب مرتضی را دوست داشتم متاسفانه افرادی بودند که هنگام بیماری مرتضی او را دروغگو و دغل‌کار می‌دانستند و بارها به من زنگ زدند و گفتند نکند برای خواندن تیتراژ ماه عسل فریب آن را بخوری اما هنگام فوتش این افراد خود را صاحب عزاهای اصلی نشان دادند من بارها به مرتضی می‌گفتم یک سری حرف و حدیث پشت سرت است و او می‌گفت من کاری به این حرفها ندارم و به کار خودم ادامه می‌دهم تعدادی از آدمها فقط می‌آمدند تا با او عکس سلفی بگیرند و خود را مطرح کنند .متاسفانه در میان بعضی از خوانندگان ما فضای رقابتی سالمی وجود ندارد حتی برخی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه هم صحبت‌هایی در مورد او داشتند که به نظرم از روی بخل و نشانه کج سلیقگی آنها بود مرتضی هیچگاه موسیقی بد نخواند ودر 30 سالگی توانست به این اندازه محبوب شود زیرا متواضع بود و ساده می‌خواند. در جای دیگر نیز این موضوع را مطرح کرده‌ام که یکبار مرتضی به من گفت: تفاوت من با تو این است که من از لحظه به لحظه زندگی نگاه در چشم عزیزان راه رفتن در خیابان و حتی چایی خوردنم بیش از تو لذت می‌برم.
وی در ادامه افزود: من با سونامی سرطان موافق نیستم اما امروزه بیمه سرطان از بیمه بدنه پراید هم کمتر است و خواهش می کنم به این موضوع توجه کنید. در کنار خانواده پاشایی یک خانواده دیگر نیز که زنشان مبتلا به دو سرطان سینه و غدد لنفاوی بود اما درست زمانی که پزشکان از درمانش ناامید شده بودند با توکل بر خدا بهبود پیداکرده بودند حضور داشتند در این بخش کلیپی متفاوت از تیتراژ ماه عسل 93 با صدای مرتضی پاشایی رونمایی شد و در انتهای آن برای چند لحظه لوگوی بهار نارنج به رنگ سیاه درآمد.
احسان علیخانی بااشاره به اسپانسر برنامه خود گفت: صادقانه اعلام می‌کنم که برنامه ما یک اسپانسر فرهنگی دارد و آن باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج است اولین مهمانان ما هم از این مجموعه هستند. 5 ورزشکار و یک مسئول این باشگاه از دیگر مهمانان برنامه علیخانی بودند.
این تهیه کننده خطاب به فردین معصومی که یکی از مهمانان اصلی بود گفت: من یک خاطره از تو در سبزوار دارم که با اجازه ات آن را برای بینندگان می‌گویم. در یک مسابقه کشتی که در سبزوار برگزار می‌شد دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت برای تماشای بازی تو و حریفت به ورزشگاه آمده بود و مسئولان او را برای مدتی پشت در نگه داشته بودند تا شاهد برد تو باشد اما فکر می‌کنم تو با اختلاف 44 تا از حریفت باختی . پس از پخش فیلمی کوتاه از فعالیت‌های باشگاه و اعضای تیم ثامن الحجج با اجرای رامتین خدا پناهی و آیتمی از مه‌لقا ملاح بانوی محیط زیست ایران که به جای مراسم سوم و دهم همسرش برای شادی روح او 25 و 10 درخت کاشته بود بهار نارنج وارد بخش ماه‌عسلی‌اش‌شد!
مجری ماه عسل در بخش دیگر برنامه میزبان سه زوجی بود که با ماشین‌عروس‌های عجیب به خانه بخت رفته بودند زوج اول و دوم خواهر برادرانی بودند که باهم ازدواج کرده و در ورزقان سکونت داشتند و از کامیون به عنوان ماشین عروس خود استفاده کرده بودند اما زوج سوم ساکن سبزوار و صاحب ماشین عروس جرثقیل بودند هر سه زوج شغل همسر را دلیل انتخاب این ماشین عروس‌ها دانستند. بلد نبودن زبان فارسی از سوی دو تن از مهمانان بهار نارنج و اتفاقاتی که به دنبال آن افتاد سبب شد جمعی از هموطنان آذری ناراحت شوند و احسان علیخانی از همه آذری‌ها معذرت خواهی کرد و قول داد که در اسرع وقت زبان آذری یاد بگیرد.
در ادامه «بهار نارنج»، تهیه کننده این برنامه اظهار داشت: یک آیتمی داریم که نیاز به توضیح دارد من از مهران غفوریان سید جواد رضویان علی اوجی و خشایار الوند تشکر می‌کنم که با وجود ترافیک کاری آخر سال آیتم‌های طنز را برای ما ساختند ما 4 بخش طنز داریم که از شما درخواست می‌کنم آنها را ببینید بعد از نمایش این بخش تعدادی از والیبالیست‌ها که در سال 93 برای ایران افتخار آفرینی کردند به همراه همسرانشان وارد صحنه شدند شهرام محمودی عادل غلامی پوریا فیاضی و همسرانشان از مهمانان این قسمت بودند که به همراه مجری برنامه با هم به بحث در مورد زندگی شغلشان پرداختند.
همسران آنها نیز از کمک نکردن والیبالیست‌ها در خانه تکانی و شهرام محمودی از جوایزی که قرار بوده به آنها داده شود و نشده صحبت کردند در این بین عادل غلامی با خنده خطاب به علیخانی گفت اگر پول دستی داری برای شب عید به من بده و علیخانی در پاسخ عنوان کرد وضع مالی ما بدتر از شماست.
تلویزیون در این روزها وضعیت مالی خوبی ندارد و از سویی برنامه سازی نمی‌تواند متوقف شود از مسئولان خواهش می کنم که زودتر به وضعیت آن رسیدگی کند.
در پایان این بخش شهرام محمودی عکسی سلفی از حاضرین گرفت.
حوالی ساعت 21 تیتراژ «بهار نارنج» مجددا پخش شد و پس از آن تهیه کننده برنامه جوانترین پدر بزرگ ایران به همراه خانواده‌اش را که اصالتا رفسنجانی اما ساکن یزد بودند به برنامه‌اش دعوت کرد.
عبدالله عظیمی در 16 سالگی ازدواج کرده بود و الان در سن 35 سالگی 4 دختر،‌سه داماد و سه نوه داشت و همراه همسرش روی زمین‌های پسته مردم کار می‌کردند و از زندگی‌شان راضی بودند.
آهنگ «هوایی کردن» محمد علیزاده در جشنی که در مراسم کودکان محک گرفته شده توسط این خواننده به صورت زنده اجرا شد و بعد از آمدن بابک جهانبخش و پسرش آرتا که بعد از پدر آهسته آهسته وارد صحنه شد و نمایش کلیپی که در کنار کودکان بی سرپرست شیرخوارگاه آمنه پر کرده بود و سلفی او با این کودکان جهانبخش تصمیم گرفت به مناسبت فرا رسیدن سال جدید و تولدش زنده بخواند و آرتا از پدر خواست که این هدیه آهنگ برف باشد.
پس از نمایش بازی ایران عراق و تماشای آن توسط احسان علیخانی بنیامین بهادری و تعدادی از هنرمندان در ساری تهیه کننده «بهار نارنج» گفت: سال گذشته ما مهران مدیری را دعوت کردیم و او از بازگشتش به تلویزیون در سال جدید صحبت کرد.
خوشبختانه این اتفاق افتاد و قرار است سریال «در حاشیه» از ششم فروردین به روی آنتن شبکه سه سیما برود به همین منظور از تعدادی از بازیگران این سریال در برنامه دعوت کرده‌ایم اتفاق جالبی که در این لحظه افتاد نحوه ورود جواد رضویان و محمد رضا هدایتی همراه با فرزندانشان به صورت خوابیده به صحنه بود که به دلیل طولانی شدن زمان بالا رفتن دکور این اتفاق افتاد.
مجید صالحی نیز با دوقلوهایش که برای اولین از آنها رونمایی می شد به روی صحنه آمد و پس از مدتی با حضور سه استعداد عجیب پسر بچه‌ای که اسمها را برعکس می‌گفت دختری که با دو دستش به طور همزمان دو نقاشی متفاوت می‌کشید و دختری که 20 عدد را به ترتیب و به صورت برعکس حفظ می‌کرد به گفتگو پرداختند.

صحبت‌های طنز زیادی بین سه بازیگر و مجری برنامه رد و بدل شد که شیطنت‌های دختران صالحی و صحبتهای آن در مورد 12 عملش به جذابیت‌های آنها می‌افزود.
علیخانی گفت: نکته مشترکی که بین این سه بازیگر است احترامی که آنها به پدر و مادرانشان می گذارند می‌باشد.
مدتی بود که پدر و مادر مجید در بیمارستان به سر می‌بردند و او با تمام وجود از آنها مراقبت می‌کرد مادر جواد هم مدتی کسالت داشت و این دو بازیگر نهایت زحمت و تلاش را برای بهبودی عزیزانشان کشیدند.
مجید صالحی در این باره گفت: من اگر صد برابر این هم برای مادرم کار می‌کردم کم بود. الان که زحمات همسرم برای دو دخترم را می‌بینم تازه به سختی‌های مادرانه پی می‌برم حاضرم تمام دنیا را بدهم و یکبار دیگر مادرم را در آغوش بگیرم .
جواد رضویان نیز اظهار داشت: خوشبختانه پس از سه درمان 9 ماهه وضعیت مادرم بهبود پیدا کرده اما امسال پس از سالها دیگر نمی‌توانیم برای عید دیدنی به خانه مادر همسرم برویم و این عزیز را از دست دادیم از کسانی که پدر و مادر دارند خواهش می‌کنم که قدرشان را بدانند محمد رضا هدایتی عنوان کرد تیتراژ برنامه شما سبب شد من بعد از چندین سال دوست قدیمی‌ام را پیدا کنم و بفهمم من و او به نوعی همکار هستیم همچنین ترانه این تیتراژ را نیز او گفت.
وی ادامه داد: گاهی مشکلی دارم که به یکباره حل می‌شود و مطمئن هستم که آنجا دعای مادرم کار خود را کرده است پدر و مادر نعمت‌هایی هستند که با رفتنشان بخشی از وجود انسان را با خود می‌برند پس از اشاره رضویان به مشکلاتی که در شبکه های اجتماعی برای هنرمندان به وجود می‌آید و بیان اینکه تنها یک صفحه اینستاگرام دارد علیخانی گفت: من هیچ صفحه اجتماعی و حتی ایمیل هم ندارم گاهی برای گرفتن اطلاعات به اینترنت سر می‌زنم در کل خوب است که انسان برای زندگی به اینترنت سری بزند اما نه اینکه همیشه در اینترنت باشد و گاهی به زندگی سری بزند مثلا الکی من اندیشمند هستم.
پس از پخش آیتمی که مشکلات مادر بزرگی را که در منازل مردم کار می‌کرد نشان می‌داد تهیه کننده ماه عسل اظهار داشت: همه ما مخصوصا کسانی که اختلاس می‌کنند باید بدانند که عمر هیچکدام از ما ابدی نیست یک سال 365 روز است و ممکن است در هر روز آن یک کودک یک روزه ویا پیرمردی 70 ساله از دنیا برود بیاییم کاری کنیم که هنگام مردنمان برایمان خدا بیامرزی بگویند نه اینکه حرف و حدیث پشت سرمان باشد وی ادامه داد: همیشه ما به دنبال یک شنبه هستیم تا نقطه شروعی برایمان باشد الان که سال جدید با شنبه شروع شده بهترین فرصت برای بازسازی است به همین منظور از دکتر حاج ابراهیم دعوت کرده‌ایم تا دقایقی برایمان صحبت کنند حاج ابراهیم با صحبت‌هایی در مورد دعای سال تحویل و دانستن تحویل حال به بهترین حال‌ها به عنوان بهترین اتفاق شعری از مولانا خواند که درون آن واژه خر آمده بود و علیخانی با خنده گفت: شما هر بار که واژه خر را به زبان آوردید با انگشتتان به من اشاره کردید.
این مجری عنوان کرد: در سالی که گذشت شاهد حتک حرمت به پیامبر اکرم (ص) بودیم جشنواره صلوات بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم همکاران من کلیپی از صلوات اقشار مختلف جامعه تهیه کرده‌اند و می‌توانیم به جای تمامی صلوات‌های فرستاده نشده‌مان همراه مردم صلوات بفرستیم.
پس از نمایش تصاویری از شهدا و مادرانشان مجری «بهارنارنج» عنوان کرد: مگر می‌شود در لحظات تحویل سال به یاد عزیزانی که جانشان را برای ما دادند نیفتیم اگر هم خانواده‌های آنها را فراموش کنیم به بی‌محبتی متهم می‌شویم من چادر تمام مادران شهدا را می‌بوسم و در مقابل آنها تعظیم می‌کنم.
تا به امروز ندیده‌ام که جوانان با هر مدل مو و لباسی به شهدا بی‌احترامی و یا بی‌ادبی بکنند من به همه توصیه می‌کنم بعد این همه سال برنامه‌سازی این قسمت را ببینم.
پس از نمایش کلیپ سبزه نوروز محمد اصفهانی که در وصف امام زمان عج مجری ماه عسل از دو مادر شهیدی که یکی آذری و دیگری محلاتی بودند و به ترتیب 30 و 32 سال انتظار بازگشت دو فرزند شهیدشان را می‌کشیدند در برنامه‌اش دعوت کرد این مادران در یک اقدام جالب دوشهید گمنام یتیم را به سرپرستی گرفته بودند و این یکی از اتفاقات جالب برنامه بهار نارنج بود.
پس از نمایش فیلمی کوتاه از این مادران مریلا زارعی بازیگر فیلم شیار 143 به روی صحنه آمد و گفت: الان با دیدن این آیتم حالم دگرگون شده است و زیاد نمی‌توانم صحبت کنم کلا در این لحظات آخر سال حال خوبی ندارم و بیشتر سکوت می‌کنم اما امسال این توفیق را داشتم که سال جدیدم را با نفس مادران سرزمینم آغاز کنم.
من به عنوان یک بازیگر سعی کردم با تمام وجود وارد فضای شیار 143 شوم و اتفاقاتی که باری نق الفت افتاد معجزه بود.
وی ادامه داد: امیدوارم عزیزانی که «شیار 143» را می‌بینند به یاد حماسه‌های جوانان سرزمینشان بیفتند درتابستان 92 بود که پیش تولید شیار 143 شروع شد و برنامه ماه عسل تاثیر زیادی در شکل گرفتن نقش الفت داشت.
بازیگر فیلم «شیار 143» عنوان کرد: من زیاد نمی‌توانم نقش الفت و اتفاقاتی که بر سر آن افتاده را تشریح کنم من یکسری اطلاعات را از اطراف و مادران شهدا گرفتم نویسنده کار و توفیق خداوند هم در شکل‌گیری این نقش تاثیر زیادی داشت من حتی در حالاتی که با تکنیک کامل بازی می‌کردم تمام را روی این نقش گذاشتم من با اینکه تنها 45 روز در نقش یک مادر شهید بازی کردم در پایان کار کمرم خم شد. وی ادامه داد : امیدوارم سال جدید سالی سرشار از سلامتی و خوشی برای همه باشد و از خدا می‌خواهم همه ما در سال جدید به احسن الحال برسیم.

سپس احسان علیخانی در حضور «مریلا زارعی» از خانواده‌ای دعوت کرد که همسر و پدر آنها (عمو حسن) به خاطر ضمانت یک فرد در زندان افتاده بود.
با آمدن این خانواده به روی صحنه و اظهار بی‌تابیشان علیخانی از عمو حسن که دو روز پیش با همت گروه بهار نارنج آزاد شده بود دعوت کرد و لحظات زیبایی در این برنامه خلق شد.
عمو حسن خطاب به علیخانی گفت: من ضامن زندگی یک نفر شدم و خداوند هم کاری کرد که شما ضامن زندگی من شوید علیخانی نیز گفت: از کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند اما از کسی طلبکار هستند خواهش می‌کنم ایثار و بخشش به خرج دهند.
مجری برنامه بهار نارنج با زمزمه دعای فرج به استقبال سال 94 رفت و پس از تحویل سال و سخنان رهبر و رئیس جمهور مریلا زارعی گفت: همیشه لحظه تحویل سال غم در وجودم بیش از شادی است زیرا افرادی عزیزانی را که سال گذشته در کنارشان بودند از دست داده‌اند من از تمام کسانی که به خاطر شغل‌هایشان در کنار خانواده نیستند تشکر می کنم و یک قدر دانی ویژه از خانواده خودم دارم و سال خوبی را برایم مردم آرزو می‌کنم.
در قسمت بعد از تحویل سال علیخانی میزبان زوج سولماز و احسان بود که در سال 93 اتفاق عجیبی برایشان افتاد سولماز در مورد سال 93 گفت: سال 93 برای من و احسان سال بسیار خوبی بود و با آمدن به برنامه ماه عسل و شناخته شدن توسط مردم زندگی‌مان بهتر از قبل شد من و احسان توانستیم زوج‌هایی را که حتی از هم طلاق گرفته بودند به سوی هم بازگردانیم در یکی از شب‌هایی که من و همسرم به برنامه‌ای دعوت بودیم در حالی که احسان من را برای گذاشتن به روی ویلچر بغل کرده بود خانمی ما را دید و شروع به اشک ریختن کرد آن خانم می‌گفت من باورم نمی‌شد که داستان شما حقیقت داشته باشد اما الان از شما بابت این طرز فکرم معذرت‌خواهی می‌کنم.
وی در ادامه افزود: از شما تشکر می کنم که من و احسان را به برنامه خود دعوت می‌کنید و علیخانی هم با خنده به او گفت: شما را به این برنامه آورده‌ام که در ماه عسل دعوتتان نکنم و سولماز هم در جواب او گفت: اگر شما هم ما را دعوت نکنید خودمان می‌آییم. سولماز در پایان این بخش جایزه ویژه دیجی کالا را به تنها خاله‌اش که همچون مادر از او مراقبت کرده بود تقدیم کرد.
تهیه کننده «بهار نارنج» پس از نمایش کلیپ قطعه جدید مازیار فلاحی در کهریزک و بخشهای دیگر از تمام همکارانش تشکر کرد و گفت: تمام نقشهای برنامه به عهده من است ما از سه ماه پیش کار را شروع کردیم و شاید دیدار بعدی ما در ماه عسل 94 باشد.
من از خانواده تمام همکارانم به خصوص حامد میر فتاحی که تازه داماد بود و او را از خانواده‌اش به زور قرض گرفته بودیم تشکر می‌کنم امیدوارم سال 94 بهترین سال زندگی من و شما باشد یکسری آیتم‌ها پخش نشد که قول می‌دهم در برنامه‌های دیگر به روی آنتن برود.
وی در پایان گفت: عده‌ای بابت ریخته شدن اشک در صحنه آزادی عمو حسن به ما گله کردند و گفتند احسان علیخانی فقط بلد است در لحظه تحویل سال اشک ما را در بیاورد اما باید بگویم که این اتفاق موجب خوشحالی و حال خوب در خانواده عمو حسن شد و بابت این موضوع از آقای صداقت که کمک زیادی در این زمینه به ما کردند تشکر می کنم عمو حسن را دو روز پیش آزاد و برای اینکه خانواده‌اش در جریان نباشد در هتلی مقیم کردیم از همه شما عزیزان هم که تا پایان برنامه همراه ما بودید تشکر می‌کنم اگر همه ما به شعار امسال توجه و عمل کنیم سالی فوق‌العاده خواهیم داشت از شما تا برنامه‌ دیگر خداحافظی می‌کنم.
گفتنی است، پس از اتمام برنامه بهار نارنج احسان علیخانی و تعدادی از عوامل برنامه از روی صحنه برنامه بهار نارنج عکسی سلفی از خود گرفتند. (باشگاه خبرنگاران)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
رضا حسین زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
۰
۰
به نظر من باید احسان علیخانی از فرهنگیان عذر خواهی كند
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
۰
۰
در برنامه بهار نارنج حضور بیژن كه یك كلیپ از آن پخش شده بود به طور خواسته یا ناخواسته مقام معلم را زیر سوال میبرد كه لازم دانستم توضیحی در مورد بیژن بدهم
1: ضبط كننده ویدئو معلم نیست وی یك سرباز معلم است كه در یكی از روستاهای شمالی به جای خدمت سربازی ،تدریس كرده است
2:وی این كلیپ را برای ارائه در جلسه شورای مدرسه آماده كرده بوده كه بعدها به طور نا معلوم وبدون دخالت وی پخش شده
3:این سزباز معلم دارای كارشناسی ارشد مرمت است ودر یكی از دانشگاه ها كارمند است
4:علیخانی با لحن با تمسخری گفت نه با با معلمی شغل شریفیه كه جا ارد عذر خواهی كند
من
Australia
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
این كلیپ مربوط به 6 سال پیش است
تازه حالا این جناب علیخانی و خبر ساعت 19:15 به فكر این آقا بیژن افتادند.
این كارا كاملا سیاسی و مغرضانه است .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
با سلام
تخریب شخصیت معلم به هیچ وجه كار درست و پسندیده ای نیست
و جالبه بدونید كه ایشون كه فیلم گرفته و پخش كرده معلم نبوده و سرباز معلم بوده!!!
دولت محترم به جای تربیت معلمان و هزینه كردن در امر مهم اموزش از كسانی كه برای سربازی می روند در امر مهم آموزش استفاده می كند نتیجه ای بهتر از این هم نخواهد شد
و اقای علی خانی پوزخند زدن نهایت بی ادبی به كسانی است كه شما دست رنج این انسان های مهربان هستید
ایا بدون فرا گرفتن الفبای فارسی الفبای زندگی را هم می توانستید بیاموزید و این چنین با غرور و بی ادبی به معلملن پوزخند بزنید

مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
سلام احسان علیخانی باید عذرخواهی كنه لازمه بدونه كه اون معلمی كه كلیپ بیژن رو ساخته سربازمعلم بوده كه هرسال به آموزش وپرورش به نوعی تحمیل میشن.وگرنه ما معلمای زیادی داشتیم و داریم كه به خاطر نجات جون دانش آموزانشون حتی جونشونو از دست دادند یا سوختند یابه خاطر اونا سر خودشونو تراشیدند.
رمضانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
علیخانی باید از معلمان عذرخواهی كند و بگوید كه اشتباه كرده
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
سلام علیخانی با اهانت به فرهنگیان نشان داد ما معلمها در تربیتش كوتاهی كردیم.ایشان حق نداشت به خاطر كاری كه یك سرباز معلم كرده جامعه فرهنگیان رو زیر سوال ببره
مجید
United States of America
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
كارگردانان مطرح دنیا اینقدر فیس و افاده ندارن كه این یارو داره
شیرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
ببینم ایران امسال فقط پاشایی رو از دست داد ؟این همه هنرمند از دست دادیم این همه جوون سرطانی از دست دادیمش.شمارو به خدا این مرتضی پاشایی بازی رو تموم كنید یكی عمدا اینو بزرگ كرده كه به اهداف بزرگترش برسه خواهش میكنم نظرمو نمایش بدین
اعظم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
پدر ومادر من بازنشسته اموزش وپرورش هستند .مادرم دبیر بسیار خوشنامی كه هنوز مثلا شاگردان سالیان دورش برایش احترام قائل هستند.متاسفم كه یك مجری سطح پایین به خودش اجازه توهین به جامعه فرهنگیان را میدهد وآب از آب تكان نمیخورد وتازه همین مجری برای مربی خارجی بساط چاپلوسی پهن میكنه و الانش هم به به همه براهه چاپ كن جام جم ولطفا سانسور نكن.شاید این اقای ....بخونه.
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
علیخانی سرت سلامت لذت بردیم داداش خوبم خدا به شما توفیق بده.
حمید عسكری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
چراباید آقای علیخانی معذرت خواهی كنی ویا صدا وسیما ؟؟!واقعا بعضی از معلمها همین جور هستن واین رو نمیشه به تموم جامعه خوب معلمین تخصیص داد.
حسین از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
۰
۰
اگر یك معلم خطا كرده نباید تمام معلمین را خطاب قرار می داد جا دارد ایشان از معلمین عذر خواهی كند
محبوبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
۰
۰
با عرض سلام و پوزش ولی این جمله كه معلمی شغل انبیاست مخصوص معلمین قدیمی است الان كه برخی معلمین فقط با كلاس خصوصی و پول گرفتن وظیفه شان را انجام میدهند.
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
۰
۰
اگه این آقا بدون غرض این حرف زده چرا این حرف درست زمانی كه فرهنگیان به خاطر حقوقشان اعتراض كرده اند؟؟؟ این كار صورت گرفته
خانواده 6 میلیونی فرهنگیان از ایشان دلگیر می باشد وایشان یادشان نرود كه الفبای زندگی را از همین معلمین آموختند
تورك
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
۰
۰
آذری نه ترك
هارای هارای من توركم
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
۰
۰
او هم یه زمانی زیر دست معلم بوده حالا میاد تمسخر میكنه واقعا حیف ... افسوس
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
۰
۰
اقا احسان بهترین مجری هست
اصغر دروپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
سلام... خیلی از برنامه شب عیدتون رنجیدیم . چه خصومتی با معلمین دارید؟ شب عید دم سال تحویل جلوی این همه بیننده موضوعی رو مطرح می كنید كه دل قشر مظلوم، زحمتكش و بی ادعای معلمین رو به درد می آورد. اول این كه اونی كه ین كار رو كرده معلم نبوده سرباز معلم بوده .دوم اگر اشتباهی كرده به دلیل انسان بودنش جایز بوده . سوم به عنوان یك انسان باید ملاحظه حال اون روهم بكنید مگر اون انسان نیست یا هم وطن؟

نیازمندی ها