اعزام نوروزی کاروان‌های دانشگاهی به عتبات عالیات

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام کاروان‌های دانشگاهیان به عتبات عالیات تا بیستم فروردین خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۹۸۷

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا فقیهی افزود: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین از روز بیستم اسفند با اعزام دو کاروان از استان لرستان آغاز شده و با اعزام کاروان‌های دانشگاهی از استان‌های کرمان، مازندران، تهران و اصفهان ادامه یافت.

به گفته این مقام مسئول، هم‌اکنون ده کاروان در دو شهر مقدس نجف اشرف و کربلای معلی حضور دارند. در این دوره بیش از 3500 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و روزانه سه کاروان تا بیستم فروردین سال 94 به عتبات اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: زائران هفت شب را در شهرهای مقدس عراق در هتل متمرکز دانشجویی اقامت خواهند داشت و در این مدت به زیارت اماکن مقدس شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین خواهند پرداخت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به برنامه‌های زیارتی سفر اشاره کرد و یادآور شد: زیارت مسجد سهله، مسجد کوفه، بازدید از قبرستان وادی‌السلام، بیت حضرت امام (ره) و کتابخانه کاشف‌الغطا از جمله برنامه‌های زیارتی دانشجویان زائر ایرانی در عتبات عالیات خواهد بود.

فقیهی درباره برنامه‌های فرهنگی سفر عتبات دانشجویی اظهار کرد: کاروان‌های عتبات دانشجویی یک جلسه توجیهی ـ آموزشی قبل از سفر خواهند داشت و به زائران یک بسته فرهنگی شامل نشریه هشت بهشت، کتاب فرزانگان حرم و لوح فشرده راهیان آسمان اهدا خواهد شد.

راه‌اندازی 2 درمانگاه جدید ایرانیان در عتبات عالیات

همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش آمار اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، دو درمانگاه جدید را در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، درمانگاه شبانه‌روزی ایرانیان از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت با نام نور در خیابان بنات الحسین نجف اشرف راه‌اندازی شد تا زائران ایرانی در این مدت بتوانند براحتی به خدمات پزشکی به صورت رایگان دست یابند.

همچنین درمانگاه ایثار در خیابان جمهوری به‌صورت شبانه‌روزی در روزهای اخیر شروع به فعالیت کرده که تمامی خدمات این درمانگاه نیز به‌صورت رایگان عرضه می‌شود.

اکنون پنج درمانگاه در عراق ویژه زائران ایرانی فعالیت می‌کند که از این تعداد دو درمانگاه در کربلای معلی، دو درمانگاه در شهر نجف اشرف و یک درمانگاه در کاظمین فعال است.

براساس آمارها، با توجه به افزایش آمار اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، به‌طور میانگین روزانه هزار تا 1200 زائر جهت خدمات درمانی به پنج درمانگاه ایرانی در عتبات عالیات مراجعه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها