دو برادر برای خرید خانه تصمیم به سرقت گرفتند، اما نقشه آنها با قتل پیرزن پایان یافت. پلیس خیلی زود عاملان این جنایت را دستگیر کرد و دو برادر در جلسه دادگاه سناریوی جدیدی را تعریف کردند و حالا منتظر نظر پنج قاضی جنایی درباره سرنوشت خود هستند.
کد خبر: ۷۸۱۹۵۵
دستبرد مرگبار به گاوصندوق

سکانس اول

زن برای خرید از خانه خارج و سوار خودروی خود شد که ناگهان درهای ماشین باز شده و دو پسر جوان قبل از این‌که حرفی بزنند، سوار شدند. یکی از آنها دستمالی را مقابل دهان این زن گرفت و طاهره بی‌هوش روی صندلی افتاد.

ساسان پشت فرمان نشست و زن را روی صندلی عقب قرار دادند. در خیابان گشتی زده و بعد با چاقو ضرباتی را به بدن طاهره وارد کردند. وقتی زن میانسال جان باخت، جسدش را در صندق عقب خودرو قرار داده و با رها کردن خودرو در کنار خیابان، راهی خانه مقتول شدند تا نقشه سرقت را اجرا کنند.

سکانس دوم

ساعت 5 عصر دوازدهم خرداد سال گذشته ماموران کلانتری 129 جامی هنگام گشتزنی در نزدیکی میدان امام خمینی به خودروی تویوتایی مشکوک شدند که به طرز عجیبی پارک شده بود.

ماموران برای بررسی خودرو وارد عمل شده و با کمک کلیدساز در آن را باز کردند و در بازرسی صندوق عقب با جسد زنی که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود و داخل پتو قرار داشت، روبه‌رو شدند.

در ادامه کارآگاهان برای شناسایی مشخصات قربانی تجسس‌های میدانی خود را آغاز کردند و با ردیابی پلاک خودرو دریافتند خودروی تویوتا متعلق به یک زن شصت و چهار ساله به نام طاهره است.

تیم تجسس با یافتن آدرس خانه صاحب خودرو به آنجا رفته و پس از تحقیقات دریافتند قربانی همان صاحب خودروست که صبح آن روز از خانه خارج شده و کسی از سرنوشت وی خبری نداشته است.

کارآگاهان در ادامه بررسی‌هایشان متوجه شدند گاوصندوق خانه مورد دستبرد قرار گرفته و طلا و جواهرات، دلار و مقدار زیادی پول به سرقت رفته است. پلیس با ردیابی‌های خود موفق شد دو برادر به نام‌های ساسان و سامان را شناسایی کند که پدرشان راننده همسر قربانی بود. تیم جنایی در مرحله دیگری از تحقیقات دریافتند پس از قتل فاطمه این دو برادر به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند.

ماموران پس از 28 روز تجسس سرانجام موفق به دستگیری آنها در نزدیکی میدان راه‌آهن شدند.

دو برادر در بازجویی‌های ابتدایی ادعای بی‌گناهی کرده و اصرار داشتند به اشتباه دستگیر شده‌اند و هیچ اطلاعی از ماجرا ندارند ولی با گذشت دو روز هنگامی که با شواهد و سرنخ‌های کارآگاهان روبه‌رو شدند، لب به بیان حقیقت گشوده و به قتل طاهره اعتراف کردند.

سامان در ادامه بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: پدرم راننده همسر طاهره بود و به خاطر برخی مشکلات معتاد شده است و خانواده طاهره برای ما مشکلات بسیاری به‌وجود آورده بودند، من و برادرم به‌خاطر اتفاقات و مشکلاتی که آنان ایجاد کرده بودند، تصمیم به انتقام گرفتیم.

من و ساسان مقابل خانه طاهره رفتیم و هنگامی که وی با خودرویش بیرون آمد، سریع سوار شدیم و حوله‌ای را که آغشته به مواد بی‌هوش‌کننده بود، به زور روی صورت وی گذاشتیم و ساسان نیز با چاقو چند ضربه‌ به طاهره زد، سپس کلید خانه را از داخل کیف برداشتیم و به خانه برگشتیم و گاوصندوق را باز کردیم و هرچه داخلش بود، برداشتیم.

سکانس سوم

در ادامه تحقیقات نیز پدر آنها به اتهام معاونت در قتل دستگیر و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: سامان بیست و هشت ساله و ساسان سی و چهار ساله که برادر هستند، ظهر نهم خرداد 92 طاهره شصت و چهار ساله را هنگام سوار شدن به خودروی تویوتا ربودند و او را بی‌هوش کرده و سپس کشتند و پس از برداشتن کلید خانه‌اش و سرقت گاوصندوق که حاوی 6000 دلار بود، جنازه را داخل خودرو حوالی میدان امام خمینی رها کردند. اکنون با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده برای دو برادر به اتهام مشارکت در قتل و برای پدرشان کمال به اتهام معاونت در جنایت تقاضای اشد مجازات را دارم.

سپس اولیای‌دم در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتلان مادرشان حکم قصاص خواستند.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به سامان، از او خواست به دفاع از خودبپردازد که مرد جوان وقتی در جایگاه قرار گرفت، با رد اعترافات قبلی خود گفت: پدرم سال‌ها برای همسر طاهره کار می‌کرد، اما وضع مالی خوبی نداشتیم. داروندارمان یک آبمیوه‌فروشی بود که در آن کار می‌کردیم. می‌خواستیم یک خانه بخریم، اما پول کم داشتیم. به همین دلیل به فکر سرقت از خانه طاهره و شوهرش افتادیم. من و برادرم چند روز مقابل خانه آنها کشیک دادیم تا این‌که ظهر نهم خرداد طاهره از پارکینگ خانه‌اش خارج شد. همان موقع برادرم ساسان در ماشین را باز کرد و روی صندلی عقب نشست و دستمال آغشته به اتر را جلوی صورت طاهره گرفت. به محض این‌که پیرزن بی‌هوش شد، برادرم پشت فرمان نشست و من هم سوار ماشین شدم. می‌خواستیم طاهره را که بی‌هوش بود در یک خیابان خلوت از ماشین پیاده کنیم اما دو دختر جوان با پراید ما را تعقیب کردند.برادرم برای فرار از دست دختران پرایدسوار بر سرعت ماشین افزود ولی وقتی یکباره ترمز کرد، چاقویی که در دستم بود به گردن طاهره برخورد کرد. من در آن لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و ضربه‌های بعدی را به پیرزن زدم. درست به‌خاطر ندارم چند ضربه زدم. همان موقع برادرم چاقو را از دستم گرفت و زمین انداخت. بعدها وقتی در اداره آگاهی شنیدم طاهره با 19 ضربه چاقو جان سپرده، شوکه شدم. من و برادرم نقشه‌ای برای قتل پیرزن نداشتیم و فقط می‌خواستیم از خانه او سرقت کنیم.

متهم به قتل ادامه داد: بعد از این‌که جنازه پیرزن را داخل ماشینش حوالی میدان امام خمینی رها کردیم، کلید خانه را از داخل کیفش برداشتیم و به خانه‌اش رفتیم. من و برادرم گاوصندوق را داخل ماشین گذاشتیم و به خانه‌مان آوردیم و دلارها را دزدیدیم.

ساسان دومین متهمی بود که برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت و گفت: قبول دارم برای اجرای نقشه سرقت از خانه پیرزن او را با دستمال آغشته به اتر بی‌هوش کردم، اما من ضربه‌ای با چاقو به او نزدم و در اداره آگاهی تحت فشار روانی مشارکت در قتل را گردن گرفتم. برادرم مرتکب قتل شد و من نقشی در این جنایت نداشتم.

پدر خانواده هم منکر معاونت در قتل شد و گفت: من از نقشه پسرانم برای سرقت از خانه پیرزن بی‌خبر بودم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

امیر علی حقیقت طلب / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
غلام محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
شما اگر شعور داشتید تا كنون عبرت میگرفتید اكنون منتظر عقاب شدید باشیدمگر شما نمیبینید مجرمین مرتبا دست گیر میشوند
زیبا
United States
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
مینوشتید خانمی 64 ساله كافی بود لازم نبود به كرات بنویسید پیرزن . الان دیگه خانمهای 64 ساله پیر زن نیستند
جوان ایرانی
Netherlands
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۱
۰
واژه پیرزن واژه خوبی نیست , همه بندگان خدا هستند تمام جوانان هم روزی پیر می شوند , پیرمرد , پیر زن حتی شما , اما این ۲ نفر را باید اعدام كنند تا عدالت اجرا شود
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
۰
۱
خداوند زمین رااز لوث همجین حیوانات درنده خویی باك نماید.

نیازمندی ها