روزنامه خندان

تحلیل سیراب شیردانی

روزنامه خندان

عید مبارکی اورژانسی

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۸۱۶۴۵
عید مبارکی اورژانسی

کیهان: خوراک مخلوط! (گفت و شنود)

گفت: مگه طرف مقابل ما در چالش هسته‌ای کشورهای 5+1 نیستند؟
گفتم: اینطوری میگن!

گفت: پس چرا بیشترین نشست و گفت‌وگوی تیم هسته‌ای کشورمان با آمریکایی‌هاست؟ در حالی که آمریکا بیشترین دشمنی و کینه‌توزی با ایران را داشته و دارد.
گفتم: البته تیم هسته‌ای می‌گویند با بقیه کشورها هم نشست و گفت‌وگو دارند.

گفت: وقتی بیشترین نشست و گفت‌وگو را با آمریکایی‌ها انجام می‌دهیم، این توهم در افکار عمومی جهانیان پدید می‌آید که انگار ایران هم نقش برتر! و کدخدایی آمریکا را پذیرفته است!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو وارد رستوران شد و پرسید غذا چی دارین؟ گارسون گفت؛ مخلوط خوراک گوشت گاو و کبک، وقتی غذا را آورد یارو متوجه شد که همه‌اش گوشت گاو است و با عصبانیت پرسید؛ مگه نگفتی مخلوط گوشت گاو و کبک است؟ و گارسون گفت؛ بله قربان! به طور مساوی از گوشت گاو و کبک استفاده می‌کنیم. یعنی هر روز صبح یک گاو می‌کشیم و یک کبک و بعد گوشتشان را با هم مخلوط می‌کنیم؟!

آرمان: اتحاد نتانیاهو با مخالفانش!

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده «همه علیه من متحد شده‌اند» بر این اساس:

الف- به نظر بنده برای اینکه از قافله عقب نمانی، خودت هم علیه خودت با بقیه متحد شو.
ب- از الان پسوند «سابق» را جلوی اسمت بگذاریم یا نه؟
ج- به جایش در چهار قاره آنطرف‌تر تعدادی سناتور هستند که علیه تو نیستند و هوایت را مثل بنز دارند، دلیل این نزدیکی عقاید هم در این است که تو تا «چشم چشم دو ابرو» نقاشی بلدی و آن‌ها تا «آن مرد با اسب آمد» انشا و دیکته بلد هستند.
د- نقاشی هم بلد نیستی که پس از خانه نشینی حداقل به جای آشپزی و خانه داری، به بچه‌های مهد کودک نقاشی یاد بدهی، واقعا که!
روی ادیسون و گراهام بل کم شد؟

دانشمند فرزانه آقای دکتر محمد شرف ملک‌زاده، معاون اسبق گردشگری در دولت سابق به عنوان اولین و تنها مخترع حوزه گردشگری با ثبت اختراع «فرآیند مدیریت گردشگری با علائق ویژه» انتخاب شد! بر این اساس:

الف- نخندید، همه چیز را به شوخی گرفتید! ب- واقعا حضور ایشان در دولت سابق به خود خود باید عنوان «دانشمند فرزانه» را برای ایشان به یدک می‌کشید، دیگر نیازی به اختراع و اینجور مسائل نبود. ج- باور کنید مخترعین زیادی در طول تاریخ به دنبال ثبت چنین اختراعی بودند اما آنقدر درایت نداشتند و توانستند تا «فرآیند مدیریت گردشگری با علائق» پیشرفت کنند و روی بخش «ویژه» گیر کرده بودند که به کمک دانشمند فرزانه جناب ملک‌زاده مشکل «ویژه» بالاخره حل شد و این اختراع هم ثبت شد. د- توصیه می‌کنیم با این میزان روحیه و توان برای مسابقات المپیک (رشته علائق ویژه) حتما از الان ثبت نام کنید و اختراع این رشته ورزشی را هم به نام خود بزنید. ه- ادیسون و گراهام بل شرمنده نشدند؟ رویشان کم نشد؟ یک عمر جان کندند و در ‌‌نهایت توانستند لامپ و تلفن را اختراع کنند؟ واقعا که! ی- اگر بنده طرحی با نام «فرآیند مدیریت گردشگری با علائق ویژه برو حالشو ببر!» اختراع کنم، ثبت می‌شود؟

شهرام جزیری، محمدرضا رحیمی

آقای الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته «مجموعه پولی که در مجلس هشتم به نمایندگان داده شد ۴۸۰ میلیون تومان بود و این مبلغ به اندازه‌ای بود که شهرام جزایری آن را به یکی از نمایندگان مجلس ششم داده بود» در این رابطه؛
الف- حالا که این رقم از آن رقم کمتر است، نمایندگان فعلی مجلس را تشویق کنیم و برایشان هورا بکشیم؟
ب- آن نماینده مجلس ششم اصلاح طلب بود یا اصولگرا؟ (شفاف صحبت کنید چون بخاطر اتفاقات اخیر اذهان عمومی به سمت اینطرف می‌رود)
ج- آقای رحیمی هم سرشان توی حساب و کتاب بوده است!
د- شما بگویید مجموع این از مجموع آن چقدر کمتر بوده تا ما مابه التفاوت آن را پرداخت کنیم و خدای نکرده شرمنده نمایندگان فعلی نشویم، بی‌شوخی!

شرق: عید مبارکی اورژانسی

ما ایرانی‌ها اصولا مشکلی با تعطیلات بزرگ نوروز نداریم چون همیشه یا در تعطیلاتیم یا در بین‌التعطیلینیم یا کلا تعطیلیم و نمی‌دانم امروز چندشنبه است.

برعکس مسوولان ما که هرگز تعطیل نیستند و کاملا باز هستند و هرگز هم تعطیل نمی‌شوند یعنی هرگز به بازنشستگی یا تعطیلی اعتقاد ندارند و حتی حاضر نیستند کرکره را نصفه بکشند پایین.
درواقع ما مردم چون شمع می‌سوزیم منتها شمع ماشین و هیچ روشنایی و نوری ازمان درنمی‌شود، برعکس مسوولان چون شمع می‌سوزند و در آخرین لحظه به‌جای اینکه خاموش شوند با تغییر کاربراتور تغییر کاربری می‌دهند و گازسوز و دوگانه‌سوز می‌شوند. از طرفی سال ٩٣، سال عجیبی بود چون آمبولانسچی بی‌آنکه دچار وضعیت اورژانسی بشود، آمبولانس را نوشت که جای نگرانی نیست و یک‌سال دیگر برای تبدیل آمبولانس به اوراق وقت هست.

پس اساتید نگران نباشند و مایوس نشوند. مورد عجیب ٩٣ این بود که ما یک‌عمر توی مطبوعات کار کردیم ولی توی سینما به من و بهرنگ، سیمرغ و لوح‌تقدیر دادند.

احتمالا سال آینده جایزه خوارزمی و بعد جایزه رب گوجه‌فرنگی می‌دهند، ولی توی ارشاد به‌راحتی از کنار ما و روی ما و پهلوی ما می‌گذرند که عیبی ندارد.

البته واقعا دست ارشاد درد نکند، سال گذشته خوب بود، منتها ما نوستالژیک هستیم و مثل مزه نان تافتون معتقدیم هرچیزی قبلاها بهتر بوده، ارشاد که جای خود دارد.

در آخر من دور شما بگردم که من را می‌خوانید. کاشکی سال بعد من صدام خوب شود و بتوانم برایتان هرروز بخوانم. در پایان نیز عیدمبارکی. روی همه‌تان را حساب می‌کنم و دست همه‌تان را می‌بوسم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها