الساندرو دل‌پیرو، نامی است که هرگز از تاریخ فوتبال ایتالیا پاک نمی‌شود. اسطوره محبوب باشگاه یوونتوس آن‌قدر به باشگاه خود وفادار بود که حتی با وجود سقوط این تیم به سری B ایتالیا، حاضر به ترک باشگاه نشد تا احترامی دوچندان نزد هواداران بانوی پیر تورین پیدا کند، اما با پایان روزهای طلایی‌اش مجبور به ترک باشگاه در سال 2012 شد؛ هرچند این جدایی به معنای پایان فوتبال او نبود. فوتبال او هنوز ادامه دارد و مشخص نیست او در چهل و یک سالگی تصمیم برای آویختن کفش‌ها دارد یا خیر.
کد خبر: ۷۷۹۶۳۲
دل‌پیرو: مربیگری برایم جذاب است

او که انبوهی از افتخارات ریز و درشت در کارنامه خود دارد، همیشه به دنبال چیزهای جدید در فوتبال است و همانند یک بازیکن جوان بر فوتبال خود تمرکز می‌کند.

گفت‌وگوی اخیر سایت فیفا با این اسطوره محبوب یوونتوس را در ادامه می‌خوانید.

دورانی فوق‌العاده در فوتبال حرفه‌ای خود داشتید، اما متاسفانه هرگز توپ طلا را نبردید، اما با این حال آنقدر در کارتان ثبات داشتید که تقریبا به تمام افتخارات دست یابید.

بله من همیشه در کارم ثبات داشتم و این ثبات همیشه به من اجازه می‌داد تا به طور طولانی‌مدت برای هر رقابتی آماده باشم. افتخارات زیادی به دست آوردم و جام‌های متعددی بالای سر بردم، یعنی از وقتی که سنین کمی داشتم تا همین سه سال پیش. وقتی آخرین جام قهرمانی را بالای سر بردم واقعا به بلوغ فوتبالی رسیده بودم. وقتی با تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 آلمان شدم، پیش از آن سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته بودم، چون با یوونتوس در سری B (دسته پایین‌تر فوتبال ایتالیا) بازی می‌کردم. با این حال من به تمام آنچه که از سر گذراندم، افتخار می‌کنم.

راز ثبات شما در فوتبال چیست؟

معیارهای زیادی وجود دارد، اما در این میان من همیشه سعی ‌کردم نسبت به هر چیز که تحت کنترل من است، آگاه باشم، بخصوص در زمینه آمادگی فیزیکی و جسمانی. از وقتی من کودک بودم، قد و قامت کوتاهی داشتم و این یک چالش برای من بود تا نشان دهم با وجود نداشتن قد بلند می‌توانم بازیکنی قدرتی و موفق باشم. من باید با بازیکنانی مواجه می‌شدم که از لحاظ قد و قامت از من قوی‌تر و بلندتر بودند. من واقعا عاشق فوتبال هستم و همیشه میل و رغبت زیادی به رقابت داشتم.

منصفانه است بگوییم فوتبال ایتالیا در بحران فقدان بازیکن تکنیکی قرار دارد؟

می‌توانیم بگوییم با فقدان بحران کمبود استعداد روبه‌رو هستیم، چون باشگاه‌های ایتالیایی بیشتر سعی می‌کنند دنبال نتیجه‌گیری در رقابت‌های اروپایی باشند. این دلیلی است برای فقدان تکنیک کافی در میان بازیکنان، اما به هر حال فوتبال ایتالیا همیشه بحران را پشت سر گذاشته و من مطمئنم این‌بار هم می‌تواند با پشت سر گذاشتن بحران به روزهای خوب خودش برگردد. من مثبت فکر می‌کنم. بزودی می‌بینید تیم‌های ایتالیایی در اروپا خوب نتیجه می‌گیرند و تیم ملی ایتالیا هم روزهای موفقیت‌آمیزی در پیش رو خواهد داشت.

تا به حال به مربیگری فکر کرده‌اید؟

این ایده‌ای است که من تا همین سه، چهار سال پیش در ذهن نداشتم. وقتی که روی چیزی متمرکز هستم، مثل اکنون که روی فوتبالم تمرکز کرده‌ام، نمی‌خواهم به مساله دیگری فکر کنم، اما می‌توانم بگویم وقتی فوتبالم تمام شد به دور دنیا سفر می‌کنم تا نقاط زیادی را ببینم، اما در این میان شاید به مربیگری هم فکر کنم. مربیگری نقش بسیار سختی در فوتبال است، اما در عین حال خیلی جذاب هم به شمار می‌رود.

منبع: فیفا‌

دل پیرو، ستاره 41 ساله

الساندرو دل پیرو در چهل و یک سالگی هنوز تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال ندارد. او پس از جدایی از یوونتوس در سال 2012، ابتدا به باشگاه سیدنی استرالیا پیوست و دو فصل برای این باشگاه بازی کرد. اسطوره یوونتوسی‌ها در طول دو فصل 48 مرتبه به میدان رفت و 28 گل نیز به ثمر رساند. او محبوب‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه سیدنی هم به شمار می‌رود، این در حالی است که فقط دو فصل برای این باشگاه استرالیایی بازی کرد. دل پیرو در چهل سالگی به کار خود در این باشگاه پایان داد، اما باز هم تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال نداشت. مقصد بعدی او باشگاه دهلی دیناموی هند بود؛ باشگاهی که پیوستن دل پیرو به آن شگفتی بسیاری را به دنبال داشت. لیگ هند برای عرض‌اندام در فوتبال آسیا دست به دامان بازیکنانی شناخته شده همچون دل‌پیرو شده بود و دل پیرو هم که عاشق ماجراجویی و تجربه چیزهای جدیدتر بود به پیشنهاد هندی‌ها پاسخ مثبت داد. او تا امروز ده بازی برای تیم هندی انجام داده و بازی‌های او هندی‌های زیادی را به ورزشگاه می‌کشاند که در این میان هنرپیشه‌های مطرح بالیوود هم دیده می‌شوند. دل‌پیرو هنوز هم تصمیمی برای خداحافظی ندارد؛ البته شاید در پایان فصل، او کفش‌هایش را برای همیشه بیاویزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها