رئیس مرکز توسعه رسانه‌های نوین صداوسیما:

فراخوان صداوسیما برای انتخاب شرکت‌های مجری IPTV

رئیس مرکز توسعه رسانه‌های نوین صداوسیما جزئیات فراخوان این سازمان را برای انتخاب شرکت‌های مجری IPTV تشریح کرد.
کد خبر: ۷۷۹۵۱۵

در پی انتشار آگهی فراخوان انتخاب شرکت‌هایی به‌عنوان نمایندگان سازمان صدا و سیما برای ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر (IPTV ـ OTT ـ IP) خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای با آقای عسگری‌ساری، رئیس مرکز توسعه رسانه‌های نوین سازمان صدا و سیما، جزئیات این فراخوان را جویا شد.

وی در این گفت‌وگو اهداف اجرای این طرح را توسعه شیوه‌های دسترسی آحاد جامعه به محتوای صوتی و تصویری مطلوب، استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر به مخاطبان و ارتقای جذابیت و تنوع خدمات با استفاده از فناوری‌های فضای مجازی برشمرد و افزود: سازمان صداوسیما امکان نمایندگی در توسعه و ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر IP (موسوم به IPTV و OTT) در کشور را برای داوطلبان واجدشرایط و در قالب قرارداد همکاری بلندمدت فراهم می‌کند.

عسگری افزود: در فراخوان بین سه تا پنج شرکت به عنوان طرف‌های قرارداد با سازمان انتخاب خواهند شد که این شرکت‌ها براساس طرح‌های پیشنهادی خود در این فراخوان رقابت می‌کنند. برای نمونه شاید شرکتی منبع اصلی کسب درآمد خود را جذب آگهی بازرگانی قرار دهد و دیگری دریافت آبونمان از مشترکان و فروش محتواهای خاص به مشترکان خود را ترجیح دهد.

رئیس مرکز توسعه رسانه‌های نوین سازمان صدا و سیما زمان این قرارداد را شش سال با قابلیت تمدید دو دوره چهارساله اعلام و اضافه کرد: در روزهای هجدهم و نوزدهم اسفند آگهی فراخوان در روزنامه جام‌جم منتشر شده است که داوطلبان می‌توانند از بیستم تا بیست‌وچهارم اسفند 93 اسناد خود را بخرند. آخرین مهلت تسلیم پاکت‌ها هم نوزدهم فروردین 94 است که البته با توجه به تعطیلات نوروز در صورت درخواست تعداد بسیار زیادی از داوطلبان، مهلت مذکور حداکثر دو هفته تمدید خواهد شد.

مهندس عسگری در زمینه سرعت پوشش IPTV در کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح تا پنج سال آینده حداقل نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش باشند.

رئیس مرکز توسعه رسانه‌های نوین سازمان صدا و سیما در پایان گفت: برخی از وظایف سازمان صدا و سیما طبق قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان انحصاری است و واگذاری نمی‌شود، اما در برخی موارد که محدودیت قانونی وجود ندارد، تصدیگری سازمان صدا و سیما صرفا سبب می‌شود کارها با سرعت کمتر و هزینه بیشتر انجام شود که در چنین مواردی بر حداکثر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اصرار داریم و امیدواریم اجرای پروژه IPTV با مدل جدید سرآغازی مبارک در این زمینه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها