معاون انجمن چای هند گفت : هند 30 میلیون دلار چای در سال جاری به ایران صادر می کند.
کد خبر: ۷۷۹۱۳۲
هند 30 میلیون دلار چای به ایران صادر می کند

به گزارش ایرنا ، عطم منیم روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگاران اظهارکرد: ایران وهند موضوع سموم حشره کش را که مانعی برسر صدور چای از هند به ایران بوده ، رفع کرده اند.

وی اظهار کرد : انتظار می رود که حجم صادرات چای مرغوب ازهند به ایران در سال جاری میلادی به دو برابر افزایش یابد.

معاون انجمن چای هند گفت که هند وایران یک کمیته کاری مشترک متشکل ازنمایندگان دوکشور را به منظور تسهیل تجارت چای تشکیل داده اند.

پیش ازاین یک سازمان غیر دولتی هند اعلام کرده بود که با بررسی نمونه هایی از 49 برند تجاری چای از11 شرکت برجسته که به کشورهایی از جمله ایران صادرات دارند مشخص شده است چای تولیدی این کشور حاوی سموم آفت کش است.

سازمان دیگری به نام میز چای هند به عنوان مرکزیت تولید وعرضه چای درهند با رد این ادعا اعلام کرد که چای هندی کاملا سالم است و با استانداردهای بالای جهانی مطابقت دارند.

صلح سبز هند نیز اعلام کرده بود در فاصله ژوئن 2013 تا می 2014، نمونه هایی از 49 برند تجاری چای از11 شرکت برجسته را که محصولات آنها به کشورهایی نظیر ایران، روسیه، انگلیس، آمریکا وامارات صادر می شود مورد آزمایش قرار داده است.

براساس اعلام صلح سبز هند، تعداد زیادی از این نمونه ها دارای ترکیباتی از سموم آفت کش بوده اند.

این سازمان غیر دولتی افزود : آفت کش دِ دِ تِ با وجود اینکه دیگر در بخش کشاورزی هند استفاده نمی شود و استفاده از آن از 1989 ممنوع شده است، تقریبا در67 درصد نمونه های چای مشاهده شده است.

میز چای هند اعلام کرد تمایل دارد هرگونه تصور غلط در مورد چای هند را از منظر مصرف کنندگان برطرف کند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها