رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان آن‌که چای هندی موجود در بازار تحت نظارت این سازمان وارد کشور شده است، گفت: تمام کالاهای وارداتی از جمله چای که از مبادی رسمی وارد می‌شود، هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.
کد خبر: ۷۷۵۰۶۶
چای‌های هندی موجود در بازار مشکلی برای مصرف ندارد

نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اعمال دقیق قوانین استاندارد برای واردات چای و برنج از هند، افزود: هندی‌ها قوانین استاندارد ایران را سختگیرانه‌تر از قوانین استاندارد بین‌المللی می‌دانند.

وی با اشاره به مذاکرات این سازمان درخصوص واردات برخی کالاها همچون مواد غذایی، برنج و چای با طرف هندی، افزود: در دیدار اخیر با معاون وزیر صنعت و بازرگانی و جمعی از اعضای انجمن چای هند بر رعایت ضوابط استاندارد ملی ایران برای واردات محصولات برنج، چای و سویا تاکید شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان آن‌که این کارگروه ارزیابی استاندارد و موضوعات مربوط به واردات برنج، چای و سویا را در دستور کار دارد، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته گروهی از هند به ایران سفر و از شرایط استاندارد ایران در خصوص واردات برنج آگاهی پیدا کردند و متوجه شدند خواسته‌های ایران به لحاظ فنی و استانداردی در مورد این محصول چیست.

وی تصریح کرد: چای در ایران بعد از آب، دومین نوشیدنی مهم به‌شمار می‌رود، بنابراین باید درخصوص واردات این نوع کالا حساسیت‌های خاص را اعمال کنیم.

وی، به الزامات سختگیرانه استاندارد برای واردات چای از کشورهای هندوستان و سریلانکا اشاره کرد و گفت: مساله رطوبت جزو استانداردهای ما برای واردات چای است، هرچند در استانداردهای بین‌المللی این موضوع وجود ندارد، اما ما آن را در الزامات استاندارد چای برای واردات از کشورهای هندوستان و سریلانکا قرار داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها