نظارت بر دفاتر فروش بلیت هواپیما

طرح نظارتی سفرهای نوروزی آغاز شد

مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل استان تهران از آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های مسافربری برون‌شهری ویژه ایام نوروزی از 16 اسفند در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۲۰۵
آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس نوروزی در استان تهران

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پی پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی از دهم اسفند، از شانزدهم اسفند نیز پیش‌فروش بلیت اتوبوس به صورت حضوری در مراکز فروش شرکت‌های مسافربری در سطح شهر و پایانه‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس مقررات حمل و نقل مسافری، افرادی که بلیت اتوبوس خود را خرید یا پیش‌خرید کرده و قصد تعویض بلیت را داشته باشند شرکت‌های مسافربری بدون دریافت مبلغی ملزم به تعویض بلیت خواهند بود.

وی درباره استرداد بلیت اتوبوس نیز گفت: در این شرایط اگر استرداد بلیت یک ساعت پیش از حرکت اتوبوس باشد، 10 درصد و اگر یک ساعت بعد از سفر اتوبوس رخ دهد 50 درصد اصل مبلغ خرید بلیت به عنوان خسارت کسر و بقیه به خریدار بلیت پرداخت خواهد شد.

شهرکی‌ثانوی افزود: در هماهنگی با اتحادیه شرکت‌های مسافربری، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافری استان تهران و شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور مقرر شد در طول سفرهای نوروزی از بیست و پنجم اسفند 93 تا پانزدهم فروردین 94 خسارت ناشی از استرداد بلیت از مسافران دریافت نشود.

بنا به گفته وی تا پایان طرح نوروزی پیش‌فروش بلیت اتوبوس از دو طریق حضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

شهرکی‌ثانوی گفت: مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت‌های www.irsafar.com و www.payaneh.ir یا از طریق سایت‌های اینترنتی شرکت‌های تعاونی به وسیله وب کیوسک در سطح شهر بلیت موردنظر خود را پیش‌خرید کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران تصریح کرد: در چهار پایانه مسافربری شهرستان تهران دفاتر نظارت به ترتیب در پایانه غرب با شماره 44658892، پایانه جنوب با شماره‌های 55185465 و 55185463، پایانه بیهقی با شماره 88506602 و پایانه شرق با شماره 77865979 و سامانه پیام کوتاه 88907003 آماده دریافت پیشنهادها، شکایات و انتقادات مردمی برای رفع مشکل یا برخورد با موارد تخلف در اسرع وقت می‌باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها