حرکت ناوگان براساس ساعت رسمی

مسافران نوروزی تحت پوشش بیمه هستند

نظارت بر دفاتر فروش بلیت هواپیما

طرح نظارتی سفرهای نوروزی آغاز شد

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح کنترل و نظارت مراکز پذیرایی، گردشگری و اقامتی خبر داد و گفت: مردم تخلفات را به سامانه 124 گزارش دهند.
کد خبر: ۷۸۰۰۷۳
طرح نظارتی سفرهای نوروزی آغاز شد

مجتبی فراهانی از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز پذیرایی، گردشگری، و اقامتی خبر داد و گفت: طرح نظارت ویژه اماکن بر فعالیت هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین‌راهی، مسافرخانه‌ها و واحدهای صنفی از ۱۵ اسفندماه امسال اجرا شده است و تا پایان ایام تعطیلات نوروز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به نظارت جدی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت اماکن عمومی سراسر کشور، افزود: این طرح در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سفرهای نوروزی ۹۴ و ایجاد آرامش و نظارت جامع بر تامین و توزیع اقلام پرمصرف کالایی و خدمات ویژه برای مسافران نوروزی همه ساله اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه عید نوروز تشکیل تیم های مشترک بازرسی در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: در این طرح برای پیشگیری از تخلفات احتمالی و نظارت بر وضعیت بازار کالاها و خدمات مورد تقاضای عموم مردم بازرسان در نقاط مختلف پایانه های حمل و نقل ریلی، زمینی و مراکز عرضه کالا و خدمات مانند نمایشگاهها مستقر می شوند.

فراهانی افزود: تشکیل جلسات هماهنگی با مراجع ذیصلاح مانند ادارات میراث فرهنگی، تعزیرات حکومتی، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان ها، توجیه بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در مورد نحوه بررسی دفاتر فروش بلیط هواپیما و حمل و نقل برون شهری جاده ای، کشتیرانی و قطار، مراکز خدماتی و همچنین مراکز عرضه کالا و خدمات از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران است.

وی، هدف از این اقدام را ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی مردم و نظارت دقیق بر شبکه های عرضه کالا و خدمات در سطح بازار و نقاط پرتردد دانست و اظهار داشت: دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آنها در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود.

فراهانی در مورد برگزاری گشت های مشترک در این طرح گفت: در راستای اجرای طرح یاد شده مقرر شد به منظور کنترل هر چه بیشتر رستوران های بین راهی و تاسیسات گردشگری با هماهنگی سازمان های نظارتی متولی، گشت های مشترکی وجود داشته باشد تا از مراکز مختلف بازدید و اگر تخلفی صورت گرفته برخورد لازم انجام شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت انجام مصاحبه و اطلاع رسانی های مناسب از طریق رسانه های همگانی و انجام تبلیغات عمومی در سراسر کشور را از برنامه ریزی های لازم در قالب طرح نظارتی نوروزی برشمرد و گفت: هماهنگی لازم در ارتباط با ثبت نرخ کالاهای مخصوب و اقلام پرمصرف و خدمات ارائه شده با اتحادیه ها و مجامع امور صنفی و کمیسیون های نظارت استانها جهت رفاه حال مسافران نوروزی از دیگر اولویت های اجرای این طرح مخی باشد.

فراهانی با اعلام اینکه صاحبان بنگاه‌های اقتصادی سراسر کشور باید در رعایت قوانین نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: سامانه ارتباطی شبانه روزی ۱۲۴ این سازمان همه روزه حتی روزهای تعطیل آماده دریافت گزارش ها و شکایات شهروندان و مسافران نوروزی در ایام پایانی سال و نوروز است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها