این اعتبار برای تالاب‌های بختگان، انزلی، پریشان، هامون ، هورالعظیم و شادگان است

اختصاص اعتبار برای احیای تالاب‌های کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تخصیص ردیف اعتباری برای احیای تالاب‌هایی که دچار آسیب شدند، خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۲۴۶

معصومه ابتکار در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر با اشاره به تخصیص اعتبار برای احیای تالاب‌ها در کشور گفت: برای تالاب‌های بختگان، انزلی، پریشان، هامون ، هورالعظیم و شادگان اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به این که حقابه تالاب در شورای عالی آب مورد تاکید قرار گرفته است و باید مدیریت پایدار برای تالاب‌ها پیش‌بینی کنیم، افزود: تالاب گاوخونی با حیات زاینده رود و تالاب‌های شادگان و هورالعظیم با حیات کارون و حفظ زیست بوم و رودخانه‌ها ادامه حیات می‌یابند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این ‌که مهم‌ترین اعتباری که باید برای تالاب‌ها پیش‌بینی شود، اعتبار آبی است، گفت: مهم‌ترین بخش در این زمینه همکاری کشاورزی است و کشاورزانی که در کنار تالاب‌ها زندگی می‌کنند باید بدانند حیات تالاب‌ها، زمین‌های کشاورزی و رودخانه‌ها به حیات منابع آبی زیرزمینی بسته است.

وی تصریح کرد: با حفظ چرخه منابع آبی می‌توانیم در رسیدن به اهداف موفق باشیم و اعتبارات درنظر گرفته شده برای هر تالاب مختلف و براساس ضرورت و برنامه مدیریتی پیش‌بینی شده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به خبر خوش ورود آب به دریاچه هامون، گفت: برای تالاب‌ها ردیف‌های خوب بودجه‌ای داریم که نشان‌دهنده گام‌های عملی دولت برای حفاظت از آن است و مدیریت تالاب‌ها مبتنی بر ارزش‌های ذاتی تالاب، جوامع محلی و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها