حتی نرم‌افزارهای سامسونگ را می‌توان از گلکسی اس 6 حذف کرد

مزیتی ویژه برای گلکسی اس 6

سرانجام کهکشانی‌های سامسونگ که ماه‌ها انتظارشان را می‌کشیدیم رسما از سوی سامسونگ رونمایی شدند.
کد خبر: ۷۷۵۹۹۱
گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج از راه رسیدند

به گزارش جام جم کلیک: طراحی دوگانه جدید سامسونگ درست همان‌طور که تصاویر چند روز پیش لو داده بودند دو متریال اصلی را در بدنه دارد: شیشه و فلز. قاب اطراف گوشی‌ها همان‌طور که انتظار داشتیم فلزی است اما انحنای موجود ارگونومی را بهبود داده و البته این دو گوشی را به آیفون ۶ اپل شبیه کرده است.


گلکسی اس ۶ حالا یک گوشی پلاستیکی نیست و در پشت آن می‌توانید یک پنل شیشه‌ای شبیه به گوشی‌های اکسپریای سونی را ببینید. به این ترتیب مسلماً اس ۶ را در ۴ رنگ سفید، مشکی، طلایی و آبی می‌توان زیباترین گوشی‌های این شرکت تاکنون نامید. اس۶ از یک صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح QuadHD بهره می‌برد که تراکم پیکسلی را به رکورد فوق‌العاده ۵۷۷ پیکسل بر اینچ می‌رساند. این صفحه‌نمایش همچنین با پوشش ضدخش Gorilla Glass 4 حفاظت می‌شود. دکمه Home حالا بزرگ‌تر شده تا دقت حسگر اثر انگشت آن افزایش یافته و کاربران بیشتری از آن برای پرداخت موبایلی Samsung Pay استفاده کنند.


برخلاف گلکسی نوت اج، گلکسی اس ۶ اج در هر دو طرف صفحه‌نمایش دارای خمیدگی است اما این خمیدگی کمی ملایم‌تر شده تا در سوایپ با انگشتان حس خوبی به شما منتقل شود. این گوشی نیز از همان صفحه‌نمایش با همان اندازه و وضوح بهره می‌برد.

در قلب گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج چیپست سامسونگی Exynos 7420 قرار دارد و این‌بار برخلاف سال‌های پیش از دو نسخه با دو چیپست متفاوت خبری نیست. چیپ اکسینوس سامسونگ نسبت به رقیب خود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از فرایند جدید لیتوگرافی ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند که مصرف انرژی و تولید گرمای کمتری را به همراه خواهد داشت. این چیپ از ۴ هسته Cortex-A57 با سرعت ۲.۱ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند که برمبنای معماری ۶۴بیتی ساخته شده‌اند. اکسینوس ۷۴۲۰ همچنین با سه گیگابایت رم DDR4 و پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-T760 عرضه می‌شود.


دوگانه گلکسی اس ۶ با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به سنسور آیزوسل سامسونگ معرفی شدند. این دوربین فناوری‌های مدرنی مانند لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار Phase detection و فیلمبرداری ۴K را به همراه دارد اما از فلش دو رنگ بی‌بهره است. دوربین جلویی هم ۵ مگاپیکسلی و با قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p اعلام شده است.

هر دو کهکشانی در نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده و برخلاف شایعات خوشبختانه از اسلات کارت حافظه نیز برخوردار هستند. این حافظه‌ها با فناوری جدید UFS 2.0 سرعت بسیار بالاتری در انتقال اطلاعات و در نتیجه اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها خواهند داشت.


از نظر ارتباطی سامسونگ پرچم‌داران خود را به LTE، وای‌فای ac، بلوتوث ۴.۱، NFC، GPS، فرستنده مادون قرمز و رادیو اف‌ام مجهز کرده و باتری‌هایی با ظرفیت ۲۵۵۰ و ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت به ترتیب برای اس۶ و اس۶ اج تعبیه کرده است.

اندروید ۵ آب‌نبات چوبی با نسخه‌ای جدید از تاچ‌ویز سامسونگ همراه شده که حالا نه‌تنها سبک‌تر شده بلکه از زبان طراحی متریال گوگل نیز پیروی کرده و از لبه‌های Edge برای نمایش اطلاعات اضافه استفاده می کند. این‌بار سامسونگ با همکاری با مایکروسافت ۱۱۵ گیگابایت حافظه رایگان ابری OneDrive را نیز برای دوسال به کاربرانش هدیه خواهد داد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
از این به بعد برای فروش بیشتر گوشی های هوشمند كمپانیهای موبایل سازی در هنگام فروش یك ساعت هوشمند اما نه چندان گرانقیمت به مشتریان اشانتیون داده شود تا فروش بیشتری بكنند...
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها