وزیر راه و شهرسازی : کشورنیاز به 2500 کیلومتر آزادراه دارد

بهره‌برداری از قطعه اول آزادراه حرم تاحرم

قطعه اول آزاد‌راه حرم تا حرم با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۷۷۴۶۸۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، اجرای این طرح که حد فاصل قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر است در شش باند رفت و برگشت با اعتبار 960 میلیارد ریال از سال 91 شروع شد.

کارفرمای قطعه اول این آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم است.وزیر مسکن و راه و شهرسازی با بیان این‌که این آزادراه در چهار قطعه طراحی شده است، گفت: قطعه دوم آزادراه از گرمسار تا سمنان به طول 120 کیلومتر، قطعه سوم از نیشابور تا مشهد به طول 80 کیلومتر طراحی شده و قطعه چهارم آزادراه حرم تا حرم هم حد فاصل سمنان تا نیشابور به طول 570 کیلومتر آماده سرمایه‌گذاری است.

عباس آخوندی افزود: این آزادراه در کاهش زمان سفر و میزان مصرف سوخت تاثیر قابل توجهی دارد، به طوری که 85 کیلومتر کاهش طول مسیر، 150 دقیقه کاهش مدت زمان سفر برای خودروهای سواری و 90 دقیقه کاهش مدت‌زمان سفر برای خودروهای سنگین دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 2500 کیلومتر آزادراه باید در کشور ساخته شود.

وی افزود: ما باید در کشور 5000 کیلومتر شبکه آزادراهی ایجاد کنیم که تاکنون 2360 کیلومتر آن ساخته شده است.

آخوندی اظهار کرد : ما دو پروژه مهم دیگر را نیز بزودی شروع می‌کنیم، قطعه دوم بزرگراه حرم تا حرم به طول 200 کیلومتر که این بار از مشهد آغاز خواهد شد، و بقیه مسیر نیز به مرور زمان تا متصل شدن به آزادراه قم ـ گرمسار احداث می‌شود.

آخوندی اظهار کرد: پروژه دیگری که بزودی انجام می‌شود آزادراه چرمشهر به آبیک قزوین به طول 164 کیلومتر است که امیدواریم با حضور رئیس‌جمهور، این مسیر نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.وی در ادامه پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان را بااهمیت دانست و گفت: این قطار تهران و قم را به فرودگاه بین‌المللی تهران متصل می‌کند و طی چهار سال آینده به اتمام خواهد رسید. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بزودی قطار برقی تهران ـ مشهد با سرعت 200 کیلومتر فعال خواهد شد و قصد داریم ظرفیت جابه‌جایی مسافر را از 13 به 35 میلیون نفر در سال برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها