درخشان: نمی‌توانیم هجومی باشیم ـ منصوریان: کار سختی داریم

پرسپولیس و نفت پیشقراولان ایران درآسیا

تب لیگ قهرمانان در شرایطی امروز شرق تا غرب آسیا را با برگزاری هشت دیدار فرا می‌گیرد که نفت و پرسپولیس پیشقراولان فوتبال ایران در این عرصه هستند، پیشقراولانی که در شرایط متفاوت به سر می‌برند؛ اولی در اوج و دومی در بحران !
کد خبر: ۷۷۳۹۶۹

به گزارش جام‌جم، فوتبال ایران سال‌های سال است که تشنه قهرمانی در عرصه باشگاهی قاره کهن است و با وجود دو نایب قهرمانی سپاهان (2007) و ذوب‌آهن (2010)، 22 سال است رویای قهرمانی در این عرصه را در سر می‌پروراند. در این شرایط پنجره فصل 2015 لیگ قهرمانان قاره به فوتبال ایران گشوده می‌شود و با وجود همه امیدواری‌هایی که همیشه به قهرمانی یکی از نمایندگان فوتبال کشورمان در این عرصه می‌رود، شرایط امسال هم برای هر چهار نماینده ایران سخت است مژر این‌که به لطف طولانی بودن این رقابت‌ها شرایطی دیگر بر نمایندگان کشورمان حکمفرما شود نفت تهران تیم جوان تحت هدایت منصوریان در بدو آغاز این عرصه مرتضی پورعلی‌گنجی را بنا به‌دلایل مالی یا هر دلیلی دیگری به لیگ چین فرستاد تا از همین ابتدای کار شرایط را در آسیا بر خود تار کند. تراکتورسازی و فولاد هم که قرار است فردا به مصاف حریفان‌ آسیایی بروند فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرده‌اند و شرایط پرسپولیس بحران زده و رده نهمی لیگ هم که اظهر من الشمس است و بسیاری بیم آن دارند این تیم در‌ آسیا به زنگ تفریح حریفان تبدیل شود.

در این شرایط حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بازی این‌گونه به اظهار نظر پرداخت: بازی متفاوتی نسبت به لیگ خواهیم داشت. نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کردیم. شرایط بازیکنان ما خوب است و به غیر از یکی دو مصدوم دیگران خوب هستند. این بازی‌ها متفاوت از لیگ برتر است. این مسابقه برون مرزی است و امیدوارم از تمام امکانات بخصوص هوادارانمان استفاده کنیم و در نهایت برنده شویم.

سرمربی پرسپولیس در مورد این‌که آیا تمرکز لازم برای پیروزی مقابل لخویا را دارند، تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در این بازی به پیروزی برسیم. در چند هفته اخیر شرایط خوبی نداشتیم و فشار روی‌مان زیاد بود، اما در دو سه روز گذشته سعی کرده‌ایم تمرکز بازیکنان را حفظ کنیم.درخشان در مورد این‌که برابر لخویا به‌دنبال بازی هجومی هستند، گفت: لخویا تیمی نیست که بخواهیم از همان ابتدای بازی، هجومی بازی کنیم یا به این تیم به‌عنوان یک تیم ضعیف نگاه کنیم. آنها بازیکنان باتجربه و خوبی دارند. ما باید فکورانه بازی کنیم نباید ریسک کنیم و از همان ابتدا حمله کنیم. باید ارزیابی کنیم که ببینیم چگونه بازی را شروع کنیم چگونه ادامه دهیم و چگونه به پایان برسانیم.وی در مورد شرایط لخویا تصریح کرد: این تیم در هر سه خط شرایط خوبی دارد. نقطه قوت لخویا خط هافبک این تیم است که البته بازیکنان تهاجمی خوبی هم در کناره‌ها دارد که سرعت خوبی دارند. باید این تیم را در تمام نقاط تحت کنترل خود قرار دهیم زیرا هر کدام از بازیکنان آنها باتجربه هستند اگر غفلت کنیم کار دست ما می‌دهند. فلسفه ما این است که هم بازی را کنترل کنیم و هم از نقاط ضعف لخویا به سود خود بهره ببریم.

لادروپ: پرسپولیس می‌تواند متفاوت باشد

اما ستاره دهه 90 فوتبال دانمارک و سرمربی کنونی تیم لخویای قطر در نشست خبری دیروز خود در مورد این‌که برخی می‌گویند با توجه به قدرت لخویا، این تیم می‌تواند پرسولیس را شکست دهد، افزود: همه در ایران انتظار دارند پرسپولیس برنده شود. باید بگویم این تیم در لیگ برتر عملکرد خوبی نداشته است، با وجود این می‌تواند در آسیا موفق باشد.

لادروپ با بیان این‌که همه شناختش از فوتبال ایران محدود به مشاهده سه ، چهار بازی تیم ملی است، تصریح کرد: بازهم تکرار می‌کنم پرسپولیس از فرصت به‌وجود آمده استفاده می‌کند. آنها با توجه به این‌که ورزشگاه پر از تماشاگر خواهد بود، احتمالا بازی بهتری را انجام خواهند داد و در لیگ قهرمانان آسیا هم سطح بالایی دارد.لادروپ در پاسخ به این پرسش که تیم‌های قطری عملکرد خوبی در آسیا نداشتند و آیا این مساله روی کار آنها هم اثر می‌گذارد، گفت: این درست که تیم‌های قطری در بازی‌های اخیر موفق نبودند . بازی با الجیش را دیدم که این تیم موفق نشد، اما باید امیدوار باشیم و سنت شکنی کنیم تا برخلاف آمار نتیجه بگیریم. سعی می‌کنیم مالکیت توپ را در اختیار بگیریم. همیشه سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم همه تیم‌ها به‌دنبال دفاع و حمله هستند بازیکنانی داریم که می‌توانند عملکرد مختلفی داشته باشند. تیم‌ ما در بازی‌هایی که انجام داده عملکرد خوبی داشته است.

منصوریان: کار سختی در پیش داریم

دیگر نماینده فوتبال کشورمان در رقابت‌های امروز لیگ قهرمانان نفت تهران است تیمی که قرار است امروز از ساعت 15 در ازبکستان به مصاف پاختاکور برود.علیرضا منصوریان، سرمربی نفت در آستانه این بازی گفت: خوشبختانه شرایط خوبی داریم و هفته گذشته تمرینات‌مان را عالی انجام داده‌ایم تا آماده بازی با پاختاکور شویم. وی با اشاره به این موضوع که مرتضی پورعلی‌گنجی در این بازی نفت را همراهی نمی‌کند، افزود: با تصمیم مدیریت باشگاه پورعلی‌گنجی قرار است به یک تیم چینی برود و برای این‌که مصدوم نشود، همراه ما به ازبکستان نیامد. متأسفانه این بازیکن را در بازی با پاختاکور نخواهیم داشت و باید با شرایط تطبیق پیدا کنیم. سرمربی نفت تهران در خصوص شناختش از پاختاکور گفت: لیگ ازبکستان از دو هفته دیگر آغاز می‌شود و به همین دلیل ما چند بازی تدارکاتی پاختاکور را که در اردوی ترکیه انجام داده است، دیده‌ایم. آنها تیم خوبی هستند و در لیگ سال گذشته نیز 26 بازی انجام داده‌اند که سه مساوی داشتند و سایر بازی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتند. پنج بازی آخر آنها در لیگ فصل گذشته هم به دست ما رسیده و می‌دانیم آنها شرایط خوبی دارند. مطمئناً بازی سختی خواهیم داشت و باید این نکته را هم در نظر بگیریم که پاختاکور در ازبکستان همه تیم‌های ایرانی را شکست داده است.

برنامه امروز لیگ قهرمانان آسیا

گروه اول: پرسپولیس ـ لخویای قطر ( 18)، النصر عربستان ـ بنیادکار ازبکستان (20 و 55 دقیقه)

گروه دوم: پاختاکور ازبکستان ـ نفت تهران (15)، العین امارات ـ الشباب عربستان (18 و 30 دقیقه)

گروه پنجم: چونبوک موتورز کره‌جنوبی ـ کاشیوا ریسول ژاپن (13 و 30 دقیقه)، بین دونگ ویتنام ـ شاندونگ لیوننگ چین (14 و 30)

گروه ششم: گامبا اوزاکا ژاپن ـ گوانگجو چین (13 و 30)، بوریرام تایلند ـ سئونگنام کره‌جنوبی (14 و 30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها