دیدار رئیس رسانه ملی با مراجع تقلید در قم

آیت‌الله مکارم: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه صدا و سیماست

رئیس سازمان صداوسیما در سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با تنی چند از مراجع عظام و علمای این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۷۲۷۱۰

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سفر دیروز خود به قم پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضرات آیات مکارم‌شیرازی، صافی‌گلپایگانی، جوادی‌آملی، نوری‌همدانی و همچنین تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، مدیرحوزه‌های علمیه و دبیر شورای عالی حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار با اشاره به نقش مهم صداوسیما در افکار عمومی گفت: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه صداوسیماست؛ از این رو برنامه‌های رسانه که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، باید تابع فرهنگ اسلامی باشد و یکی از شروط مهم آن آموزش همه نیروهاست.

وی با اشاره به خطر جریان‌های تکفیری و برنامه اسلام‌ستیزی و شیعه‌ستیزی آنها افزود: افشای این جریان‌ها باید به طور مستقیم و غیرمستقیم در همه برنامه‌ها مد نظر باشد. ایشان خطاب به دکتر سرافراز گفت:‌بحمدالله شما از امتیازات ویژه‌ای برخوردارید.

سابقه طولانی خدمت در صداوسیما،‌تسلط به حوزه برون‌مرزی و شرایط روز جهانی و دیدگاه معتدلانه شما به برنامه‌سازی در کنار اشرافتان در این حوزه، مولفه‌های مهمی است که چشم‌انداز روشنی از صداوسیما ارائه می‌دهد.

آیت‌الله مکارم افزود:‌با توجه به بکارگیری ابزار رسانه توسط دشمنان در جهت تضعیف انقلاب و دور کردن مردم از دین و نظام،‌تقویت صداوسیما در این شرایط ضروری است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هم در دیدار دکتر سرافراز با وی، مسئولیت صدا و سیما را در جهت گسترش معارف اسلامی دانست و افزود: باید همواره در برنامه‌های رسانه ملی به تعظیم شعائر اسلامی توجه شود.

وی صدا و سیما را رسانه‌ای عمومی و به منزله مدرسه و دانشگاه برشمرد و افزود: همه کسانی که در این رسانه فعالیت می‌کنند باید به اهمیت کار خود و تاثیر آن در جامعه آگاه باشند. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی همچنین بر ترویج حجاب و آثار آن در جامعه تاکید کرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی هم مهم‌ترین پیام صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در همه برنامه‌ها توجه به مبدأ آفرینش و خلقت دانست و افزود: ساخت برنامه‌های عالمانه باعث رشد و آگاهی جامعه می‌شود. آیت‌الله جوادی‌آملی همچنین مردم را ستون و نگهدارنده نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: رسانه باید به این ستون‌های نظام توجه جدی داشته باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی همچنین بر لزوم توجه بیش از پیش به اقامه نماز و ترویج آن در جامعه تاکید کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار با رئیس رسانه ملی وظیفه صداوسیما را معرفی درست و دقیق انقلاب اسلامی و نشان دادن جنایات غرب بیان کرد. وی همچنین بر ارتباط بیشتر صداوسیما با علما و نخبگان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت استان مقدس حضرت فاطمه‌معصومه(س) هم در دیدار دکتر سرافراز، اعتماد عمومی را سرمایه رسانه ملی ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیما باید از این سرمایه در جهت ارتقای دینی جامعه استفاده کند.همچنین در دیدار رئیس رسانه ملی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه بر تعامل و همکاری حوزه‌های علمیه با سازمان صدا و سیما تاکید شد.

سرافراز نیز در این دیدار‌ها ضمن بیان گزارش کاملی از فعالیت‌های رسانه ملی در سه ماه گذشته، ساماندهی شبکه‌های موجود را از مهم‌ترین اقدامات دانست و گفت: زمینه‌سازی برای برگزاری پرشورتر اربعین حسینی و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم 22 بهمن از جمله اقدامات رسانه ملی در این ایام بوده است.وی رسانه اسلامی با رسالت جهانی را شعار دوره جدید سازمان صدا و سیما بیان کرد و با اشاره به تاثیر برنامه‌های صدا و سیما بر تحولات منطقه گفت: همگرایی برای مقابله با حرکت شیطانی تروریست‌های منطقه، نمونه‌ای موفق از کار رسانه ملی و کشور‌های دیگر بوده است.

رئیس سازمان صدا و سیما، ماموریت اصلی رسانه ملی را ترویج دقیق دین و تقویت معارف دینی و تسری آموزه‌های دینی بر برنامه‌های مختلف رسانه ملی برشمرد و با اشاره به محدودیت بودجه سازمان برای ساخت برنامه فاخر گفت: برخی سریال‌های ارزشمند دینی آماده تولید است، اما به علت محدودیت بودجه متوقف مانده‌ است. سرافراز با اشاره به ایجاد شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی تصریح کرد: برای حفظ جایگاه صدا و سیما در سبد رسانه‌ای مردم، توجه به بودجه این سازمان ضروری است.

گسترش رسانه‌ای میان صداوسیما و سوریه

رئیس سازمان صداوسیما و رئیس هیات امنای رسانه‌های سوریه درباره ارتقای همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد سرافراز در این دیدار گفت: سوریه با جنگ ظالمانه‌ای درگیر است، اما با استفاده از دو بال رزمندگان و رسانه‌های جبهه مقاومت توانسته وضع را در جبهه‌ها تغییر دهد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تشتت دشمنان سوریه افزود: اکنون دشمنان ملت سوریه بین همه ملت‌های جهان گروهی تروریست شناخته می‌شود. سرافراز با تشریح ظرفیت‌ها و توانایی‌های رادیو و تلویزیون ایران گفت: آماده‌ایم همکاری‌های رسانه‌ای را باز هم گسترش دهیم.

رئیس هیات امنای رسانه‌های سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: در بازدید از بخش‌های مختلف صدا و سیما خوشحال و شگفت‌زده شدم و امیدوارم بتوانیم همکاری‌های خود را با رادیو و تلویزیون ایران در بخش‌های مختلف توسعه دهیم.

محمد رزوق افزود: ما از موضع حمایت‌گرانه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه و حمایت‌های ملت ایران از سوریه تشکر می‌کنیم، زیرا این حمایت‌ها باعث پایداری ما شده است و ان‌شاءالله عامل پیروزی مشترک ما می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها