خارج شدن سیم بالابر از قرقره و نقص فنی علت سقوط بالابر در اصفهان و مرگ هشت نفر بود.
کد خبر: ۷۷۲۲۵۸

به گزارش ایمنا، روز سه‌شنبه حادثه‌ای تلخ در بلوار کشاورز اصفهان رخ داد که براثر سقوط یک آسانسور حمل بار ساختمانی، هشت کارگر جان خود را از دست دادند و یک نفر که دچار جراحت‌های شدید شده بود به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان انتقال یافت.

امیرمسعود حاجی‌رستم، رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان درخصوص این حادثه، ضمن تکذیب فرسودگی سیم بکسل آسانسور گفت: سیم بالابر به دلیل نقص فنی از داخل قرقره خارج شده و این حادثه تلخ را رقم زده است.وی در پاسخ به این سوال که اداره بازرسی کار، پیش از وقوع حادثه، در زمینه بازرسی محل و بررسی چک‌‌لیست‌های مرتبط، اقدامی کرده بود یا خیر، اظهار کرد: به‌طور کامل، در بخش ساختمانی، موضوع چک‌لیست و بررسی آنها، در شرح وظایف سازمان نظام مهندسی است.

حاجی رستم در پاسخ به این سوال که آیا نقص این بالابر هم مورد توجه بازرسان قرار گرفته و اخطار داده شده بود یا خیر؟ گفت: زمان بازرسی، بالابر مورد نظر دچار نقصی که قابل مشاهده باشد نبود؛ در حقیقت، کارگاه‌های ساختمانی، به لحظه، تغییرات دارند و ما نمی‌توانیم شبانه‌روز، بالای سر ساختمان باشیم تا ببینیم که بالابر نقص دارد یا خیر؟

علی پزشکی، رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان نیز گفت: براساس بازدید اولیه که همکاران نظام مهندسی انجام دادند، کارفرما، بالابری که مسبب حادثه بوده است را چهار سال پیش، در این ساختمان نصب کرده و هیچ گونه قرارداد تعمیر و نگهداری برای این بالابر با سازنده منعقد نکرده است، این آسانسور، چهار سال بدون مراقبت و تعمیر و نگهداری در حال کار بوده است.مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم تاکید کرد: حادثه بسیار ناگواری رخ داده و در حال بررسی است و باید به صورت دقیق بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها