معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

خبرهای خوش از آزادراه تهران – شمال

اراضی حریم آزادراه تهران ـ شمال خریداری می‌شود

مدیر طرح قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال گفت: افرادی که اراضی آنان در مسیر یا در حریم این قطعه از آزادراه واقع شده باشد، مطابق قانون از آنان خریداری و تملک می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۷۲۸
اراضی حریم آزادراه تهران ـ شمال خریداری می‌شود

محمدقاسم محمدکریمی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: پس از بازدیدهای انجام شده، مقرر شد نسبت به تملک تمام اراضی در مسیر این آزادراه بجز یک نقطه در حریم راه روستایی «سینوا» و دیگری که در کمربندی آزادراه مسیر منتهی به تنکابن قرار دارد، اقدام شود.

وی اظهار کرد: در حوزه شهری نیز در صورت همکاری شهرداری متناسب با طراحی نقشه و کار کارشناسی که از گذشته انجام گرفته، می‌توان به مسافت حدود 1500 متر از طول این مسیر ارتباطی یعنی تا «پل زیرگذر» منطقه دوستگر را تملک و به کمربندی وصل کرد.

مدیر طرح قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال برای شتاب بخشی در روند تملک این اراضی در حریم این راه از مسئولان نهادهای ذی‌ربط بویژه شهرداری خواست تا در این زمینه همکاری لازم را با پیمانکار این آزادراه داشته باشد.

وی یادآور شد: از زمان بسته شدن این مسیر در پنجم دی ماه امسال، پیمانکاران با استقرار امکانات و تجهیزات لازم به طور شبانه‌روزی برای رفع نقاط حادثه‌خیز آزادراه تهران شمال تلاش می‌کنند.

محمدکریمی بااشاره به بهره‌برداری از این قطعه از آزادراه با حضور رئیس‌جمهور وقت در روزهای پایانی سال 91 اظهار کرد: این طرح با پیشرفت فیزیکی حدود 93 درصد به بهره‌برداری رسید.

به گفته محمدکریمی، بروز رانش‌های متعدد ناشی از تکمیل نشدن این قطعه سبب ایجاد مشکلاتی برای رانندگان خوردوهای عبوری از این مسیر شده بود.

وی گفت: ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز این مسیر جزو اولویت کاری بوده و انجام برخی اقدامات دیگر ازجمله روکش آسفالت آن نیز تا پایان خرداد ماه سال آینده صورت می‌گیرد.

قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال حدود 23 کیلومتر طول دارد که برای ساخت آن حدود 230 میلیارد تومان هزینه شده است.

قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال به دلیل رانش‌های متعدد از دی ماه امسال با دستور رئیس بنیاد مستضعفان به‌عنوان پیمانکار این قطعه و نیز معاون وزیر راه و شهرسازی بسته شد و طبق برنامه باید پس از رفع نقاط حادثه خیز آن در بیستم اسفند ماه آینده دوباره بازگشایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها