این سریال یکی از گزینه‌های پخش نوروزی شبکه 2 است

صدای «شهر من شیراز» درآمد

تصویربرداری سریال «شهر من شیراز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد بنایی برای پخش از شبکه دو به پایان رسید.
کد خبر: ۷۷۱۴۰۰
صدای «شهر من شیراز» درآمد

شهر من شیراز که ماجراهای زندگی چهار زن را روایت می‌کند، مرحله تصویربرداری را پشت سر گذاشته و در حال تدوین و صداگذاری است.

این سریال به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد بنایی در 13 قسمت بر اساس فیلمنامه‌ای از علی‌اکبر محلوجیان تولید شده است.

محمد بنایی درباره روند تولید سریال شهر من شیراز گفت: تصویربرداری سریال سوم آذر آغاز شد و اول بهمن به پایان رسید. اکنون جواد رجب‌زاده آن را تدوین می‌کند و مهدی زارع در حال ساخت موسیقی سریال است.

این تهیه‌کننده درباره تصویربرداری این سریال در شیراز گفت: بخش اعظم سریال در شیراز و در بیش از 50 مکان تصویربرداری شده است. از جمله این مکان‌ها می‌توان به حافظیه، سعدیه، شهرداری شیراز، شاه چراغ، متروی شیراز، باغ ارم، باغ دلگشا، بلوار هفت تنان، فرودگاه شیراز و شهرک سینمایی دفاع مقدس در تهران اشاره کرد.

بنایی درباره نمایش سریال در ایام نوروز گفت: هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است اما از آنجا که این سریال فضایی شیرین و دلنشین دارد، می‌تواند برای ایام تعطیلات نوروز مناسب باشد.

به گفته این تهیه‌کننده و کارگردان، سریال شهر من شیراز درباره چهار زن است که یک انجمن محلی راه‌اندازی کرده‌اند. این چهار زن و کسانی که به این انجمن مراجعه می‌کنند مشکلاتی دارند که با رگه‌هایی از طنز به آنها پرداخته می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: ماجرا از جایی شروع می‌شود که یک راننده تاکسی به نام محسن به خاطر تصادف به زندان می‌افتد. نرگس، همسر محسن برای تامین مبلغ دیه، درگیر مشکلات متعددی می‌شود و به موازات روایت زندگی او، داستان‌های دیگری را شاهد خواهیم بود که با هم مرتبط هستند، مثلا یکی از این خانم‌ها در حال جدایی از همسرش است و آن دیگری بعد از سال‌ها با مادرش که ایتالیایی است آشنا می‌شود و او را می‌بیند.

محمد بنایی ادامه داد: این زن‌ها هر کدام مشکلاتی را از سر می‌گذرانند اما ماجرای هر کدام از آنها در بستری طنز با لحن شیرین روایت می‌شود.

به گفته این تهیه‌کننده و کارگردان، محمود پاک‌نیت در نقش یکی از مسئولان شهر شیراز، پرستو صالحی (سارا)، حسن جوهرچی (اعلایی)، روشنک عجمیان (بهاره)، رامتین خداپناهی (خسرو)، حدیث فولادوند (فرزانه)، فلامک جنیدی (سمیرا)، رامین ناصرنصیر (غفار)، زهرا سعیدی (طلعت)، مهدی امینی‌خواه (محسن)، فریده دریامج، پروین ملکی و جمشید جهانزاده از بازیگران سریال هستند.

زیبا بروفه، پرستو صالحی، روشنک عجمیان و حدیث فولادوند بازیگران اصلی سریال هستند و یک بازیگر ایتالیایی به نام کلارا کارمونا نیز در شهر من شیراز بازی کرده که بازیگران تئاتر ایتالیاست.

بنایی درباره شخصیت‌های این سریال گفت: روشنک عجمیان و رامتین خداپناهی نقش یکی از زوج‌های این سریال را برعهده دارند، فلامک جنیدی و رامین ناصرنصیر نیز در نقش یک زن و شوهر در این سریال همبازی هستند و زوج دیگر سریال را پرستو صالحی و حسن جوهرچی بازی می‌کنند. جوهرچی در این سریال در نقش یک وکیل ظاهر می‌شود. حدیث فولادوند نیز نقش دختری را بازی می‌کند که با مادر ایتالیایی‌اش ملاقات می‌کند.

این کارگردان درباره استفاده از لهجه شیرازی گفت: گرچه تمام داستان در شهر شیراز اتفاق می‌افتد اما لهجه شیرازی در این سریال استفاده نشده است، چرا که یک بازیگر بدون لهجه هر قدر هم تلاش کند، نمی‌تواند از پس اجرای یک لهجه بربیاید.

وی همچنین درباره استفاده از بازیگران شیرازی در این سریال توضیح داد: تعداد زیادی از هنرمندان شیراز در این سریال با ما همکاری داشته‌اند و نقش‌های متعددی را برعهده گرفتند. از هنرمندان و اهالی تئاتر استان فارس دعوت به همکاری کردیم و علاوه بر آن پیش از این سریال برای ساخت یک فیلم کوتاه 12 جلسه آموزش بازیگری در فرهنگسرای شیراز برگزار کرده بودیم و آنجا استعدادهای زیادی را کشف کردیم.

براساس اظهارات بنایی، شهر من شیراز بعد از سریال «تا غروب» که سال 84 با بازی ابوالفضل پورعرب و مرجان شیرمحمدی ساخته شد، دومین همکاری محمد بنایی به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان و محلوجیان در مقام نویسنده است. همچنین این کارگردان سریال «خواستگاری پرماجرا» و «مهره‌ها» را در کارنامه دارد.

از دیگر عوامل این مجموعه تلویزیونی می‌توان به هوشنگ بنایی مدیر تصویربرداری، بابک نیازی صدابردار، حسن پهلوان‌زاده طراح گریم، سمیه سنقری طراح لباس و مریم بابک منشی صحنه اشاره کرد. عکاسی این سریال را پویا درودیان، یاسمن حقانی و محمد احمدی برعهده داشته‌اند و ونداد بنایی مجری طرح و مدیر تولید این سریال است.

تله‌فیلم «چشمه گنجشک»

همچنین فیلم تلویزیونی «چشمه گنجشک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پناه برخدا رضایی در استان گلستان کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، این تله‌فیلم تلاش کودکی را به تصویر می‌کشد که در تکاپوی رسیدن به جایگاه دوست مستعد و توانمند خود است و می‌کوشد توانایی‌ها و مهارتش را بالا ببرد.

محمدحسین صفری فیلمنامه این تله‌فیلم را با نگاهی ویژه به محیط زیست و مفاهیم اجتماعی نوشته است و ماجراهای این سریال در یکی از روستاهای استان گلستان تصویربرداری می‌شود.

محمد عمرانی، مهسا مهجور، کاوه خدا‌شناس، رابعه مدنی، فرحناز منافی ظاهر، نازنین پیرکاری، محمدرضا رهبری و رامین چیت‌سازان در کنار چند بازیگر بومی در «چشمه گنجشک» بازی می‌کنند. تصویربرداری این تله‌فیلم از بیست و چهارم بهمن آغاز شده و تا ۲۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت. «چشمه گنجشک» کاری از گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو است که برای پخش در نوروز ۹۴ تولید می‌شود.

پشت صحنه «حانیه» امشب در شبکه دو

پشت صحنه سریال «حانیه» ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری امشب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو به نمایش درمی‌آید. به گزارش روابط عمومی شبکه دو، گلچینی از سکانس‌های بر‌تر سریال همراه نمایش پشت صحنه‌‌ همان سکانس، گفت‌وگو با بازیگران اصلی و گپ و گفت‌ با عوامل تولید این سریال از بخش‌های مختلف پشت صحنه «حانیه» است.

عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، هستی مهدوی‌فر، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی، رزیتا غفاری، مژده قاضی‌مرادی، مرتضی نسیم‌سبحان، محمد کریم‌پور، سعید علی‌اکبری پیغمبری، مهدی قانع، امید عشیری، مهدی رودافشان، ندا حبیبی و شهره اشقولی در کنار ۲۰ بازیگر بومی استان یزد در این سریال بازی کرده‌اند.

«حانیه» که به مناسبت ایام دهه فجر از شبکه دو پخش می‌شد کاری از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو به تهیه‌کنندگی علی مهام است. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها