سریال «همسفر خورشید» توسل جوانی هندی به امام رضا(ع) را به تصویر می‌کشد

بازیگران هندی در سریالی با موضوع امام رضا(ع)

دست‌اندرکاران تولید سریال «همسفر خورشید» که داستانی را در ایران و هند روایت می‌کند، اسفند ماه راهی بمبئی می‌شوند تا تصاویر مربوط به بخشی از داستان را که در هند می‌گذرد تصویربرداری کنند.
کد خبر: ۷۷۰۵۲۲
بازیگران هندی در سریالی با موضوع امام رضا(ع)

تولید این سریال به سفارش شبکه قرآن آغاز شده اما بعد از تغییرات ایجاد شده در تلویزیون، تولید آن در اداره کل نمایش ادامه پیدا کرده و بعد از پایان مراحل تولید، شبکه پخش‌کننده این سریال مشخص خواهد شد.

علی شاه‌حاتمی درباره روند تولید این سریال گفت: بخش‌های مربوط به ایران که حدود 40 درصد سریال را شامل می‌شود در بندر خرمشهر، یزد، مشهد و چند شهر دیگر تصویربرداری شده و تدوین آن نیز انجام گرفته است.

به گفته این کارگردان، اقدامات لازم و امور اداری برای سفر گروه تولید به هند انجام گرفته و مجوزهای لازم نیز صادر شده است. وی در این باره گفت: بزودی به همراه تعدادی از گروه تولید از جمله بازیگر نقش اصلی، تصویربرداران، نورپرداز، طراحان صحنه و دستیاران به هند سفر می‌کنیم و تصویربرداری را بلافاصله در شهر بمبئی آغاز خواهیم کرد.

شاه‌حاتمی درباره همکاری با استودیوهای فیلمسازی هندی گفت: در ابتدا قرار بر این بود که این سریال به‌صورت مشارکتی ساخته شود اما ترجیح ما این است که حق تولید آن متعلق به تلویزیون کشور خودمان باشد.

این کارگردان از اعلام تمایل چند شبکه هندی برای خرید و پخش سریال همسفر خورشید خبر داد و گفت: این سریال داستانی را درباره مسلمانان هند روایت می‌کند و احتمالا مضمون آن برای این دسته از مخاطبان هندی جذاب باشد.

همسفر خورشید درباره نوجوان پانزده ساله‌ای به نام علی است که از مسلمانان هند است و به همراه خواهر و عمه‌اش در یکی از محله‌های فقیرنشین بمبئی زندگی می‌کند. او که به بیماری تنفسی دچار است، بارها نام امام رضا(ع) را از عمه‌اش شنیده و می‌داند آرزوی عمه این است که برای زیارت و درخواست شفا به زیارت حرم این امام بزرگوار برود، اما عمه علی بیمار می‌شود و امید به زنده بودنش نیست. آرزوی عمه ممکن است هرگز برآورده نشود و علی می‌خواهد برای او کاری بکند.

داستان سریال همسفر خورشید از بمبئی شروع می‌شود، در ایران ادامه پیدا می‌کند و در نهایت پایان آن در هند رخ خواهد داد. شاه‌حاتمی درباره روند تصویربرداری گفت: ابتدا صحنه‌های مربوط به ایران را با بازی محمد کاسبی، یوسف مرادیان، سهند جاهدی و جانو سینک تصویربرداری کرده‌ایم. در ادامه بازیگران دیگری به جمع بازیگران این سریال اضافه خواهند شد که بجز بازیگر نقش سید جعفر، بقیه از میان بازیگران هندی انتخاب شده‌اند.

براساس توضیحات شاه‌حاتمی، سیدجعفر شخصیتی دورگه و ایرانی و هندی است که نقش او را یک بازیگر ایرانی ایفا خواهد کرد. بازیگر این نقش بزودی انتخاب می‌شود. همچنین شخصیت اصلی سریال همسفر خورشید یک نوجوان پانزده ساله هندی است که نقش او را نوجوانی به نام جانو سینک برعهده دارد و هم در ایران و هم در هندوستان همراه گروه تولید بوده و جلوی دوربین رفته است.

این کارگردان درباره انتخاب دیگر بازیگران هندی سریال گفت: من چند بار به هند سفر کرده‌ام. بعد از شروع تولید این سریال نیز به هند سفر کردم و مذاکراتی در این باره انجام دادم که بخشی از آن به انتخاب بازیگران سریال ارتباط داشت و برخی از آنها را بر اساس فیلم‌هایی که از آنها دیدم، انتخاب کردم.

به گفته این کارگردان، در بخش مربوط به شهر بمبئی حدود 30 بازیگر مقابل دوربین خواهند رفت. وی در این باره گفت: خواهر و عمه علی، دوستانش، اهالی محله، کارکنان بیمارستان و نقش‌های متعددی در بخش هند داریم که هنرمندان هندی آنها را بازی خواهند کرد.

سریال همسفر خورشید در 13 قسمت ساخته می‌شود و حسن بلخاری به‌عنوان مشاور در تولید سریال همکاری دارد و محمدحسین حقیقی نیز وظیفه نظارت بر روند تولید را برعهده دارد. این سریال به احتمال زیاد تابستان سال آینده در هفته کرامت از یکی از شبکه‌های تلویزیون به نمایش درخواهد آمد. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها